Nike
Mercurial
No R9 līdz Mbappé – šīs prasmīgās kurpes ir rotājušas visvairāk mainīgo talantu kājas.

Iespaidīgas partnerības sākums
1994. gadā Brazīlijas futbola izlase ieradās ASV Pasaules kausa izcīņā, gatava pārtraukt 24 gadu ilgo neveiksmju sēriju, kuras laikā izlase ne tikai nespēja sasniegt finālu, bet arī uzvarēt turnīrā. Tā bija drīzāk pragmatiska nekā uzbrūkoša, atšķirībā no vairuma Dienvidamerikas valstu izlasēm, taču tās aizsardzības taktika nodrošināja Brazīlijai ceturto Pasaules kausu, finālā pēcspēles soda sitienos uzvarot Itāliju. Tajā dienā uz rezervistu soliņa sēdēja spēlētājs, kurš iemiesoja Brazīlijas futbola stilu Ginga – uzbrūkošu pieeju, kas balstīta uz sambas deju un kapoeiras kustībām un kurā uzsvars tiek likts uz bumbu kontrolēšanu, lai ar smalkām pieskārienām un sarežģītu driblingu parādītu individuālo talantu. Tad viņu iesauca par Ronaldinho, lai atšķirtu no komandas biedra, bet vēlāk viņš pieņēma savu īsto vārdu Ronaldo, kas galu galā kļuva par vienu no izcilākajiem šī sporta veida vēsturē. Viņa iedzimtais talants, tehniskās prasmes un episkā ātrums bija pelnījuši iespaidīgas futbola kurpes, un savas karjeras sākumā Ronaldo sadarbojās ar Nike, veidojot desmitgadēm ilgu partnerību, ko raksturoja vienas ļoti īpašas futbola kurpes: Nike Mercurial.
Agrīnie sasniegumi
Lai gan Ronaldo nepiedalījās 1994. gada Pasaules kausā, viņš jau bija izcēlies kā izcilais jaunais spēlētājs Brazīlijas klubā Cruzeiro. 1993. gadā viņš palīdzēja komandai pirmo reizi tās vēsturē uzvarēt Copa do Brasil, tādējādi 1994. gadā nopelnot pāreju uz Nīderlandes komandu PSV Eindhoven, kurā savā pirmajā sezonā viņš guva 30 vārtus. Šajā laikā viņš kļuva pazīstams ar savu neticamo ātrumu, apburošajām prasmēm un precīzo bumbu kontroli, un 1996. gadā par toreizējo pasaules rekordu pievienojās Barselonas komandai. Tieši tad Nike ieinteresējās par Ronaldo, jo zīmols vēlējās nostiprināt savas pozīcijas futbola pasaulē.
Vārtu pārpilnība
90. gadu vidū, lai gan Nike jau bija pierādījis savu spēju ražot izcilas skriešanas un basketbola apavas, uzņēmums futbola jomā joprojām bija salīdzinoši mazs, un vadošais futbola apavu ražotājs bija adidas. Tomēr situācija sāka mainīties pēc 1994. gada Pasaules kausa finālturnīra ASV, kad desmit spēlētāji finālā valkāja Nike Tiempo Premier apavus. Divus gadus vēlāk Nike kļuva par Brazīlijas izlases oficiālo aprīkojuma piegādātāju un noslēdza īpašu līgumu ar Ronaldo, kurš nākamajā desmitgadē bija zīmola futbola mārketinga kampaņu centrālā figūra. Uz laukuma viņš deva zīmolam tieši to, kas bija nepieciešams, gūstot vienu vārtu pēc otra Barselonas komandas sastāvā 1996. Vienā īpaši atmiņā paliekošā spēlē pret Compostela 1996. gada oktobrī viņš parādīja milzīgu spēku, apspēlējot vairākus aizsargus un gūstot iespaidīgu solo vārtu guvumu. Šis brīdis bija tik neticams, ka Nike to izmantoja slavenā reklāmā, kas sākās ar vārdiem: “Kas notiktu, ja tu lūgtu Dievam padarīt tevi par labāko futbolistu pasaulē? Un viņš tevi patiešām uzklausītu?”. Pēc tam tika parādīts Ronaldo neapturamais skrējiens un sitiens, pirms ekrānā parādījās uzraksts “Ronaldo 1996. gada FIFA Gada futbolists”. Viņš bija jaunākais futbolists, kas jebkad saņēmis šo apbalvojumu. Turklāt viņš pārstāvēja savu valsti 1997. gada Copa America, kur tika kronēts par turnīra labāko futbolistu, gūstot piecus vārtus, tostarp vienu 3:1 uzvarā pār fināla saimniekiem Bolīviju.
