Jordan 4
208 rakstus“The Shot”, kas padarīja IVs slavenu.

- Jordan
- 4 RM
- "Black & Gold"
- Jordan
- 4 RM
- "DMP"
- Jordan
- 4 RM
- "Driveway Black"
- Jordan
- 4 RM
- "Black & Starfish"
- Jordan
- 4 RM
- "Sail & Fire Red"
- Jordan
- 4 RM
- "Turquoise & Stone"
- Jordan
- 4 RM
- "Light Bone & Soft Pearl"
- Jordan
- 4 RM
- "Denim Sequin"
- Jordan
- 4 Retro
- "Pizza"
- Jordan
- 4 RM
- "Easter"
- Jordan
- 4 RM
- "Easter"
- Jordan
- 4 RM
- "Hemp"
- Jordan
- 4 RM
- "Motorsports"
- Jordan
- 4 RM Premium
- "Motorsports"
- Jordan
- 4 RM
- "Neutral Olive & Phantom"
- Jordan
- 4 RM
- "Taupe Grey & Platinum Violet"
- Jordan
- 4 RM
- "White & Gym Red"
- Jordan
- 4 RM
- "Reverse Mocha"
- Jordan
- 4 RM
- "Easter"
- Jordan
- 4 RM
- "Easter"
- Jordan
- 4 x UNDEFEATED
- "Deep Green"
- Jordan
- 4 RM
- "Black & Wolf Grey"
- Jordan
- 4 Retro
- "Abundance"
- Jordan
- 4 Retro
- "Forget Me Not"
- Jordan
- 4 Retro
- "Abundance"
- Jordan
- 4 RM SE
- "Sand Drift & Light Madder Root"
- Jordan
- 4 RM
- "White & Metallic Silver"
- Jordan
- 4 Retro MCS
- "White Cement"
- Jordan
- 4 Retro TD
- "White Cement"
- Jordan
- 4 Retro
- "Light Lemon Twist"
- Jordan
- 4 RM
- "Sail Snakeskin"
- Jordan
- 4 RM
- "Grimace"
- Jordan
- 4 RM
- "Fire Red"
- Jordan
- 4 RM
- "Black & Starfish"
- Jordan
- 4 Retro OG x Nigel Sylvestre
- "Brick by Brick"
- Jordan
- 4 RM x Nigel Sylvester
- "Grandma's Driveway"
- Jordan
- 4 RM x Nigel Sylvester
- "Driveway Grey"
- Jordan
- 4 Retro
- "Pure Platinum"
- Jordan
- 4 Retro
- "Pure Platinum"
- Jordan
- 4 Retro
- "Pure Platinum"
- Jordan
- 4 Retro OG x A Ma Maniére
- "While You Were Sleeping"
- Jordan
- 4 Retro
- "Cave Stone "
- Jordan
- 4 Retro
- "Military Blue"
- Jordan
- 4 Retro OG
- "White Cement"
- Jordan
- 4 Retro
- "Rare Air"
- Jordan
- 4 Retro
- "Oxidized Green"
- Jordan
- 4 Retro
- "Fear"
- Jordan
- 4 Retro
- "White Thunder"
Air Jordan 4
1989. gadā Maikls Džordans ieradās All-Star spēlē, valkājot savas jaunākās firmas sporta kurpes — Jordan 4. Tās bija izstrādājis vizionārs Tinkers Hatfīlds, un tās atkal pilnveidoja Džordana basketbola apavus, paceldamas tos jaunā tehnoloģiskā meistarības līmenī un piešķirot tiem unikālu estētiku. Gada beigās Džordans valkāja šīs kurpes, veicot The Shot, padarot tās par tūlītēju klasiku. Pēc tam šīs kurpes kļuva pazīstamas ar savu parādīšanos ārpus basketbola laukuma, parādoties Holivudas filmās un tās valkāja slavenas personības. To popularitāte reti kad ir mazinājusies, un šodien tās joprojām ir vienas no visvairāk mīlētajām Jordan izlaidumiem gan vīriešiem, gan sievietēm.
Debijas gadā bija četri Air Jordan 4 krāsu varianti. Bija White Cement, kura balta ādas virsa satur pelēkus akcentus ar melniem plankumiem, un Black Cement, kas bieži tiek saukts par Bred, jo izmanto drosmīgu melnu un sarkanu krāsu kombināciju. Savukārt Fire Red ietver spilgtus elementus savā baltā ārējā daļā, un Military Blue eleganti apvieno baltu krāsu ar gaiši pelēkiem un ziliem akcentiem.
