Nike Air Max 90
708 rakstusIevērojams 90. gadu siluets, kas ievērojami ietekmēja sporta apavu kultūru.
- Nike
- Air Max 90 Drift
- "Cool Grey & Volt"
- Nike
- Air Max 90 Drift
- "Black & Bright Ceramic"
- Nike
- Air Max 90
- "Light Smoke Grey & Black"
- Nike
- Air Max 90
- "Anthracite & Black"
- Nike
- Air Max 90
- "Black & White"
- Nike
- Air Max 90
- "Grey & Blue"
- Nike
- Air Max 90 x Yomiuri Giants
- "Tokyo"
- Nike
- Air Max 90
- "Rare Air"
- Nike
- Air Max 90 ESS+
- "Cave Stone"
- Nike
- Air Max 90 ESS+
- "Baroque Brown"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "White & Dusty Amethyst"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Triple Black"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Cool Grey & Dusty Cactus"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Lemon Venom & Hyper Crimson"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Obsidian"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "White & Metallic Silver"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Lime Blast"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Black"
- Nike
- Air Max 90 EasyOn
- "Cool Grey & Dusty Cactus"
- Nike
- Air Max 90
- "Matcha"
- Nike
- Air Max 90 x Patta ‘Waves’
- "Particle Grey & Coconut Milk"
- Nike
- Air Max 90
- "Black & Safety Orange"
- Nike
- Air Max 90 ‘Camo Pack’
- "Sand Drift & Aurora Green"
- Nike
- Air Max 90 ‘Camo Pack’
- "Black & University Gold"
- Nike
- Air Max 90 SE
- "Mandarin"
- Nike
- Air Max 90 SE
- "Speed Red & Black"
- Nike
- Air Max 90 SE
- "Dark Smoke Grey & Clear Jade II"
- Nike
- Air Max 90 ‘Camo Pack’
- "Light Lemon Twist"
- Nike
- Air Max 90 ‘Camo Pack’
- "Sequoia & Hyper Pink"
- Nike
- Air Max 90 ‘Camo Pack’
- "Bio Beige & Safety Orange"
- Nike
- Air Max 90 Premium ‘Camo Pack’
- "Light Khaki & Magic Ember"
- Nike
- Air Max 90 Premium ‘Camo Pack’
- "Sand Drift & Aurora Green"
- Nike
- Air Max 90 Premium
- "Camo"
- Nike
- Air Max 90
- "Burgundy Leopard"
- Nike
- Air Max 90
- "Leopard Pink"
- Nike
- Air Max 90
- "Leopard"
- Nike
- Air Max 90
- "Mandarin"
- Nike
- Air Max 90
- "Speed Red & Black"
- Nike
- Air Max 90
- "Racing Pack"
- Nike
- Air Max 90
- "Racing Pack"
- Nike
- Air Max 90
- "Tiffany"
- Nike
- Air Max 90
- "Neutral Grey & Tour Yellow"
- Nike
- Air Max 90
- "Wolf Grey & Diffused Blue"
- Nike
- Air Max 90
- "Batman"
- Nike
- Air Max 90
- "Cool Grey & Pure Platinum"
- Nike
- Air Max 90
- "Lyon Blue"
- Nike
- Air Max 90 Premium
- "Flat Pewter & Copper Moon"
- Nike
- Air Max 90
- "Photon Dust & Summit White"
Air Max 90
Bija 1990. gads, un Nike guva panākumus, pateicoties saviem pirmajiem Air Max modeļiem: neaizmirstamajam 1987. gada Air Max 1 un tā pēctecim Air Max II (vai Air Max Light). Šie modeļi nodrošināja trīs gadu izaugsmi, bet, sākoties jaunajai desmitgadei, zīmolam bija pienācis laiks atkal attīstīt topošo Air Max līniju. Tāpat kā iepriekš ar Air Max 1, tas noveda pie vēl viena laikmetu raksturojoša sporta apava radīšanas, šoreiz Nike Air Max 90 veidā.
Sākotnēji 1990. gadā laists klajā kā Air Max III, Air Max 90 kļuva par pirmo modeli, kas tika nosaukts pēc tā izlaišanas gada, kad tas tika atkārtoti laists klajā 2000. gadu sākumā. Tas, ka to varēja veiksmīgi atgriezt kā retro dizainu vairāk nekā desmit gadus pēc tā izlaišanas, bija iespējams pateicoties tā dizainera, vienīgā un neatkārtojamā Tinker Hatfield, radošajai vīzijai. Hatfield, kuram bija uzdots uzlabot Air Max līnijas funkcionalitāti un stilu, aprīkoja Nike Air Max 90 ar dažām jaunākajām tehnoloģijām, no kurām daudzas bija ieviestas jau iepriekšējos modeļos, vienlaikus piešķirot tam īpaši izteiksmīgu estētiku, kas padarīja to par sava laika produktu. Viņš pievienoja Phylon putu vidējās zoles tehnoloģiju, kas, kā bija pierādījis Light, bija vieglāka nekā poliuretāns oriģinālajā Air Max, kā arī mikrošķiedras tīkliņu un ādas virsu, lai uzlabotu elpojamību un nodrošinātu izturību. Modernas izskata TPU paneļi, līdzīgi iepriekšējā dizainā izmantotajiem, parādījās virsējā daļā un papēžā, to konturētais, režģu izskats imitēja aerodinamiskās spuras, kas raksturīgas gludajiem superauto, piemēram, Ferrari Testarossa, piešķirot apaviem mūsdienīgu izskatu.