Jauna veida futbola apavi
Ar pasaules labāko uzbrucēju, kas pārstāvēja zīmolu, Nike bija lieliska iespēja kļūt par pasaules vadošo futbola apavu ražotāju. Tomēr adidas un Puma jau bija labi nostiprinājušies tirgū, un bija grūti izstrādāt futbola apavus, kas varētu konkurēt ar to populārajiem modeļiem. Tuvojoties 1998. gada Pasaules kausam, Nike izmantoja Ronaldo raksturīgo ātrumu un prasmi kā iedvesmas avotu jaunu apavu izstrādei, kas iemiesotu šīs īpašības. Sākotnēji dizains tika reklamēts kā nākamā populārās Tiempo sērijas versija, bet drīz kļuva skaidrs, ka šīs futbola kurpes pārstāv kaut ko atšķirīgu, kaut ko, kas futbola laukumā vēl nebija redzēts. Tāpēc tām bija nepieciešams savs nosaukums. Tā kā tās tika izstrādātas, lai būtu tikpat dinamiskas un ātrs kā spēlētājs, kuram tās bija paredzētas, Nike eksperti nolēma tās nosaukt par Mercurial.
Radītas prasmēm un ātrumam
Nike Mercurial tika izstrādātas, lai atbalstītu ātrākos spēlētājus pasaulē, ļaujot viņiem pārvietoties ar nepārspējamu ātrumu un izmantot precīzu bumbu kontroli, lai apspēlētu aizsargus, tieši kā to darīja Ronaldo. Nike dizaineri izmantoja zīmola pieredzi skriešanas apavu tapšanā, lai izveidotu aerodinamiskas kurpes no KNG-100 — sintētiskas ādas, kas uzsūc mazāk ūdens nekā tradicionālā āda, tādējādi saglabājot savas vieglās īpašības arī mitros apstākļos. Tā arī uzņēma krāsu citādāk, ļaujot dizaineriem radīt spilgtākas krāsu kombinācijas. To aerodinamiskā konstrukcija bija aprīkota ar ātruma rievas gar sāniem un lipīgu vielu, kas tika izmantota motociklu rūpniecībā, uz augšējās daļas. Tas uzlaboja bumbu kontroli, bet 1,75 mm bieza zole bija daudz plānāka nekā Nike iepriekšējiem futbola apaviem, un to kopējais svars bija tikai 250 g. Šī viegla konstrukcija nodrošināja augstu stabilitāti un kontroli, ļaujot spēlētājam viegli apsteigt un apspēlēt pretiniekus.
Ikonisks tēls
Lai gan pirmā Nike Mercurial krāsu kombinācija bija melna, drīz vien Ronaldo saņēma spilgtāku krāsu dizainu. Apaviem bija spīdīga sudraba virsa ar glancētiem ziliem josliņām, kas vijās gar sāniem blakus spilgtiem zeltaini dzelteniem swoosh simboliem, bet uz mēles bija redzams viņa slavenais R9 iesauka dzeltenā un zaļā emblēmā. Ar šo spilgto krāsu kombināciju uz kājām Ronaldo apžilbināja fanus 1998. gada Pasaules kausā Francijā. Tas bija ideāls reklāmas klips Nike jaunajām futbola kurpēm, jo 21 gadu vecais Ronaldo palīdzēja savai komandai sasniegt vēl vienu finālu, gūstot četrus vārtus un trīs piespēles. Viss izskatījās kā sapņu fināls jaunajam superzvaigznim, bet tikai dažas stundas pirms fināla pret rīkotājvalsti viņš saslima un tika izņemts no sākuma sastāva. Vēloties spēlēt, Ronaldo uzstāja, ka viņš jūtas labi, un mazāk nekā stundu pirms spēles sākuma viņš atgriezās sastāvā. Tomēr viņš acīmredzami nebija labākajā formā, un Brazīlijas komanda zaudēja iedvesmotajai Francijas izlasei un tās izcilajam spēlētājam Zinedine Zidane. Neskatoties uz zaudējumu, Ronaldo tika piešķirts Zelta bumba kā labākajam spēlētājam, un attēls, kurā viņš pēc spēles beigām redzams ar R9 futbola apaviem ap kaklu un sudraba medaļu, kļuva par ikonu, padarot Mercurial par neaizstājamu futbola apģērba elementu.
Mercurial optimizēšana
Ronaldo apbrīnojamie sniegumi pirmajās Nike Mercurial futbola čības sērijā nodrošināja sērijai lielisku sākumu, uz kura zīmols ātri uzcēla turpmāko attīstību. 1999. gadā tika laistas klajā Mercurial 2 futbola čības, kuru vieglāka konstrukcija padarīja tās vēl ātrākas nekā oriģinālās. Valkājot jaunākās Nike futbola čības, Ronaldo kopā ar lielisko Rivaldo, ar kuru viņš bija kopīgs labākais vārtu guvējs ar pieciem vārtiem, uzvarēja vēl vienā Copa America. Tikai gadu vēlāk Match Mercurial kļuva par nākamo sērijas modeli. Tam bija ultraplāna, vara krāsas ārējā daļa, kas to padarīja par desmit gramiem vieglāku, un Speedtrack zole ļāva valkātājam pārvietoties pa laukumu ļoti ātri. Tad, tuvojoties nākamajam Pasaules kausam, Nike nolēma, ka ir pienācis laiks atkal uzlabot savu spēli. Zīmola apavu dizaineri pielika visas pūles, lai izstrādātu atjauninātu Mercurial versiju, kas bija vieglāka nekā jebkad agrāk un palīdzētu Ronaldo sasniegt vislabākos rezultātus visā turnīrā. Apavi, ko viņi izstrādāja, tika nosaukti par Nike Mercurial Vapor – ļoti ātrs dizains, kas mainīja futbola ainavu.
