Nike Janoski
94 rakstusStilīgs skrituļslidu apavs, kas iemieso sava nosaukuma raksturu.
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ Canvas
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Checkerboard"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ SE
- "Pearl White"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ SE
- "Black Pony Hair"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ SE
- "City of Cinema"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ ‘Electric Pack’
- "Safari"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ ISO
- "Triple Black"
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Monarch & Black"
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Thunder Blue & Sundial"
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Denim Turquoise"
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Summit White"
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Wolf Grey & Navy"
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Cosmic Clay & Sail"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Burgundy Crush & Black"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Aster Pink & Armory Navy"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Court Purple & Black"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Blue Force & Campfire Orange"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Blue Force & Campfire Orange"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Pacific Moss & Black"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Sand Drift & Thunder Blue"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Summit White & Black"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Cool Grey & White"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Black & University Red"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ Premium
- "City of Style"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Black & White"
- Nike
- SB Stefan Janoski
- "Burgundy Crush"
- Nike
- SB Stefan Janoski
- "Court Purple & Black"
- Nike
- SB Janoski
- "Pine Green & Sail"
- Nike
- SB Stefan Janoski
- "Black & University Red"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Camo"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Alabaster & Chili Red"
- Nike
- SB Janoski+
- "Lilac & Medium Soft Pink"
- Nike
- Janoski SB Zoom Stefan Janoski
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM Premium
- "Cashmere"
- Nike
- SB Stefan Janoski Canvas OG x Wacko Maria
- "Leopard"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Sashiko Pack"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip RM x Leo Baker
- "Orange Label"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip RM x Matriz
- "Porte Alegre Plaza"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM x Violent Femmes
- "White & Yellow"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Obsidian"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Triple White"
- Nike
- Janoski G
- "White Gum"
- Nike
- Janoski G
- "Black Gum"
- Nike
- SB Air Max Stefan Janoski 2 Moc
- "Black & Pale Ivory"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Knicks"
SB Janoski
Stefan Janoski slido ar pārsteidzoši atbrīvotu stilu, veicot drosmīgus trikus ar vieglu graciozitāti, kas padara tos īpaši iespaidīgus. Tas viņam ir nesis apbrīnu un cieņu skeitborda kopienā. Savukārt privātajā dzīvē viņš ir radošs cilvēks, kurš kopš bērnības mīl mākslu. Līdz šim viņš nodarbojas ar vairākiem mākslinieciskajiem hobijiem, piemēram, rakstīšanu, mūzikas spēlēšanu, tēlniecību un gleznošanu. 2000. gadu beigās viņa mīlestība pret skeitbordu un iedzimtais radošais enerģijas lādiņš radīja ievērojamu apavu modeli — slaveno Nike Janoski.
Kalifornijā uzaudzis Janoski pievienojās Nike 2002. gadā, kad uzņēmums ar skeitbordistu ekspertu palīdzību centās izveidot skeitborda nodaļu Nike SB. Laika gaitā zīmols saprata, ka Janoski ir talantīgs, kaislīgs mākslinieks ar konkrētām idejām par to, kādam jābūt skeitborda apavam, un stingru, tiešu attieksmi pret savu darbu. Īsumā, viņi bija atraduši ideālo cilvēku, kas varētu izstrādāt nākamo skrituļošanas apavu modeli. Tā sākās leģendārā sadarbība, kas mainīja Nike skrituļošanas nodaļas virzienu.
Tolaik Janoski nebija sajūsmā par lielāko daļu skeitborda apavu, tāpēc, kad Nike viņam prezentēja potenciālo dizainu, viņš to noraidīja gan stila, gan lietderības dēļ. Viņš bija apņēmies izstrādāt savus skices, izmantojot mākslinieciskās prasmes, ko bija attīstījis visā savā dzīvē. Jaunībā viņš bija uzaudzis skeitborda vidē, kurā tika izmantoti apavi, kas nebija paredzēti šim sporta veidam, bet vienkārši labi tam piemērojās. 90. gados Nike laida klajā jaunas basketbola kurpes ar biezāku zoli, kas nesniedza to sajūtu, ka esi saistīts ar dēli, ko tik daudzi skeitbordisti novērtēja agrākajos modeļos, tādējādi samazinot to popularitāti skeitborda aprindās.
Janoski vēlējās atgriezt plānāko zoli un izvairīties no tā, ko viņš uzskatīja par pārlieku polsterējumu, kas bija raksturīgs daudziem tolaik pieejamiem modeļiem, lai radītu apavus, kas atbilstu viņa kopienas vajadzībām. Viņš sāka gatavot ar roku zīmētus attēlus par saviem ideālajiem skeitborda apaviem, un pēc sadarbības ar Nike vecāko radošo direktoru James Arizumi un Nike Footwear pārstāvi Kevin Imamura Janoski atrada tieši to, ko vēlējās. Dizains rādīja minimālistisku siluetu, kas izskatījās pilnīgi atšķirīgi no citiem Nike ražotajiem apaviem. Tam bija ļoti īpašas prasības: nedrīkstēja būt lieki elementi un bija jāizmanto tikai minimāls auduma daudzums. Viņš pieprasīja plakanu purngalu, mēli bez papildu polsterējuma un papīra plānas zoles, lai varētu just dēli zem kājām.
