Nike Air Max 97
382 rakstusApavi, kuru dizainu iedvesmojusi krītoša ūdens pilīte, kas izraisījusi viļņošanos sporta apavu vēsturē.
- Nike
- Air Max 97 Futura
- "Silver Bullet"
- Nike
- Air Max 97
- "White Chrome"
- Nike
- Air Max 97 Futura
- "Vachetta Tan"
- Nike
- Air Max 97
- "Just Do It"
- Nike
- Air Max 97
- "Court Blue & Pure Platinum"
- Nike
- Air Max 97
- "Dark Team Red"
- Nike
- Air Max 97
- "Summit White & Court Blue"
- Nike
- Air Max 97
- "Red Satin"
- Nike
- Air Max 97
- "Wolf Grey & Teal Nebula"
- Nike
- Air Max 97
- "Metallic Silver & Desert Berry"
- Nike
- Air Max 97
- "Light Bone & Medium Olive"
- Nike
- Air Max 97 Futura
- "Cacao Wow"
- Nike
- Air Max 97 Futura
- "Platinum Violet"
- Nike
- Air Max 97
- "Medium Olive"
- Nike
- Air Max 97
- "Joker"
- Nike
- Air Max 97
- "Light Bone"
- Nike
- Air Max 97
- "Obsidian & Gorge Green"
- Nike
- Air Max 97
- "Rough Green"
- Nike
- Air Max 97
- "Gold Bullet"
- Nike
- Air Max 97
- "Atlantic Blue & Voltage Yellow"
- Nike
- Air Max 97
- "Silver Bullet"
- Nike
- Air Max 97
- "Metallic Silver & Chlorine Blue"
- Nike
- Air Max 97 Premium
- "Muslin & Pink Foam"
- Nike
- Air Max 97 OG
- "Gold Bullet"
- Nike
- Air Max 97 OG
- "Atlantic Blue & Voltage Yellow"
- Nike
- Air Max 97 OG
- "Silver Bullet"
- Nike
- Air Max 97
- "Triple White"
- Nike
- Air Max 97
- "Black & White"

- Nike
- Air Max 97
- "Triple Black"
- Nike
- Air Max 97
- "Neutral Olive"

- Nike
- Air Max 97
- "White & Wolf Grey"
- Nike
- Air Max 97
- "Black & Team Scarlet"
- Nike
- Air Max 97
- "Cool Grey & Stadium Green"
- Nike
- Air Max 97
- "Black & Picante Red"