Vieglas inovācijas
Nike Mercurial Vapor izstrādes laikā katrs elements tika rūpīgi nosvērts, lai pārliecinātos, ka nav palicis nekas lieks un apavi ir pēc iespējas vieglāki. Lai samazinātu svaru, tika nosvērti pat tādi elementi kā līme un diegi, un rezultātā tika izveidotas futbola kurpes, kas sver tikai 190 g. Vēl viens iemesls minimālistiskajam dizainam bija jaunais NikeSKIN augšdaļas materiāls, kas bija viengabala elastīga sintētiska tīkla, kas pielāgojās valkātāja pēdas formai, nodrošinot maksimālu komfortu. Papildus tam, ka kurpes bija neticami vieglās, tās gandrīz sajuta kā otru ādu, nodrošinot spēlētājam izcilu pieskārienu un kontroli.
Pasaules kausa atgūšana
Ronaldo ieradās 2002. gada Pasaules kausā Dienvidkorejā un Japānā pēc ilgstošas prombūtnes, jo 2000. gada aprīlī bija smagi savainojis ceļgalu. Viņš nebija piedalījies nevienā no Brazīlijas kvalifikācijas spēlēm, bet pierādīja, ka nekas nav mainījies, kad atklāšanas spēlē pret Turciju guva komandas pirmo vārtu turnīrā. Nike Mercurial Vapor vieglais dizains bija ideāls ātrajiem, prasmīgiem spēlētājiem, tādiem kā Ronaldo, un viņš turpināja piedzīvot vēl vienu fantastisku Pasaules kausu kopā ar Rivaldo un Ronaldinho, kuri veidoja spēcīgu uzbrukumu, kas pazīstams kā "trīs R". Ronaldo guva vārtus katrā spēlē, izņemot ceturtdaļfinālu pret Angliju, un guva savas komandas vienīgos vārtus gan pusfinālā pret Turciju, gan finālā pret Vāciju. Divas reizes gūtie vārti pēdējā spēlē nodrošināja Brazīlijai piekto Pasaules kausu un kompensēja 1998. gada vilšanos. Ronaldo ar astoņiem vārtiem ievērojami apsteidza visus pārējos turnīra dalībniekus un ieguva Zelta kurpes, bet Brazīlijas vārtu starpība +14 bija līdz tam brīdim labākais rādītājs Pasaules kausa vēsturē. Tā kļuva par pirmo komandu kopš 1970. gada, kas uzvarēja visās spēlēs, tādējādi nostiprinot savu statusu kā labākā komanda pasaulē tajā laikā.
Otrais Ronaldo
Iedvesmojoties no Ronaldo neaizmirstamās atgriešanās pēc traumas, kas viņam nesa virkni apbalvojumu, tostarp trešo FIFA Gada labākā futbolista titulu, futbolisti visā pasaulē sāka izmantot ātrās Mercurial Vapor futbola kurpes. Tās bija īpaši populāras starp uzbrucējiem un malējiem spēlētājiem, kuri izmantoja to vieglo konstrukciju, lai iekļūtu pretinieku aizsardzībā un gūtu vārtus. Apvienotajā Karalistē rezultatīvais vārtu guvējs Tjerī Anrī valkāja Vapor 2, palīdzot Arsenal sasniegt ievērojamu nezaudētu sezonu 2003-04, bet portugāļu zvaigzne Luiss Figo un zviedru maestro Zlatans Ibrahimovičs arī varēja redzēt Vapor apavus UEFA Euro 2004. Bet, iespējams, visvairāk aizraujošais spēlētājs, kurš tolaik valkāja Mercurial Vapor, bija cits jauns Ronaldo. Jau parakstījis līgumu ar Nike, viņš iekļuva turnīra simboliskajā izlasē savā pirmajā lielajā starptautiskajā sacensībā, gūstot divus vārtus un veicot divas rezultatīvas piespēles, palīdzot Portugālei sasniegt finālu. Pazīstams ar savu neparasto ātrumu, driblinga talantu un daudzpusīgo spēles stilu, viņš bija ideāls kandidāts, lai pievienotos R9 kā Mercurial sejas.
