ASICS
Gel-1130
Klasisks amortizācijas, stabilitātes un Y2K stila apvienojums.
Klasiskas skriešanas apavi
2000. gados ASICS bija pazīstams ar izcilu sporta apavu ražošanu visiem — gan profesionāliem sportistiem, gan amatieriem. Zīmola skriešanas apavi guva īpaši lielus panākumus, jo tie paplašināja inovāciju robežas ar veiktspēju uzlabojošām tehnoloģijām, piemēram, Impact Guidance System un Solyte vidējā zole. Tās palīdzēja flagmanim Gel-Kayano un nākamās paaudzes Gel-Kinsei, cita starpā, kļūt par populāriem sporta apģērbu priekšmetiem, līdz ar kuriem ASICS izveidoja Gel-1000 sēriju. Izstrādāta, lai nodrošinātu augstas kvalitātes sākuma līmeņa iespējas skrējējiem visos līmeņos un stilā, stabilitātes apavu sērija 2008. gadā sasniedza savu 9. versiju: Gel-1130. Ar savām atbalstošajām funkcijām un klasisko Y2K laikmeta estētiku, tas kļuva par populāru skriešanas apavu modeli, bet ārpus sporta izmantošanas tas neizraisīja lielu interesi. Tajā laikā ASICS nebija liela ietekme dzīvesstila tirgū, bet vairāk nekā desmit gadus vēlāk situācija bija pavisam citāda, un Gel-1130 bija tieši tāds izskats, kas ļāva tam veikt iespaidīgu atgriešanos.
Mainīgās tendences
2010. gadu beigās normcore modes tendence, kuras piekritēji funkcionalitāti uzskatīja par svarīgāku par stilu, bija kļuvusi ļoti populāra, un modē bija tā saucamie „tēva apavi”. Plakanas zoles un elpojošas virsas tika uzskatītas par labākām nekā gludākie dizaini, kas bija populāri šīs desmitgades sākumā, un īpaši pieprasīti bija skriešanas apavi no 90. un 2000. gadiem. Daudzi ASICS modeļi no šī perioda tika valkāti kā ikdienas apavi, nevis sporta apavi, un zīmols pielāgojās šai stila maiņai, pārveidojot vai atkārtoti izlaižot tradicionālos modeļus, jo īpaši iecienītos Gel-Kayano modeļus. Konkurējošie apavu ražotāji bieži izmantoja sadarbību, lai radītu ažiotāžu ap jaunajiem modeļiem, tāpēc 2017. gadā ASICS vērsās pie bulgāru modes dizainera Kiko Kostadinova, lai palīdzētu veicināt savu jauno modeļu pārdošanu.
Daudzsološs dizainers
Kostadinovs 2016. gadā absolvēja Londonas Mākslas universitāti Central Saint Martins, un līdz tam laikam jau bija kļuvis pazīstams nozarē ar savu darbu amerikāņu modes namā Stüssy. Ar Britu Modes padomes finansiālu atbalstu 2017. gada janvārī viņš izlaida savu pirmo izsmalcinātu apģērbu kolekciju, un vēl pirms gada beigām tika iecelts par lietusmēteļu dizaina uzņēmuma Mackintosh 0001 radošo direktoru. Kostadinova uzmanība stilīgiem, bet funkcionāliem apģērbiem piesaistīja ASICS vadības uzmanību, un viņi uzaicināja viņu kļūt par zīmola pirmo sadarbības dizaineri. Abu sadarbība bija veiksmīga jau ar pirmo izlaisto produktu Gel-Burz 1, kura minimālistiskā estētika un atbalstošās funkcijas padarīja to par lielisku izvēli gan stila, gan komforta ziņā.