Janoski šie bija dizaina pamataspekti, bet viņa minimālistiskā pieeja bija tālu no Nike toreizējā mērķa parādīt aizraujošu tehnoloģisko progresu katrā jaunā modelī. Nike gaidīja kaut ko vairāk hi-tech, kā citās sadarbībās ar sportistiem, nevis minimālistisku dizainu, kas atsaucās uz pagājušo laikmetu. Tomēr Janoski neļāvās atturēt. Viņam Nike bija zīmols, kas varēja lauzt konvencijas. Viņš precīzi zināja, kādam jābūt apavam, un neuztraucās par to, ka varētu zaudēt darījumu. Galu galā viņš to dizainēja savas aizraušanās ar skeitbordu dēļ, nevis slavas vai atzinības dēļ. Ja viņam būtu savs firmas apavs, tam būtu jābūt kaut kam, ko viņš mīl, citādi tam nebūtu jēgas. Šī pieeja ļāva viņam palikt pie sava viedokļa, nešauboties, un galu galā zīmols piekrita viņa ieteikumiem. Vienīgais kompromiss, ko Janoski pieņēma, bija atļaut pievienot zīmolu uz apavu augšdaļas, piekrītot Arizumi, ka tas ir labs risinājums, lai uzsvērtu, ka šis ir Nike dizains, ņemot vērā, ka tas izskatījās tik atšķirīgi no visiem pārējiem zīmola apaviem.
Pēc tam, kad tika panākta vienošanās par dizainu, prototips tika nosūtīts uz rūpnīcu ražošanai. Tas bija tik minimālisma stilā, ka Nike sākotnēji tika paziņots, ka to nevar ražot, jo tas ir pārāk zems, lai to varētu ražot likumīgi. Uzticoties Janoski vienkāršajam, bet nekonvencionālajam dizainam, Nike parakstīja virkni atbrīvojumu, kas ļāva apavu ražošanu – lēmumu, par kuru viņi noteikti nenožēloja turpmākajos gados.
Kad Nike SB Zoom Janoski 2009. gadā nonāca veikalu plauktos, tās bija pazīstamas vienkārši kā „Janoski”. Skeitera mīlestība pret savu sporta veidu atspoguļojās to praktiskumā, tāpat kā viņa izpratne par savu vienaudžu vajadzībām. To vienkāršais stils, trūkums amortizācijai un daudzpusība padarīja to ļoti populāru, tāpēc drīz vien bija jāpasūta vairāk, lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu. Skeitbordistu kopienā galvenais panākumu faktors bija tā īpašais dizains skeitbordistiem. Saskaņā ar minimālistisko estētiku apaviem bija ļoti maz tehnoloģiju, izņemot vulkanizētu gumijas zoli, kas bija pazīstama jau desmitiem gadu. Lai gan tā bija pirmā reize, kad tā tika pievienota Nike SB apaviem, skeitbordistiem bija pilnīgi loģiski izmantot šāda veida zoli, jo tā nodrošināja izcilu saķeri un sajūtu, ka gandrīz nekas neatdala braucēju no dēļa. Tā bija arī pārsteidzoši izturīga un viegli pielāgojama, tāpēc bija gatava braukšanai gandrīz uzreiz pēc izņemšanas no kastes.
Šis modelis ne tikai piesaistīja daudzu skeitbordistu uzmanību, bet kļuva populārs arī ārpus skeitborda aprindām. Vienkāršība, kas bija iestrādāta dizainā, bija tā lielākā priekšrocība, jo tas bija pietiekami universāls, lai būtu pievilcīgs plašai auditorijai. Tas bija arī viegli ražojams, tādējādi padarot to daudz pieejamāku un lētāku nekā daudzi citi modeļi. Janoski pats arī bija liels šo apavu fans. Ar savu plāno mēli, garo plakanu purngalu un ultraplāno zoli, tās bija tieši tādas, kādas viņš bija cerējis. Faktiski, viņš bija tik sajūsmā par tām, ka slidoja ar oriģinālo pāri, ko Nike viņam uzdāvināja, līdz tās bija pārāk nolietotas, lai tās varētu lietot.
Kopš 2009. gada ir izlaistas daudzas Janoski versijas, un Nike ir pievienojis dažas no savām modernākajām inovācijām jaunākajām versijām. Tās ir pārveidotas ar Air Max, kas izrādījās viens no populārākajiem Nike SB izlaidumiem, tām ir pievienota Zoom tehnoloģija, un tās ir izmantotas daudzās sadarbībās. Lai atzīmētu desmit gadu jubileju, tika izlaista Remastered Collection četros dažādos stilos: slip-on, velcro, low-top laced un mid-top laced, atkal parādot savu daudzpusību. Janoski pat pārliecināja Nike izlaist dažus RM dizainus bez swoosh, beidzot ļaujot viņam iegūt galīgo minimālisma skrituļslidošanas apavu, ko viņš vienmēr bija vēlējies.
Janoski vienkāršais dizains pārspēja iepriekšējos skrituļošanas modeļus, kļūstot par vienu no Nike vislabāk pārdotajiem skrituļošanas apavu modeļiem. Tas ir ticis apvienots ar ļoti daudzveidīgiem Nike modeļiem un savas pastāvēšanas laikā baudījis ievērojamu popularitāti. Tāpat kā pats cilvēks, Nike Janoski ir patiesa ikona gan skrituļošanas kopienā, gan plašākā pasaulē.