Mercurial sievietēm
Tikmēr arvien populārākajā sieviešu futbolā amerikāņu ikona Mia Hamm tuvojās savas spožās karjeras beigām, 2003. gadā piedaloties pēdējā Pasaules kausa izcīņā. Viņa bija viena no visu laiku labākajām sieviešu uzbrucējām un tika augsti novērtēta par savu apbrīnojamo ātrumu, graciozo kāju darbu un veiklo bumbu kontroli, kas padarīja viņu par ideālu Mercurial kolēģi tādiem spēlētājiem kā Ronaldo vīriešu futbolā. Turnīra laikā viņa guva divus vārtus un veica piecas rezultatīvas piespēles, palīdzot ASV izcīnīt trešo vietu. Par saviem sasniegumiem viņa tika iekļauta gan FIFA All-Star komandā, gan fanu balsojumā, bet ārpus laukuma viņas sasniegumi lika Nike izveidot sieviešu Mercurial Vapor, kas tika radīts īpaši sieviešu pēdu formai. Šajās un citās Nike apavos viņa noslēdza savu karjeru ar stilīgu finišu, palīdzot ASV izcīnīt zelta medaļu Olimpiskajās spēlēs Grieķijā un kļūstot par tobrīd visvairāk vārtus guvušo spēlētāju šajā sporta veidā, gan vīriešu, gan sieviešu konkurencē, ar 158 vārtiem.
Joga Bonito
Divus gadus vēlāk abi Ronaldos ieradās 2006. gada Pasaules kausā, valkājot jaunākās Mercurial kurpes. Pirms turnīra Nike pasūtīja īpašu sienas gleznojumu, kurā bija attēlots Ronaldo un tādi zvaigžņu komandas biedri kā Ronaldinho. Tas bija uzgleznot uz sienas turnīra rīkotājvalsts galvaspilsētā Berlīnē, un tajā bija ierakstīts teikums Joga Bonito – portugāļu valodā „spēlēt skaisti” –, ar kuru Nike cerēja iedrošināt spēlētājus turnīra laikā parādīt savas iespaidīgākās prasmes. Lai padarītu šo vēstījumu vēl izteiksmīgāku, tas tika atkārtoti izmantots virknē Nike reklāmu izdomātajā Joga TV, kurās piedalījās bijušais profesionālais futbolists Ēriks Kantona un leģendārais Manchester United menedžeris Alekss Fergusons, kā arī O Fenomeno (vēl viens Ronaldo iesauka), Cristiano Ronaldo, Tjerī Anrī, Veins Rūnijs, Zlatans Ibrahimovičs un citi spēlētāji, kuri visi demonstrēja savas meistarīgās prasmes ar bumbu.
Jaunas, ātrdarbīgas futbola kurpes
Dažās no šīm reklāmām spēlētājiem tika piegādātas jaunākās Mercurial futbola kurpes: Vapor 3. Nike atkal uzlaboja savu Mercurial Vapor koncepciju, ieviešot mikrošķiedras Teijin virsdaļu, kas vēl labāk pieguļ kājai un padara apavu svaru vieglu kā spalva – 196 g. Papēdis tika stingri fiksēts ar oglekļa šķiedras apvalku, un mīkstie Poron podi nodrošināja papildu komfortu zem kājām, bet ārējā zole tika sadalīta divās atsevišķās plāksnēs, lai kustības tajā būtu vēl gludākas un ātrākas. Apakšējā plāksne pirmo reizi tika novietota iekšpusē, un podu dizains uzsvēra ātruma nozīmi. Futbola apavu galvenā daļa tika izgatavota no oglekļa šķiedras un stikla šķiedras pastiprināta neilona maisījuma, lai nodrošinātu stabilitāti, izturību un lielisku enerģijas pārnesi. Šī veiklā konstrukcija palīdzēja tādiem spēlētājiem kā Ronaldo sasniegt labus rezultātus turnīrā, un daudzi to uzskata par vienu no vislabākajiem Mercurial modeļiem. Lai gan ne Brazīlija, ne Portugāle tajā gadā neieguva Pasaules kausu, R9 sasniedza rekordaugstu vārtu skaitu pasaules čempionātā – 15 (viņš joprojām ieņem otro vietu visu laiku labāko sarakstā), un Cristiano palīdzēja savai komandai izcīnīt ceturto vietu un balvu par izklaidējošāko komandu. Savukārt vairāki spēlētāji finālā starp Itāliju un Franciju valkāja Vapor 3.
Skaistas karjeras beigas
Brazīlijas izkrišana ceturtdaļfinālā pret Franciju faktiski iezīmēja Ronaldo starptautiskās karjeras beigas. Lai gan viņš turpināja gūt vārtus klubā, kad bija vesels, virkne traumu un veselības problēmu ietekmēja viņa turpmāko karjeru. 2007. gadā viņš pārcēlās uz AC Milan, un Nike izlaida īpašu OG Mercurial R9 10. gadadienas versiju. Ronaldo atkal parādījās ekrānā, lai reklamētu fanu iecienīto dizainu, gūstot vārtus ar dažādiem prasmīgiem sitieniem un sakot: „Cik daudz vārtu mēs kopā esam guvuši, es un Mercurial?” Atbilde: „Daudz... ļoti daudz.” Klips beidzās ar vārdiem „10 gadi vārtu guvumu, 10 gadi ātruma.” Tomēr viņš spēlēja tikai sporādiski, līdz 2008. gada sākumā atkal pārrāva ceļgala saišu, un 2009. gadā pārcēlās uz Brazīlijas klubu Corinthians, kur noslēdza savu lielisko karjeru.
