Nike Air Max 95
388 rakstusLeģendārs dizains, kas radies no Oregonas daudzveidīgajiem ainavām.
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Blue Spark"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Black Border"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Fireberry"
- Nike
- Air Max 95 x Yu-Gi-Oh!
- "Jonouchi"
- Nike
- Air Max 95 Recraft
- "Bright Mandarin"
- Nike
- Air Max 95
- "Sanded Purple & Obsidian"
- Nike
- Air Max 95
- "Black & Green Shock"
- Nike
- Air Max 95
- "Black & Anthracite"
- Nike
- Air Max 95 Recraft
- "White & University Red"
- Nike
- Air Max 95 Recraft
- "Black & Baltic Blue"
- Nike
- Air Max 95 Recraft
- "Triple Black"
- Nike
- Air Max 95 Recraft
- "Triple Black"
- Nike
- Air Max Uptempo 95
- "NY vs. NY"
- Nike
- Air Max 95
- "Black & Bright Crimson"
- Nike
- Air Max 95
- "Black & Vivid Purple"
- Nike
- Air Max 95 Big Bubble
- "Obsidian"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Smoke Grey & Green Abyss"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Black & Bright Crimson"
- Nike
- Air Max 95 Big Bubble
- "Black & Vivid Purple"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Pale Ivory"
- Nike
- Air Max 95
- "Black & Buff Gold"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Cool Grey & Psychic Blue"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Diffused Blue"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Michigan"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "White & University Red"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Black & Persian Violet"
- Nike
- Air Max 95
- "Sundial"
- Nike
- Air Max 95
- "Batman"
- Nike
- Air Max 95
- "Cool Grey & Black"
- Nike
- Air Max 95 Ultra
- "Black & Mint Foam"
- Nike
- Air Max 95 Ultra
- "Black & Anthracite"
- Nike
- Air Max 95 Ultra
- "Wolf Grey & White"
- Nike
- Air Max 95 Ultra
- "Racer Blue"
- Nike
- Air Max 95 Big Bubble
- "Black Patent"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Velvet Brown"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Soft Pearl"
- Nike
- Air Max 95
- "White & Hydrangeas"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Vast Grey & Hyper Pink"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Jade Horizon"
- Nike
- Air Max 95 ‘Big Bubble’
- "Sanded Purple & Obsidian"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "White & Team Gold"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Green Gusto"
- Nike
- Air Max 95 ‘Big Bubble’
- "Black & Green Shock"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Baltic Blue"
- Nike
- Air Max 95 Ultra
- "Caution Strip"
- Nike
- Air Max 95
- "Desert Khaki & Photon Dust"
- Nike
- Air Max 95
- "Cool Grey & Sundial"
- Nike
- Air Max 95
- "Black & Aurora Green"
Air Max 95
90. gadu sākumā Maikla Džordana pieaugošā slava bija padarījusi Nike basketbola apavus neticami populārus. Basketbola nodaļai veicoties labi, Nike koncentrēja savu uzmanību uz skriešanas apavu atjaunošanu, kurus tolaik vadīja topošā Air Max sērija. Tinker Hatfield bija pametis šo līniju, lai pievērstos citiem projektiem, tāpēc zīmols pieaicināja jauno apavu dizaineri Sergio Lozano, lai vadītu komandu. Pēdējos četrus gadus strādājot pie dažādiem sporta un ACG modeļiem, Lozano nebija pieredzes skriešanas apavu dizainā, bet tas šim projektam bija ideāli piemērots. Jauna perspektīva bija tieši tas, ko Nike vēlējās, jo zīmols vēlējās izveidot apavus, kas piedāvātu kaut ko atšķirīgu un pilnīgi oriģinālu. Uzticot šo grandiozo mērķi daudzsološajam dizaineram, tika radīti novatoriskie Nike Air Max 95.
Jau vairākus gadus strādājot Nike, Lozano bija saticis Tinker Hatfield, kas deva viņam iespēju smelties iedvesmu no šī izcilā cilvēka. Viena lieta īpaši palika Lozano atmiņā no laika, ko viņš pavadīja kopā ar leģendāro dizaineri: viņa uzsvars uz stāsta nozīmi. Vēloties virzīt Air Max pilnīgi jaunā virzienā un ar Hatfield vārdiem ausīs, Lozano apsvēra Nike pasaules galvenās mītnes teritorijā Beavertonā, Oregonā esošo ezeru. Skatoties pāri ūdenim uz krastu, viņa iztēle sāka attēlot zemi, ko erozē lietus. Tad viņam ienāca prātā ideja: kas notiktu, ja ideālais apavs būtu aprakts zemē un pakāpeniski atklātos, kad lietus nomazgātu dubļus ap to? Lozano uzmetis ātru skici, balstoties uz šo ideju. Tajā bija redzams apavs ar slāņveida struktūru gar malām, kas atgādināja plūstošas strīpas, kas atklājušās pēc tūkstošiem gadu erozijas Grand Canyon klintīs.