Nākamie Jordan 4 tika izlaisti 1999. gadā. Līdzās retro versijām Bred un White Cement bija divas jaunas krāsu kombinācijas ar nelielām izmaiņām, tostarp perforācijām pārveidota tīkla vietā un Jumpman zīmolu uz papēža. Pazīstamas kā Oreo un Columbia, abas tika uzticīgi atjaunotas 2015. gadā, pēdējai piešķirot nosaukumu Legend Blue, tāpat kā citām šīs slavenās krāsu kombinācijas atjaunotajām versijām. Mūsdienās pirmais no tiem tiek saukts par Black Oreo, lai atšķirtu to no 2021. gada White Oreo, kurš atgriezās pie tīkla uz baltiem sāniem.
Pēc 2000. gada bija pāris gadu pārtraukums pirms nākamā modeļa izlaišanas, jo 2004. gadā tika izlaisti divi īpaši atmiņā paliekoši modeļi: Cool Grey un Classic Green. Viens no tiem apvieno ādu un zamšādu tumši pelēkā krāsā, otrs ir gandrīz pilnībā balts ar acīm piesaistošiem zaļiem akcentiem. Šis gaišākais apavs arī veidoja pamatu Metallic Green, kas bija daļa no 2020. gada Metallic Pack, kurā ietilpa Metallic Red, Metallic Purple un Metallic Orange, visiem četriem apaviem uz krāsainajām veidņotajām aļām bija hroma efekts.
Jordan Brand turpināja inovācijas 2005. gadā, laistot klajā divus AJ4 modeļus ar intriģējošiem lāzera gravējumiem. Viens no tiem bija melns, sarkans un balts modelis ar nosaukumu White Laser, otrs – melns sporta apavs ar sarkaniem un pelēkiem elementiem, pazīstams kāRare Air’ Black Laser. Jaunākie modeļi ir veidoti pēc šo parauga, tostarp 2015. gada Laser krāsu versija un 2019. gada Black Laser.
2006. gadā tika izlaista pirmā retro versija Military Blue kopā ar citām ievērojamām Jordan 4 sērijas apavu versijām. Bija arī slepenais Black Cat — viens no daudzajiem iesaukumiem, kas tika dots Maiklam Džordanam viņa karjeras laikā, Pure Money, kas ir pilnībā balts un ar spīdīgu sudraba Jumpman logotipu uz papēža, un Mist Blue ar pelēku nubuka virsu un neparastiem ziliem un zeltainiem elementiem. Vēl divi dizaini bija iedvesmoti no Maikla Džordana Motorsports komandas: spilgti dzeltenais Lightning un drosmīgais melnā un dzeltenā krāsā Thunder. Pēdējā tonālie kontrasti tika atkārtoti 2022. gadā Red Thunder, kura spožie sarkanie akcenti lika daudziem atsaukties uz oriģinālu kā Yellow Thunder.
2011. gadā AJ4 tika izvēlēts kā viens no siluetiem Nike ikgadējai Doernbecher Freestyle programmai. Pacienta Isaiah Scott ekscentriskais dizains ietver virkni spilgtu krāsu, sākot no spilgti oranžas līdz neona zaļai, bet tā visunikālākais elements ir Supermena uzlīme uz mēles. Vairāk jaunu dizainu parādījās 2012. gadā, tostarp Cavs, kura zilas un oranžas krāsas ataino vintage Cleveland Cavaliers formu. 2013. gadā zīmols turpināja koncentrēties uz jaunām krāsu kombinācijām, izlaižot pilnīgi sarkano Toro Bravo un izsmalcināto Green Glow ar pievilcīgiem mētelīša krāsas akcentiem. Papildus tam tika izlaisti arī melni un zaļi sporta apavi, kas bija veltīti gan Oregon Ducks, gan Tinker Hatfield, kā arī Fear Pack, kurā bija iekļauts AJ4 ar zamšādas virsu, kas pāriet no pelēkā uz melno.
2015. gads bija sākums vēl vienam ražīgam periodam Air Jordan 4, ar ikgadējiem izlaidumiem kopš tā laika. Tas sākās ar pirmajiem AJ4 Baseball Cleats un turpinājās 2016. gadā ar atmiņā paliekošo Alternate 89, kas atspoguļo Chicago Bulls '88-'89 mājas formu, un Dunk From Above ar tumši zilo un matēti dzelteno toņu kombināciju. Tikmēr 2017. gadā tika izlaistas vēl divas kurpes, kas balstītas uz Michael Jordan Motorsports, viena komandas baltā, melnā un zilā krāsā, un Motorsports Alternate melnā, zilā un pelēkā krāsā. Tajā pašā gadā tika izlaistas melnās un zeltītās Royalty, pirms tika izlaistas ekskluzīvas bērnu kurpes, pazīstamas kā Linen, kuru baltajai augšdaļai bija gaiši smilškrāsas akcenti. 2018. gadā tika izlaistas krāsainākas versijas, tostarp Raptors, kuru violeto, melno un sarkano toņu kombinācija atsaucas uz Toronto basketbola komandu, un Tattoo, kuru ādas virsa ir pārklāta ar melnbaltu basketbola grafiku.