Vēl viens Mercurial un vēl viens fināls
Tikmēr Eiropā Nike dizaineri saņēma izaicinājumu no uzņēmuma vadītāja Marka Parkera izveidot jaunas Mercurial futbola kurpes bez jebkādiem ierobežojumiem attiecībā uz finansēm vai inženierijas risinājumiem. Ar neierobežotiem resursiem viņi izveidoja ultra vieglās Mercurial Vapor SL futbola kurpes ar oglekļa šķiedras plāksni un oglekļa šķiedras virsu, kuru izstrāde ilga vairāk nekā trīs gadus. Savā slavenajā 7. numura krekliņā, kas bija ļoti pieprasīts fanu vidū, un Vapor SL apavos Ronaldo guva Manchester United vienīgo vārtu 2008. gada Čempionu līgas finālā, kad komanda Maskavā uzvarēja Chelsea pēcspēles soda sitienos, tādējādi nodrošinot vēl vienu lielisku reklāmu nākamajiem Mercurial apaviem.
Mercurial Superfly
Vapor sērijai gūstot panākumus, Nike 2009. gadā nolēma sērijai pievienot vēl vienu modeli, laistot klajā pirmās Mercurial Superfly futbola kurpes. To dizains tika veidots, ņemot vērā profesionālo futbolistu atsauksmes, un, tāpat kā Vapor, tās tika optimizētas ātrumam, ar vieglu saķeri, oglekļa šķiedras korpusu un slāņveida zoli stabilitātei un reaģētspējai. Tomēr Superfly galvenā inovācija bija Flywire auklas, kas ievietotas apavu augšdaļā. Šīs vieglās auklas bija ārkārtīgi izturīgas, bet arī elastīgas, nodrošinot perfektu komforta un izturības kombināciju, nepievienojot lieku svaru. Šis otrais Mercurial dizainu atzars kļuva tikpat populārs kā Vapor, un Nike laida klajā Superfly 2 laikus pirms 2010. gada Pasaules kausa Dienvidāfrikā. Nike atkal ņēma vērā futbolistu ieteikumus, kuru ieteikumi noveda pie tā, ka Superfly 2 tika aprīkots ar tehnoloģiski uzlabotiem Nike Sense tapām. Tās nebija fiksētas pozīcijā, bet spēja reaģēt uz katra spēlētāja kustībām, nedaudz pielāgojoties, kad tās saskārās ar laukumu, lai labāk iespiestos zemē un nodrošinātu vēl labāku saķeri un kustību vieglumu. Valkājot šos inovatīvos futbola apavus, Ronaldo palīdzēja savai komandai kvalificēties no Pasaules kausa grupas, kurā bija arī Brazīlija bez Ronaldo, un visās trīs spēlēs tika atzīts par labāko spēlētāju. Tomēr 16. finālā viņi sastapās ar vēlāko čempionu Spāniju, bet Brazīlija ceturtdaļfinālā zaudēja citam finālistam – Nīderlandei.
Nākamais Mercurial spēlētājs
Gadu pēc Pasaules kausa Dienvidāfrikā oriģinālais Mercurial spēlētājs R9 paziņoja par karjeras beigām. Lai to atzīmētu, viņš tika uzaicināts atgriezties Brazīlijas izlasē uz pēdējo spēli — 1:0 uzvaru pret Rumāniju, kurā viņš spēlēja tikai 15 minūtes. Simboliskā maiņas ceremonijā uz laukuma tajā dienā bija jauns spēlētājs vārdā Neymar, kurš kļuva par nākamo talantu, kas pārņēma pasaulslaveno ātruma futbola apavu mantiju. Nākamajā desmitgadē viņš parādīja elektrizējošo ātrumu, tehniskās prasmes un rezultatīvo spēli, ko gaida no spēlētāja, kurš pārstāv Mercurial vārdu, un galu galā kļuva par Brazīlijas labāko vārtu guvēju.
Nepārtraukti uzlabojama tehnoloģija
Visā šajā laikā Nike pārmaiņus laida klajā Vapor un Superfly sērijas, pastāvīgi ieviešot jaunas tehnoloģijas, kas uzlaboja Mercurial veiktspēju. Nozīmīgākie jauninājumi ietver All Conditions Control apstrādi, kas tika izmantota 2012. gada Vapor 8 virsējā daļā, lai nodrošinātu spēlētājam vienmērīgu pieskārienu neatkarīgi no apstākļiem, pilnībā adīto Flyknit virsējo daļu un Dynamic Fit Collar 2014. gada Superfly 4, kas nodrošināja zeķes līdzīgu ērtumu un mainīja cilvēku skatījumu uz futbola siluetiem, un 2016. gada Vapor 11 un Superfly 5 anatomiskā ārējā zole, kuras ergonomiskā forma atbilst pēdas dabiskajām kontūrām, nodrošinot spēlētājam nepārspējamu komfortu un pieskārienu.
