Nike Air Huarache
210 rakstusSniega kurpes, kuru dizains ir iedvesmots no ūdens slēpošanas kurpēm, kļuva par iecienītu modeli.
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Cool Blue & Black"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Wolf Grey & Star Blue"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Blue Tint"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Sail"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Triple Black"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Coffee Brown & Light Blue"
- Nike
- Huarache Run 2.0
- "Sea Glass & Lime Blast"
- Nike
- Huarache Run 2.0
- "Black & Light Smoke Grey"
- Nike
- Air Trainer Huarache x Corteiz
- "Light Bone"
- Nike
- Air Huarache 20Y24 x Patta
- "Saffron Quartz"
- Nike
- Air Huarache 20Y24 x Patta
- "White & Pink"
- Nike
- Air Huarache 20Y24 x Patta
- "Black"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Photon Dust & Gym Red"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Black & Lyon Blue"
- Nike
- Air Trainer Huarache
- "Lakers Away"
- Nike
- Huarache Run
- "Iron Grey & Volt"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Monarch"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Dark Obsidian"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Cargo Khaki"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Cacao Wow & Light British Tan"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Hemp"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Coconut Milk & Sesame"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "White & Dusty Cactus"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Photon Dust & University Red"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Light Orewood Brown & Earth"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Summit White"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Light Iron Ore"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Black & Medium Ash"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Black & Anthracite"

- Nike
- Air Huarache
- "Sail & Wheatgrass"

- Nike
- Air Huarache
- "Light Madder Root"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Laser Orange"
- Nike
- Air Huarache Premium
- "Summit White & Comet Blue"

- Nike
- Air Huarache SP
- "Khaki & Madder Root"
- Nike
- Air Huarache Craft
- "Summit White & Jade Ice"
- Nike
- Air Huarache Craft
- "Coconut Milk"
- Nike
- Air Huarache
- "Chlorophyll"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Sanddrift"

- Nike
- Air Huarache
- "White & Bright Crimson"

- Nike
- Air Huarache
- "White & Pure Platinum"

- Nike
- Air Huarache
- "Concord"

- Nike
- Air Huarache
- "Triple Black"
- Nike
- Air Huarache
- "Emerald & Resin"
- Nike
- Air Huarache
- "Deep Magenta"

- Nike
- Air Huarache
- "Triple White"

- Nike
- Air Huarache
- "Triple Black"