2019. gads bija sporta apavu 30. gadadiena, un Jordan Brand nolēma to atzīmēt gan ar retro dizainu, gan ar pilnīgi jaunām krāsu kombinācijām. Līdzās AJ4 OG modelim Bred un uzticamam AJ4 Retro izlaidumam Cool Grey, tika izlaists pirmais Flyknit izlaidums, kura izmantojot Nike elastīgo audumu, padarīja to vieglāku. Tika izlaistas četras monohromās krāsu kombinācijas, tostarp pilnībā zils Hyper Royal, kvēlojošais University Red un neona zaļais Volt. Tika izveidots arī pirmais Jordan 4 Winterized, lai piedāvātu izturīgāku variantu, un tika godinātas NCAA basketbola komandas ar Player Exclusive modeļiem, kas dekorēti ar Džordžtaunas un Mičiganas koledžu krāsām.
Sērijai tika pievienoti arī vairāki ekskluzīvi sieviešu modeļi, viens no tiem bija apburošs rozā sporta apavs ar atbilstošo nosaukumu Hot Punch, bet otrs — Mushroom, kurā izmantoti klusi toņi, piemēram, Fossil beige. Starptautiskā basketbola federācija tika godināta ar FIBA krāsu kombināciju, zelta Jumpman logotipu un unikālu uzrakstu “For the love of the game” (Mīlestība pret spēli). Air Jordan 4 30. gadadienā ikoniskais siluets tika godināts ar Retro SE What The krāsu kombināciju — visus četrus oriģinālos dizainus nevainojami apvienojot vienā lieliskā sporta apavā — un Flight Nostalgia, kura baltajai ārējai daļai ir melni un spilgti karmīna akcenti. 2019. gads bija ne tikai AJ4 jubilejas gads, bet arī Spike Lee filmas „Do the Right Thing” jubilejas gads, kas ir cieši saistīta ar Jordan līniju, un, lai to atzīmētu, tika izveidots īpašs divu apavu komplekts.
2020. gados Air Jordan 4 bija tik ļoti iecienīts visā pasaulē, ka katru gadu tika izlaistas daudzas iepriekš neredzētas krāsu kombinācijas. 2020. gadā tika izlaists Neon 95 — AJ4 versija klasiskajam Air Max 95 — un hipnotizējošais Sashiko, kas ir daļa no plašākas sērijas ar japāņu iedvesmotām dekoratīvām izšuvumiem. Līdzās tiem bija spilgtais Lemon Venom, krāsainais Rasta un koši zaļais Manila, kas tika izlaists, lai atzīmētu pirmā Jordan Brand veikala atvēršanu Filipīnās.
2021. gadā AJ4 University Blue tika izlaists gaiši zils tonis, kas atgādina Jordana alma mater UNC. To papildināja krāsu variācijas, piemēram, kosmosa tērpu iedvesmotais Starfish, gaiši tonētais Shimmer un Taupe Haze, kas mākslinieciski apvieno zamšādu un kraukšķīgu ādu. Bija arī divi atšķirīgi modeļi, kas īpaši paredzēti bērniem: melnbaltais DIY ar dzīvīgu sānu grafiku un pūkains Wild Things, kura sarkanie un laima zaļie elementi izceļas uz gaiši brūnā virsmas. Papildus tam tika radīti AJ4 Golf apavi gan klasiskās, gan jaunās krāsu kombinācijās, visiem ar specializētiem tapām uz ārējās zoles.
Tuvojoties 2022. gadam, Air Jordan 4 turpināja gūt popularitāti ar dažiem no saviem lielākajiem izlaidumiem. Vasarā tika izlaists izsmalcinātais Military Black, kas atdarināja 1989. gada zilo krāsu kombināciju, un tumšais Infrared, kura ogļu krāsas ārējā daļa bija akcentēta ar sarkaniem elementiem. Jūnijā tika godināts bijušais Čikāgas Bulls treneris Fils Džeksons ar tie-dye raksta Zen Master, un tika izlaists pirmais Canvas sērijas modelis. Tas tika nosaukts par Blank Canvas un tam ir krēmbalta ārējā daļa, kas kontrastē ar nākamo Black Canvas, kura virsa ir melnā un Light Steel krāsā. Tikmēr Canyon Purple parādījās kā vēl viens sieviešu modelis, kas pārklāts ar pūkainu violetu zamšādu, un Midnight Navy noslēdza lielisko gadu ar eleganto balto virsdaļu un bagātīgo tumši zilo zīmolu efektu.