Īpašs gads
Pēdējais dizains, Superfly 5, bija viens no veiksmīgākajiem futbola apaviem 2016. gadā, lielā mērā pateicoties Cristiano Ronaldo darbībai. Tajā gadā Francijā notika UEFA Eiropas futbola čempionāts, un Ronaldo bija apņēmības pilns izcīnīt savai valstij pirmo lielāko trofeju. Ar Mercurial Superfly apaviem kājās viņš vadīja komandu cauri dīvainai grupai, kurā tā nospēlēja neizšķirti visās trīs spēlēs, pirms uzvarēja Horvātiju, Poliju un Velsu, lai iekļūtu finālā pret turnīra rīkotājvalsti. Neskatoties uz to, ka jau pēc 25 minūtēm viņš guva traumu, viņš no malām uzmundrināja savu komandu, kas pagarinājumā uzvarēja ar 1:0, noslēdzot brīnišķīgo turnīru. Ronaldo saņēma Sudraba apavu par saviem trim vārtiem un trim piespēlēm, kā arī bija vienīgais uzbrucējs, kurš tika iekļauts UEFA turnīra simboliskajā izlasē. Pēc tam viņš ceturto reizi saņēma 2016. gada Ballon d'Or balvu, balsojumā iegūstot 745 punktus — vairāk nekā divas reizes vairāk nekā viņa tuvākais konkurents Lionels Mesi. 2016. gada beigās Nike nolēma godināt CR7 brīnišķīgo gadu ar īpašām baltām un zeltītām Mercurial Superfly futbola kurpēm ar nosaukumu Vitórias. Šis elegants dizains ir tikai viens no desmitiem Mercurial CR7 futbola kurpju modeļiem, sākot ar 2010. gada Superfly 2 Safari.
Divas desmitgades panākumu
2017. gadā Nike veiksmīgākajām futbola apavām strauji tuvojās 20. gadadiena. Tās joprojām valkāja pasaules labākie spēlētāji, tostarp Ronaldo, kurš saņēma piekto Ballon d'Or balvu pēc uzvaras vēl vienā Čempionu līgas finālā, šoreiz gūstot divus no četriem Real Madrid vārtiem un tiekot nosaukts par mača labāko spēlētāju. Anglijas Premjerlīgā Chelsea komandas spēlētājs Eden Hazard palīdzēja ieviest Mercurial Vapor Flyknit Ultra, valkājot elegantu melnā un zelta krāsā apavu modeli, lai atzīmētu otro līgas titulu ar klubu. Francijā Neymar, kurš tikko bija pabeidzis pāreju uz Paris Saint-Germain pēc veiksmīga perioda Barcelona komandā, saņēma īpašu Mercurial Vapor apavu modeli ar nosaukumu „Written In The Stars”. Iedvesmojoties no viņa līdzšinējās karjeras, šīs bija pirmās no Mercurial sērijas, kas tika īpaši izstrādātas, lai izceltu aizraujošas epizodes no viņa futbola dzīves. Otrās, Mercurial Puro Fenomeno, parādījās vēlāk tajā pašā gadā un bija balstītas uz Ronaldo oriģinālo R9 krāsu kombināciju, tādējādi godinot spēlētāja neticamo mantojumu un vienlaikus iezīmējot jaunu ēru šajā sporta veidā. Tikmēr sieviešu futbolā Mercurial pārstāvēja prasmīgā holandiešu malējā uzbrucēja Lieke Martens, kura saņēma turnīra labākās spēlētājas balvu, kad Nīderlande uzvarēja 2017. gada UEFA Sieviešu Eiropas čempionātā. Lai godinātu viņas panākumus sacensībās, Nike izlaida īpašu pāri „Lieke” Mercurial Superfly 5s spilgtā zilā krāsā ar viņas vārdu uzrakstītu uz sāniem.
Pievienošanās klubam
Citviet nākamais Mercurial spēlētājs paziņoja par sevi visai pasaulei: jauns vīrietis no Parīzes piepilsētas vārdā Kylian Mbappé. Agri atzīstot viņa talantu, Nike parakstīja līgumu ar viņu 18 gadu vecumā, dodot viņam godu atklāt Superfly 6 2018. gadā. Tajā gadā viņa eksplozīvā kustība, ātrās kājas un apbrīnojama radošība ļāva viņam gūt četrus vārtus, kad viņš ar Franciju uzvarēja Pasaules kausā jau pirmajā mēģinājumā. Par saviem apbrīnojamiem sniegumiem viņš tika nosaukts līdzās Ronaldo, kurš pats kļuva par vecāko spēlētāju, kurš turnīrā guva hat-trick Pasaules kausā, Fan Dream Team un saņēma FIFA Young Player Award. Viņš kļuva arī par otro pusaudzi pēc leģendārā Pelé, kurš Pasaules kausa spēlē guva divus vārtus un guva vārtus Pasaules kausa finālā, un leģendārais futbolists viņu apsveica sociālajos tīklos ar vārdiem „laipni lūdzam klubā”.