- Nike
- Air Max 97
- "Black & White"
- Nike
- Air Max 97
- "White & Pure Platinum"
- Nike
- Air Max 97 OG QS
- "Metallic Gold"
- Nike
- Air Max 97
- "Barely Green"
- Nike
- Air Max 97
- "On Air: Shanghai, Kaleidoscope"
- Nike
- Air Max 97
- "On Air: London, Summer of Love"
- Nike
- Air Max 97
- "On Air: Neon Seoul"
- Nike
- Air Max 97 Premium
- "Miami Vice"
- Nike
- Air Max 97
- "Metallic Gold, Italy"
- Nike
- Air Max 97 x Off-White™ x Serena Williams
- "Queen"
- Nike
- Air Max 97 x Off-White™
- "Menta"
- Nike
- Air Max 97 x Off-White™ ‘The Ten’
- "White"
- Nike
- Air Max 97 x Off-White™
- "Black"
- Nike
- Air Max 1/97
- "Sean Wotherspoon"
Air Max 97
90. gados Nike ar virkni veiksmīgu izlaidumu savu popularitāti pacēla jaunā līmenī. Daudzi no tiem bija Air Max sērijas produkti, kas 1996. gadā strauji tuvojās savai desmitgadei. Lai gan sākotnēji tie bija paredzēti skrējējiem, daudzi Air Max modeļi kļuva populāri arī ārpus šīs kopienas, un tos varēja redzēt gan slavenību, gan sporta apavu entuziastu kājās. Rezultātā ar katru jauno izlaidumu pieauga arī gaidas, tāpēc dizaineriem, kuri sāka strādāt pie jaunākā papildinājuma šai leģendārajai kolekcijai – Nike Air Max 97, bija liels spiediens.
Air Max 97 izstrādes projekts sākās lēni, jo divi no tā pirmajiem dizaineriem nespēja izdomāt neko, kas atbilstu zīmola augstajiem standartiem. Tomēr Nike neatlaidīgi turpināja meklēt un drīz atrada cilvēku, kurš galu galā noteica AM97 estētiku — Kristianu Tresseru. Pirms pievienošanās Nike, Tressers jau bija ieguvis pieredzi augstākā līmeņa futbola apavu dizainā. Sākot darbu zīmolā 90. gadu vidū, viņš uzsāka labas reputācijas veidošanu, sadarbojoties futbola apavu izstrādē Air Zoom GX projektā, kas vēlāk noveda pie Nike pirmā sintētiskā apava Mercurial izveides. Pēc šī sasnieguma un galvenā dizainera darba pie Air Zoom Spiridon, Tresser sāka darbu pie Air Max 97. Pirms sākt darbu, Nike viņam deva vienkāršu ziņu: šīs kurpes noteiks tavu karjeru. Un tā arī notika.
Nike Air Max 97, kas tika izstrādātas kā skriešanas apavi, galvenā inovācija bija redzamā Air paplašinājums, kas bija rotājis iepriekšējās versijas. Tās kļuva par pasaulē pirmajām treniņapavām ar Air elementu, kas bija redzams visā to garumā, un to nodrošināja tehnika, ko sauc par pūšanas formēšanu, kura tika ieviesta četrus gadus iepriekš Air Max 93 modelī. Šis polsterējums bija arī bez putuplasta, atšķirībā no iepriekšējiem Air Max modeļiem, kuros visi bija izmantots putuplasts.
Tresser bija ļoti izvēlīgs attiecībā uz materiāliem, ko izmantoja Air Max 97. Jaunie ventilējamie paneļi bija izgatavoti no izturīga, atstarojoša tīkla mehāniskā stilā, tāpēc apavi bija vēl elpojošāki nekā to priekšteči. Tie bija aprīkoti arī ar 3M atstarojošām strīpām uz augšdaļas, kas mijās ar atvērtu tīklu unikālā, nepārtrauktā lineārā stilā. Šīs plūstošās viļņveida joslas bija iedvesmotas no dabiskā efekta, kas rodas, kad ūdens pilienam krītot dīķī, no tā izplatās sīki viļņi. Līdzīgi arī AM97 viļņveida līnijas izplatījās visā garumā uz Air polsterējumu, pievēršot uzmanību jaunākajai Air Max tehnoloģijas attīstībai. Tās arī piešķīra augšdaļai gludu estētiku, ko vēl vairāk uzlaboja Nike novatoriskā jauna auklas struktūra. Šī gudrā sistēma slēpa aciņas aiz ārējā tīkla auduma, kas iepriekš nekad nebija darīts, piešķirot apaviem gludu izskatu.
Pirmo reizi izlaists 1997. gadā, Nike Air Max 97, ko Tresser sākotnēji savos agrīnajos skicēs bija nosaucis par Air Total Max, tika laists klajā metāliski sudrabainā krāsā, kas bija iedvesmota no dizainera intereses par riteņbraukšanu. Kā mūsdienu kalnu velosipēdu dizaina cienītājs, viņš izmantoja metāliski toņus, kas bieži tiek izmantoti šādos transportlīdzekļos, un izveidoja krāsu paleti, kas redzama visā apavā. Viņa mērķis bija radīt dizainu ar minimālu krāsu skaitu — vienīgā krāsa, kas atšķīrās no citām sudraba toņiem, bija drosmīga Varsity Red —, kas balstījās uz metāliskiem, atstarojošiem virsmas materiāliem, lai radītu izsmalcinātu izskatu. Šī krāsu kombinācija bija arī atsauce uz ļoti ātrajiem Tokijas ātrgaitas vilcieniem, kuru spīdošais sudraba izskats atgādināja Air Max 97, tādējādi iegūstot iesauku “Silver Bullet”.
Saistība ar šādu revolucionāru tehnoloģiju pievērsa Air Max 97 lielu uzmanību, bet tā slavu vēl vairāk palielināja divi svarīgi notikumi. Pirmkārt, to atbalstīja leģendārie olimpieši Maikls Džonsons un Kārls Lūiss. Otrkārt, dizains nonāca Itālijā, kur strauji pieauga tā popularitāte. Apavu unikālais izskats piesaistīja vairākas dažādas subkultūras, un tos pieņēma vairāki luksusa zīmoli, galu galā nonākot Milānas modes skatēs gadu pēc to izlaišanas, kur tie parādījās gan Armani, gan Dolce & Gabbana modes skatēs. Pateicoties šai atzinībai, 97 kļuva populārs visā valstī, kur tam tika dots iesauka “Le Silver”. Faktiski, tā itāļu mantojums ir tik spēcīgs, ka 2017. gadā tam tika veltīta vesela grāmata: “Le Silver: An Italian Oral History of the Nike Air Max 97”. Nike arī ir nolēmusi atzīmēt šo īpašo saikni, izveidojot AM97 izlaidumu, kas dekorēts Itālijas karoga krāsās, un dažus mēnešus agrāk izlaižot 20. gadadienas atkārtoto izlaidumu ar oriģinālo krāsu kombināciju.
Kad Nike Air Max 97 tika laists klajā, tas izskatījās futuristisks, vienlaikus saglabājot retro noskaņu. Pat šodien tās izskats joprojām ir futuristisks, un to veiktspējas un estētikas harmonija padara tās par meistardarbu sporta apavu dizainā. Jau no paša sākuma Air Max 97 izcēlās kā ietekmīgs apavu modelis, tāpēc tas ir kļuvis par ikonisku siluetu Nike vēsturē un joprojām ietekmē sporta apavu kultūru.