2023. gads sākās spēcīgi ar iztēles bagāto Messy Room, kura French Blue virsa un spilgti oranžie un sarkanie akcenti ir domāti, lai atgādinātu bērna istabu. Tam sekoja graciozais Seafoam ar pievilcīgo Oil Green nokrāsu, kā arī pavisam jauns modelis, pazīstams kā Air Jordan 4 Craft, kas tika izlaists Photon Dust krāsu kombinācijā ar gaiši pelēkiem zamšādas detaļām. Luksusa materiālu izmantošana ir Craft raksturīga iezīme, kas atgriezās Olive dizainā, kas tika izlaists vēlāk šajā gadā. Tajā pašā laikā Frozen Moments piedāvāja vieglāku variantu ar brūnu un pelēku ārējo daļu un metāliski sudrabainiem strukturālajiem spārniem, un Jordan Brand papildināja savu Cement sēriju ar Red Cement.
Kopš 2000. gada vidus Air Jordan 4 ir piesaistījis virkni talantīgu sadarbības partneru. Pirmais bija sporta apavu veikals Undefeated, kura 2005. gada melnā un olīvu krāsas nubuka dizains bija iedvesmots no MA-1 bomberjakas. Nākamais bija amerikāņu mūziķis Eminem, kurš palīdzēja izveidot zilu un melnu sporta apavu ar nosaukumu Encore pēc sava 2004. gada albuma. 2015. gadā viņš atkal sadarbojās ar Jordan, šoreiz piesaistot apģērbu zīmolu Carhartt, lai radītu AJ4 ar melnu twill virsu un izteiksmīgiem emblēmām. Divus gadus vēlāk amerikāņu mākslinieks Brian Donnelly ar pseidonīmu KAWS izstrādāja divus zābaku modeļus, kas bija pārklāti ar zamšādu un abos bija izmantoti viņa unikālās mākslas elementi.
2018. gadā atkārtots Nike sadarbības partneris Travis Scott atstāja savu nospiedumu uz silueta ar zilu versiju ar nosaukumu Cactus Jack, kas balstīta uz veco amerikāņu futbola komandu Houston Oilers. Pēc tam Jordan sadarbojās ar Levi’s, lai izveidotu trīs džinsa sporta kurpes, vienu baltu, otru melnu un pēdējo klasiski zilu. Tajā pašā gadā Marka Wahlberga burgeru restorāns Wahlburgers palīdzēja izveidot AJ4, kas pārklāts ar elektrisku zaļo toni un uz mēles ir uzņēmuma logotips, bet 2019. gadā notika sadarbība ar Nordstrom radošo projektu viceprezidenti Oliviju Kimu, kura izstrādāja pilnīgi melnu No Cover ar pūkainu augšdaļu un metāliskiem strukturāliem spārniem.
Air Jordan 4 popularitāte kā sadarbības sneaker turpinājās arī nākamajā desmitgadē, kad viens no Nike slavenākajiem partneriem, Off-White™, izveidoja unikālu Sail izlaidumu, kas bija rotāts ar dažiem no Virgil Abloh firmas zīmola dizaina elementiem. Futbola klubs Paris Saint-Germain kopā ar Jordan Brand izlaida AJ4, kura bagātīgās violetas krāsas akcenti un PSG zīmols piešķīra modelim jauna veida eleganci. 2020. gads bija arī gads, kad apģērbu zīmols Union LA debitēja ar pirmajiem diviem no neparastās Jordan 4 sērijas modeļiem – Off Noir un Guava Ice. Šajā duetā redzamais atjaunotais, daudzkrāsainais virsējā daļa atgriezās 2021. gadā Desert Moss un Taupe Haze krāsu variācijās.
2021. gadā Eastside Golf sadarbojās ar Jordan 4, izveidojot galvenokārt baltas golfa kurpes ar unikālu grafiku, kurā golfa spēlētājs ir attēlots vidējā svārsta pozā aiz caurspīdīgās ārējās zoles. Gadu vēlāk cits atkārtots sadarbības partneris strādāja pie AJ4, kad modes veikals A Ma Maniére radīja Violet Ore, piešķirot tam violetu nubuka virsdaļu un mīkstu, pildītu iekšpusi. Tad 2023. gadā beidzot īstenojās ilgi gaidītā sadarbība ar Nike SB, radot neticami populāro krāsu kombināciju Pine Green.
Air Jordan 4 stāsts sākās ar monumentālu brīdi basketbola vēsturē, pirms kļuva par kultūras fenomenu. Tas jau agri padarīja šo apavu par ikonu, bet unikālo dizainu kolekcija, kas gadu desmitiem ir greznojusi šo siluetu, ir palīdzējusi saglabāt tā popularitāti līdz pat šai dienai, kad tas ir viens no visvairāk mīlētajiem sporta apaviem.