Vapor un Superfly saskaņošana
2018. gada turnīrā daudzi spēlētāji valkāja vai nu Mercurial Vapor 360, vai Superfly 360, jo abas šīs apavu sērijas pirmo reizi tika apvienotas vienā ļoti līdzīgā futbola apavu modelī. Galvenā atšķirība starp tām bija augstais Dynamic Fit apkaklis pirmajā modelī, savukārt otrajā modelī tika saglabāts zems profils. Pārējās abas kurpes bija aprīkotas ar jauniem elementiem, piemēram, Flyknit rievas virsējā daļā, kas nedaudz uzlaboja bumbu kontroli, un zole, kas savienojās ar iekšējo šasiju, lai nodrošinātu absolūti nekādu slīdēšanu spēles laikā. Turklāt ACC pārklājums tika ievadīts Flyknit pavedienā pirms ārējās daļas savienošanas, tādējādi nedaudz samazinot tā biezumu, lai nodrošinātu maksimālu elastību un sajūtu.
Sadarbība ar augstās modes pārstāvjiem
2018. gads bija arī gads, kad Mercurial paplašināja savu darbību augstās modes pasaulē. Dior Homme radošais direktors Kims Džonss izstrādāja Superfly 360 versiju ar spilgtu oranžu virsmu un geparda rakstu sānos, bet Virgils Ablo izveidoja savu oranžu 360 ar raksturīgajiem Off-White detaļām, kas uzdrukātas uz virsas. Rūpīgi izvietoti apļi iezīmēja vislabvēlīgāko vietu uzbrucējiem, lai saskartos ar bumbu, jo Abloh paziņoja, ka vēlas pārvarēt plaisu "starp kāju un acu koordināciju". Mbappé saņēma savu īpaši pielāgotu pāri, ko viņš valkāja, kad PSG uzvarēja Monaco un ieguva 2018. gada Coupe de la Ligue.
Franču kolekcija
2019. gadā Mbappé jau bija kļuvis par vienu no labākajiem futbolistiem pasaulē, un viņam bija tikai 20 gadi. Lai godinātu viņa priekšlaicīgo talantu, Nike padarīja viņu par jaunāko futbolistu un pirmo francūzi, kam ir sava personīgā kolekcija ar šo zīmolu, izstrādājot Mercurial Superfly 7 Bondy Dreams. Tās dzīvīgā zaļā un pelēkā krāsu gamma bija veltīta Parīzes Bondy rajonam, kur Mbappé uzauga, bet zelta akcenti atsaucās uz viņa turnīru uzvarām, savukārt citas detaļas bija veltītas gan vietai, gan spēlētājam. Šī bija pirmā no daudzajām Mbappé Mercurial apavu kolekcijām, un kopš tā laika viņa kolekcija ir paplašinājusies līdzīgi kā Ronaldo kolekcija pirms viņa.
Nepārtraukta ātruma meklēšana
Vēlāk 2019. gadā Mercurial sērijai tika pievienots vēl viens modelis, kad tika izlaists pirmais Dream Speed. Iedvesmojoties no leģendāru spēlētāju stāstiem, kuri ir sasnieguši lielus panākumus Mercurial futbola apavos, sākot no Ronaldo līdz Mbappé un sieviešu superzvaigznei Sam Kerr, Dream Speed tika izstrādāts īpaši, lai atspoguļotu viņu apbrīnojamo ātrumu. Kopš tā laika līnija ir attīstījusies savā virzienā, izmantojot īpašas krāsu kombinācijas ar unikālu iedvesmu, piemēram, Dream Speed 2, kura swoosh atsaucas uz gaismas ātrumu, un Dream Speed 4, kura izcilais dizains ir ietekmēts no NASA kosmosa kuģa atgriešanās kapsulas hiperskaņas ātruma. Tajā pašā laikā, kad tika izstrādāts pirmais Dream Speed, Nike projektēja Mercurial Vapor 13 un Superfly 7. Saskaņā ar pastāvīgo fokusu uz ātrumu, abiem modeļiem tika piešķirts Flyknit augšdaļas materiāls ar augstas izturības pavedienu, kas to padara elastīgu, vieglu un izturīgu. Lai visam dizainam piešķirtu šo pašu fokusu, dizaineri Jessica Tresser un David Gamboa balstīja estētiku uz Eliud Kipchoge ātro Zoom Vaporfly Elite un zilo debesi, ko redz piloti, lidojot virs mākoņiem ar supersoniskajiem reaktīvajiem lidaparātiem. Tāpat kā daudzi iepriekšējie Mercurial modeļi, arī Vapor 13 tika valkāts Pasaules kausa finālā, šoreiz to valkāja neatlaidīgā amerikāņu malējā uzbrucēja Megan Rapinoe. Visā 2019. gada turnīrā viņas sniegums palīdzēja komandai izcīnīt uzvaru, un finālā viņa tika atzīta par labāko spēlētāju. Spēles laikā viņa guva savu sesto vārtu turnīrā, palīdzot ASV aizstāvēt Pasaules kausa trofeju, un tādējādi ieguva Zelta apavu un Zelta bumbu.