Tāpat kā iepriekšējos Air Max modeļos, Air vienība papēžā bija galvenā dizaina iezīme. Kamēr Air Max 1 caurspīdīgais logs bija domāts, lai parādītu zīmola tehnisko progresu, Nike Air Max 90 uzlabotā Air vienība izcēlās citu iemeslu dēļ. Lielais, kasetes formas TPU paneļis, kas to apņēma, darbojās kā izteiksmīgs logs, piešķirot Air Max 90 savu unikālo raksturu un kļūstot par zīmola izskata pazīšanas zīmi. Papildus uzmanību piesaistošajam izmēram, termoplastmasas detaļu varēja dekorēt ar valdzinošām krāsām, lai izceltu Air vienību, un Hatfield ātri to izgaismoja ar patiesi iespaidīgu toni. Izlaistajā modelī tika izmantots gandrīz fluorescējošs oranžsarkans toņš, kas sākotnēji tika saukts par Hyvent Orange, bet vēlāk kļuva pazīstams kā „Infrared”. Tas ne tikai bija būtisks Air Max 90 sākotnējā panākuma elements, bet arī kļuva par silueta sinonīmu, un daudzi to izmantoja kā apavu iesauku. Spilgtais sarkanais tonis izcēla lielāko gaisa spilvenu papēdī, ko Nike vēlējās uzsvērt tiem, kuri meklēja labāku amortizāciju un atbalstu. Tas parādījās arī uz AM90 raksturīgā papēža medaljona, kalpojot kā izteiksmīgs fons, lai izceltu Nike Air zīmolu, kas bija iespiests uz tā. Gados kopš oriģinālā modeļa izlaišanas šiem TPU elementiem ir piemērotas daudzas dažādas krāsas, tostarp Nike populārais laima zaļais toņš Volt. Tomēr infrasarkanais toņš ir saglabājis savu intensitāti un joprojām ir klasisks krāsu risinājums.
Neskatoties uz savu atmiņā paliekošo dzīvesstila estētiku, Air Max 90 faktiski tika izstrādāts kā skriešanas apavs. Tā sportisko kvalitāti nodrošināja apjomīgā papēža Air vienības polsterējums, atbalstošā bieza putu vidējā zole, kas nodrošināja aizsardzību pret triecieniem, un polsterētais augsts potītes, mēles un apkakles daļas, kas nodrošināja plašu atbalstu ap kāju. Lai gan AM90 bija nepārprotami pirmklasīgs veiktspējas aprīkojums, tas bija daudz vairāk, atspoguļojot paradigmas maiņu Nike dizaina pieejā.
Papildus praktiskajai funkcionalitātei un valdzinošajai krāsu izmantošanai, tām bija harmonisks, plūstošs stils, ko radīja vidējās zoles saplūšana ar paplašināto dubļu aizsargu, kas pats savukārt stiepās uz augšu, lai atbalstītos pret swoosh. Tas iekaroja Nike Air Max 90 fanu sirdis no visdažādākajām vidēm, ieskaitot deviņdesmito gadu sākumā uzplaukušo klubu kultūru. Šī intensīvā kustība radīja nepieciešamību pēc ērtām, stilīgām sporta kurpēm, kas būtu arī pietiekami izturīgas, lai izturētu deju grīdas slodzi, un Air Max 90 šo lomu pildīja perfekti. Tajā pašā laikā Londonā un Parīzē underground hiphopa skatuves pārstāvji apbrīnoja šīs kurpes par to izturību, un britu grime mākslinieki, piemēram, Dizzee Rascal, palīdzēja popularizēt šīs sporta kurpes 2000. gados. Kopš tā laika šie apavi turpina piesaistīt cilvēkus no dažādām kultūrām un subkultūrām, nodrošinot tiem slavu un panākumus visā pasaulē.
Nike Air Max 90 izteiksmīgais stils un sociālā pielāgojamība ir padarījusi šos apavus par vieniem no visplašāk atpazīstamajiem un visvairāk pieņemtajiem Nike apaviem, kā arī par vieniem no veiksmīgākajiem Air Max sērijā. To izcilais komforts un atbalsts ir nodrošinājis tiem izcilu reputāciju, bet raksturīgā spilgto krāsu izmantošana ir padarījusi ļoti ietekmīgos Air Max 90 par kultūras ikonu, kas joprojām piesaista jaunus cienītājus.