- Nike
- Air Huarache
- "Orca"
- Nike
- Air Trainer Huarache Low
- "Black"
Air Huarache
Kādu dienu, braucot ar ūdensslēpēm, Nike dizaineris Tinker Hatfield bija pārsteigts par to, kā viņa slēpošanas apavu neoprēna konstrukcija atbalstīja un pielāgojās viņa kājām. Būdams vizionārs, Hatfield, protams, vēlējās eksperimentēt ar šo materiālu, lai redzētu, vai to varētu izmantot Nike apavu ražošanā. Šī progresīvā koncepcija radīja vienu no zīmola novatoriskākajiem dizainiem – Nike Huarache.
Hatfield neparastais sporta apavs bija pirmais skriešanas apavs, kurā neoprēns tika izmantots Dynamic Fit tehnoloģijā, kas apvienoja šo elastīgo materiālu iekšpusē ar termoplastisku ārējo apvalku, lai nodrošinātu struktūru. Aizmugurē papēža atbalsts tika noņemts, un atbalstu nodrošināja gumijas siksna, kas piestiprināta aiz Ahileja cīpslas. Šī inovatīvā funkcija padarīja to nedaudz līdzīgu sandalei, un tāpēc tā ieguva nosaukumu „Huarache” pēc tradicionāla meksikāņu apava. Kad Nike produktu attīstības direktors Sandijs Bodeckers ieraudzīja Hatfīlda sākotnējos skices, viņš teica, ka tās ir „dievu sporta kurpes” – tas bija ne tikai spožs atzinums, bet arī atsauce uz to sandāļu izskatu, kas atgādināja apavus, ko valkāja grieķu mitoloģijas dievi, piemēram, Zevs.
Tad tika izgatavots prototips. Papildus termoplastiskajam ārējam karkasam Air Huarache lepojās ar vairākām funkcijām, kas uzlaboja tā komfortu un veiktspēju skriešanai. Atmiņas putu zolīte tika apvienota ar Phylon putām un Air zolē, lai padarītu to mīkstu zem kājām, bet divas rindas aciņu ļāva valkātājam pielāgot auklas savām vēlmēm. Tās arī samazināja zīmola redzamību – ideja, kas tolaik bija diezgan radikāla. Bet Hatfield bija pārliecināts, ka funkcionālo meksikāņu apavu un kājām pieguļošā neoprēna apvienojums bija radījis tik unikālu apavu, ka to varēja izgatavot tikai Nike. Ikviens zināja, ka tas ir Nike dizains, tāpēc zīmola logotipu varēja atstāt ārā. Tā vietā Huarache saņēma savu atšķirīgo uzlīmi, kas tika novietota uz mēles, bet Nike zīmols palika uz ārējās zoles un papēža siksnas. Šis solis atspoguļoja minimālisma filozofiju, ko Nike centās ieviest savos jaunākajos sporta apavos. Huarache noteikti iemiesoja šo filozofiju, jo dizaineri izmantoja tikai nepieciešamās detaļas, samazinot apavu svaru līdz aptuveni 269 gramiem, padarot tos par vieglākajiem skriešanas apaviem tolaik un par augstākās klases veiktspējas tehnoloģijas paraugu.
Šajā brīdī viss izskatījās ļoti pozitīvi Nike Air Huarache. Tas bija līdz brīdim, kad paraugi tika prezentēti veikalu vadītājiem. Lielā Nike nepatikā, pasūtījumu skaits nebija pietiekams, lai attaisnotu to ražošanu, un siluets gandrīz tika atcelts. Ja nebūtu īpaši drosmīgā produkta menedžera Toma Hartge, kurš pasūtīja 5000 Huarache, neskatoties uz to, ka nebija atbilstoša apstiprinājuma, šīs kurpes, iespējams, nekad nebūtu redzējušas dienasgaismu. Hartge devās uz Ņujorkas maratonu, kas bija ideāla vieta, lai prezentētu jaunas skriešanas kurpes. Trīs dienas vēlāk visas kurpes bija pārdotas. Pieprasījums bija pierādīts, un veikalu vadītāji pirmajā mēnesī pasūtīja 500 000 pāru.
Kad 1991. gadā tika laistas pārdošanā, Nike Huarache ne tikai izskatījās pilnīgi atšķirīgi no citiem 90. gadu sākuma skriešanas apaviem, bet to neoprēna iekšpuse nozīmēja, ka tie pielāgojās katra valkātāja pēdas formai. Tas nodrošināja zeķu līdzīgu piegulumu, kas bija tik unikāls, ka zīmols to laida klajā ar saukli „Vai tu šodien esi apskāvis savu pēdu?”, norādot uz atbalstu, siltumu un komfortu. Tas bija ikonisks sauklis, kas ieguva starptautisku atpazīstamību pēc notikuma, kas saistīts ar sportistu Derek Redmond 1992. gada Olimpiskajās spēlēs Barselonā. Pēc kājas traumas 400 m pusfinālā viņš bija apņēmības pilns pabeigt sacensības. Redmond tēvs, redzot dēla cīņu, izskrēja uz skrejceļa, lai palīdzētu viņam. Viņš nejauši bija uzvilcis Nike cepuri un T-kreklu ar lieliem burtiem uzrakstītu Huarache saukli, tādējādi neapzināti parādot to milzīgai pasaules auditorijai, kad viņš atbalstīja dēlu finiša līnijā patiesi aizkustinošā brīdī.
Cits sportists, ASV sprinteris un olimpiskais zelta medaļnieks Maikls Džonsons, sniedza apaviem formālāku atbalstu, parādoties slavenā 1992. gada reklāmā, kas Huarache nodrošināja daudz plašāku atpazīstamību. Lai gan sākotnējie apavi bija pieejami trīs spilgtās krāsās — Scream Green, Purple Punch un Game Royal —, kas tika izmantotas arī turpmākajos izlaidumos, dažādo dizaina versiju skaits, kas parādījies gadu desmitu laikā, liecina par to, cik ietekmīgi šie apavi ir kļuvuši. Gadu gaitā tās tika pārveidotas par universālajām treniņu apavām un amerikāņu futbola apavām, bet viena no vislabāk zināmām revolucionāro Huarache attīstības stadijām bija to pāreja uz basketbola laukumu.
Lai panāktu šo sportisko pārmaiņu, Tinker Hatfield sāka ar to, ka mainīja Huarache vieglās, skriešanai piemērotās konstrukcijas uz kaut ko, kas vairāk piemērots laukumam, pievienojot augstāku potītes atbalstu un dziļāku vidējo zoli. Ar jauno dizaineru Eric Avar palīdzību tika izstrādāts un 1992. gadā laists klajā basketbolam paredzētais Nike Air Flight Huarache. Tā panākumi tika nekavējoties nostiprināti, pateicoties Mičiganas koledžas sensācijai “Fab Five”. Kad arvien vairāk NBA spēlētāju sāka izmantot šo modeli, tā popularitāte pieauga. Tomēr tieši Kobe Bryant to padarīja par ikonisku dizainu. 2000. gadu sākumā viņš valkāja īpašu Flight Huarache apavu pāri Lakers komandas krāsās – dzeltenā un violētā –, kas izraisīja lielu sajūsmu fanu vidū. Braienta daudzpusība iedvesmoja Avaru radīt vēl vienu Huarache variāciju, kas kļuva par iecienītāko basketbola apavu modeli visā 2000. gadu desmitā – Nike Air Zoom Huarache 2k4.
Nike Huarache ir drosmīgs apavs. Tas bija 1991. gadā, un tas ir joprojām. Tās iedvesmas avots bija ūdens slēpošanas zābaki, tās popularizēja Sandijs Bodeckers, veikalu vadītāji tās ignorēja, bet Maikls Džonsons tās slavēja. Tās guva panākumus basketbola laukumos, un tās valkāja slaveni spēlētāji. Beigu beigās tās kļuva par iecienītu modes aksesuāru. Tās ir sporta kurpes, kas gandrīz tika noliktas malā, pirms sabiedrība tās pat bija redzējusi. Taču, pārvarot sākotnējās grūtības, ievērojamās Huarache turpināja gūt panākumus.