Šī sākotnējā koncepcija kļuva par estētisko pamatu pirmajiem Nike Air Max 95 apaviem, kas tika laisti klajā ikoniskajā Neon krāsu kombinācijā. Tie bija ar virkni pelēku slāņu, līdzīgiem tiem, kas bija redzami sākotnējā skicē, kas no tumšā apakšā pāriet uz gaišāku augšā. Kopā ar neparasto melno vidējo zoli šis krāsu gradients slēpa dubļu un vispārējās nolietošanās pazīmes, kas bija izplatītas lietainajā štatā, kur atrodas Nike galvenais birojs. Tā kā tolaik skrējēji parasti valkāja gaišas, bieži vien baltas vidējās zoles, tas bija bezprecedenta solis, kas tomēr izmainīja skrējēšanas modes izskatu. Neskatoties uz to, ka Lozano tika brīdināts, ka šāds pelēko toņu maisījums vienkārši nepārdosies, drosmīgais dizaineris nezaudēja drosmi un uzskatīja brīdinājumu par izaicinājumu. Lai kompensētu šos praktiskos tumšos toņus, viņš pievienoja Nike raksturīgo spilgti dzeltenzaļo krāsu, kas pazīstama kā Volt. Atsaucoties uz zīmola sacensību aprīkojumu un tagad vienu no tā tradicionālajām krāsu kombinācijām, Lozano izmantoja krāsas dzīvīgumu, lai pievērstu uzmanību AM95 funkcionālajai tehnoloģijai, piemēram, gaisa kamerām un aciņām.
Lai gan Lozano Air Max 95 izstrādāja pirmām kārtām kā skriešanas apavus, viņa interese par cilvēka ķermeņa darbību lika viņam izstrādāt estētiku, kas atspoguļo cilvēka anatomiju. Tīkla un sintētiskā zamšāda paneļu kombinācija apavu augšdaļā attēloja muskuļu joslas; neilona aciņas izvirzījās no vertikālajām joslām apavu sānos, attēlojot krūškurvi; savukārt ārējās zoles, vidējās zoles un papēža savienojums atgādināja mugurkaula skriemeļus.
Papildus savam unikālajam izskatam, Nike Air Max 95 palīdzēja skrējējiem, nodrošinot ādas līdzīgu tīkliņu, kas nodrošināja elpojošumu virs auklas aizsarga. Vienmēr cenšoties paplašināt inovāciju robežas, Nike apavi tika aprīkoti ar pirmo redzamo gaisa spilvenu priekšējā daļā, kas nodrošināja labāku amortizāciju pēdas pamatnē. Faktiski Air Max 95 sākotnēji tika radīti lielākiem, spēcīgākiem skrējējiem, kuru smagāks trieciens prasīja papildu polsterējumu zem pēdām. Tas tika apvienots ar precīzu šuvumu un kompresijas formēšanu apavu augšdaļā, lai nodrošinātu neticami atbalstošu ārējo daļu, kas laika gaitā neiznīktu.
Dizains vēl vairāk atbalstīja skrējējus, izmantojot 3M Scotchlite atstarojošos elementus virsējā daļā, kas piešķīra papildu eleganci, kā arī redzamību, savukārt ātrās auklas acs pāris nodrošināja, ka valkātāja pēda paliek droši savā vietā. Lozano bija tik pārliecināts par Nike Air Max tehnoloģijas stiprumu un AM95 estētikas individualitāti, ka prototipa fāzē no apaviem izņēma ikonisko Swoosh logotipu. Nike vēlējās, lai apaviem būtu firmas logotips, bet Lozano nevēlējās, lai tas novērstu cilvēku uzmanību no viņa unikālās dizaina estētikas. Galu galā tika panākta kompromisa risinājums, un mazs logotips tika novietots uz ārējās puses aizmugurē, lai galvenā augšējā daļa paliktu glīta un izsmalcināta.
Air Max 95 apvienoja avangardisku dizainu ar izcilu veiktspēju, nostiprinot Nike kā apavu pionierus 90. gados un pavērtot spožu nākotni ar nepārtrauktu inovāciju. Kad apavi tika laisti tirgū 1995. gadā, to drosmīgā estētika bija revolucionāra, padarot tos par iecienītiem jauniešu kultūrā, tostarp tādos attālos reģionos kā Eiropa, Austrālija un Japāna, kur tie kļuva ārkārtīgi populāri. To daudzpusīgums tika novērtēts arī no dažādu nozaru ekspertu puses, sākot no stila izdevumiem, piemēram, The Face, līdz sporta žurnāliem, piemēram, Runner’s World. Tās pat tika nosauktas par vienām no gada labākajām sporta apavu dizainiem žurnālā Time. Ar tik izcilām atsauksmēm nav pārsteidzoši, ka AM95 joprojām ir ārkārtīgi pieprasītas visā pasaulē.