Zoom Mercurial
2020. gada sākumā gan Ronaldo, gan Mbappé turpināja nest Mercurial karogu, neskatoties uz globālo pandēmiju. Tad 2021. gadā Nike atkal mainīja spēles noteikumus, ieviešot pilnīgi jaunu Vaporposite tīkla virsdaļu Vapor 14 un Superfly 8. Tuvojoties nākamajam Pasaules kausam, šis kompozītmateriāls, kas ir pārklāts ar īpašām mikrofibrām, lai nodrošinātu izturīgāku konstrukciju un vēl labāku bumbu kontroli, tika pārnests uz Zoom Mercurial Vapor 15 un Superfly 9 2022. gadā. Tās bija zīmola labākās ātruma futbola kurpes līdz šim, ar trīs ceturtdaļas garuma Zoom Air vienību, kas iedvesmota no basketbola, bet izstrādāta īpaši futbolam, lai nodrošinātu maksimālu reaģētspēju un atspērienu. Tām bija arī stratēģiski izvietotas elastīgas rievas, kas nodrošināja dabisku kājas kustību, kā arī ātruma atbalsta sistēma, kas noturēja kāju stingri vietā pie liela ātruma, un specializēti Tri-star tapas, kas atbalstīja kustību visos virzienos.
Izcilas sacensības
Mbappé un Ronaldo pirms Pasaules kausa katrs saņēma savu unikālo Zoom Mercurial krāsu kombināciju, un franču spēlētājs parādījās spēlēs ar acīm piesaistošu zelta pāri, uzrādot vienus no labākajiem sniegumiem sacensību vēsturē. Viņa izcilā spēle deva astoņus vārtus, Zelta apavu un Sudraba bumbu, un ar hat-trick finālā viņš kļuva par otro spēlētāju, kam tas izdevies, pēc Anglijas Geoff Hurst 1966. gadā. Neskatoties uz šiem varoņdarbiem, Francija zaudēja pēcspēles soda sitienos Messi Argentīnai vienā no visvairāk atmiņā paliekošajām futbola spēlēm visā vēsturē.
Svinību dizaini
2023. gadā Nike atzīmēja Mercurial futbola apavu 25 gadu jubileju ar Vapor 15 un Superfly 9 jubilejas izlaidumiem. Abiem apaviem bija mirdzošs sudraba ārējais apvalks un spīdīga hroma zole, kas piešķīra tiem greznu izskatu. Tad, 2024. gada sākumā, tika radītas jaunas versijas, kas apvienoja abas siluetas ar leģendārajām Nike Air Max Plus, Vapor 15 apavi tika dekorēti spilgti oranžā Sunset krāsā, bet Superfly — bagātīgā Voltage Purple krāsā. Abiem apaviem bija raksturīgā Plus auduma apdare augšdaļā, kā arī īpaša ZM Air versija slavenajam Tn sešstūra logotipam.
Jaunas futbola kurpes, jaunas tehnoloģijas un jauni spēlētāji
2024. gadā nākamā Mercurial futbola apavu versija parādījās abās Atlantijas okeāna pusēs — vispirms Mbappé kājās, kad viņš demonstrēja savas prasmes Euro 2024, tad ASV — jauno brazīliešu zvaigzni Vinicius Junior kājās. Ar šo mainīgo spēlētāju un citu palīdzību, demonstrējot futbola apavu veiktspējas īpašības, Nike laida klajā Air Zoom Mercurial Vapor 16 un Superfly 10 plašākai sabiedrībai. Atkal uzmanības centrā bija atlētisms un ātrums, ar ultraplānu virsdaļu, kas sastāvēja no tikai trim slāņiem: Flyknit, AtomKnit un Gripknit. Pēdējais slānis bija lipīgs un pielāgots valkātāja pēdai, lai nodrošinātu izcilu sajūtu un kontroli, savukārt viļņveida protektora dizains ļāva maksimāli izmantot trīs ceturtdaļas garo Zoom Air vienību, nodrošinot augstāko līmeņa reaģētspēju, bet tapu forma atviegloja ātru pagriezienu ar bumbu. Atsaucoties uz Nike līdzdibinātāju Bill Bowerman, baltais Vaporposite+ tīkla virsas materiāls tika dekorēts ar punktveida zilu zīmolu, atbilstoši vizionārā apavu dizainera stilam, kurš, izgatavojot skriešanas nagus, ietaupīja svaru, uzklājot swoosh logotipu tieši uz ārējā materiāla ar vienkāršu pildspalvu.
Mercurial burvība
Nike Mercurial futbola apavi ir piedzīvojuši vienu no ievērojamākajām attīstībām sporta apavu jomā. Tie ir rotājuši ātrāko un prasmīgāko futbolistu kājas, dodot viņiem iespēju izpausties jaunā un aizraujošā veidā. Tie ir ietekmējuši arī dažas no lielākajām spēlēm šī sporta veida vēsturē un veidojuši cilvēku priekšstatus par futbola apaviem. Šodien šī līnija turpina attīstīties un paplašināties, Nike nepārtraukti cenšoties atbalstīt nākotnes Mercurial spēlētājus, kuri cenšas radīt vēl neaizmirstamākus futbola burvības mirkļus.