Produktīva sadarbība
Pēc šī sākotnējā panākuma ASICS uzsāka sadarbību ar Kiko Kostadinovu un viņa augošo komandu, kurā ietilpa slavenie dizaineru dvīņi un Centrālās Saint Martins skolas absolventi Laura un Deanna Fanning. Nākamajos pāris gados viņi strādāja pie dažādiem tradicionāliem un oriģināliem modeļiem, piemēram, ekskluzīvajiem sieviešu apaviem Gel-Korika, neparastajiem Gel-Sokat, svītrainiem Gel-Delva 1 un elegantiem Gel-Burz 2. Sadarbība bija tik efektīva, ka 2020. gada oktobrī Kostadinovs tika iecelts par pastāvīgo konsultantu ASICS SportStyle nodaļas vadībā. Šajā amatā viņš strādāja ciešāk ar zīmolu, konsultējot tā apavu dizainerus par plašākām radošām izvēlēm un kurējot visus sortimentus.
Cietais pamats
Pirmais siluets, kas radās šajā drosmīgajā radošajā projektā, bija UB1-S Gel-Kayano 14. Kostadinova dizaina studija izveidoja trīs krāsu variācijas, balstoties uz 2008. gada premium skriešanas apaviem, kurus ASICS izlaida kā vispārēju retro izlaidumu 2020. gada beigās. UB1-S pievilcīgais izskats piesaistīja milzīgu uzmanību, nodrošinot gan šim, gan klasiskajam modelim spēcīgu startu, kas galu galā pavēra ceļu desmitiem jaunu SportStyle sporta apavu. Tieši uz šī spēcīgā pamata 2021. gadā tika atjaunots Gel-1130 ar atjauninātu dizainu, kas tomēr godāja oriģinālā modeļa estētiku.
Daudzas funkcionālas iezīmes
Ietekmējoties no Gel-Kayano 14, Gel-1130 tika izgatavots no moderniem materiāliem, piemēram, zamšādas un sintētiskās ādas, kas tika izmantotas, lai veidotu izturīgus pārklājumus uz elpojošā tīkla virsmas. Paneļi bija izvietoti asimetriski, veidojot izliektu pārklājumu uz sāniem, kas stiepās no apavu aizmugures līdz priekšpusei, un izliektu papēža pārklājumu zem tā. Asimetrisks Gel uzraksts rotāja pēdas aizmuguri, bet tikpat asimetrisks ASICS Gel-1130 logotips rotāja mēli. Pazīstamais ASICS logotips bija redzams uz katras sānu sienas, bet zīmola ovāla formas simbols bija redzams apavu aizmugurē. Pūkaina putu polsterējuma vidējā zole nodrošināja lielisku atbalstu pēdai, bet papēža daļā bija amortizējošs Gel polsterējums. Oriģinālais 1130 modelis tika izstrādāts kā stabilitātes apavs, un tas atspoguļojās 2021. gada versijā, izmantojot ASICS Trusstic sistēmu. Tā sastāvēja no stingra kāta zem pēdas velves, kas palīdzēja valkātājam saglabāt izcilu stabilitāti un līdzsvaru, samazinot vidējās pēdas torsiju. Ārējā zole bija izgatavota no izturīgas gumijas, kuras virsma bija marķēta ar sarežģītu protektora rakstu un dziļām elastīgām rievas, kas nodrošināja izcilu saķeri un kustību brīvību.
Stilīgs remiks
Tas viss padarīja Gel-1130 par lielisku ikdienas apavu, kas ir pietiekami universāls, lai atbalstītu arī vieglas fiziskas aktivitātes. Tādas detaļas kā zolīte tika ražotas, izmantojot videi draudzīgas metodes, kas patērē mazāk ūdens un rada mazāk oglekļa emisiju, padarot to par ilgtspējīgu izvēli. Turklāt apavu retro izskats piesaistīja lielu fanu skaitu, jo tas atbilst tā laika „tēva apavu” atdzimšanai, bet tieši Kiko Kostadinova UB2-S modelis nodrošināja ASICS Gel-1130 panākumus. Iedvesmojoties no Gel-Trail Attack 7, kas tajā laikā jau bija vairāk nekā desmit gadus vecs, UB2-S tika dēvēts par „pārveidotu ikdienas funkcionalitātei”. Tas bija pārklāts ar cieši austu tīkliņu ar sānu sienu logotipiem, aizsargājošu purngalu, papēža pārklājumu un acu daļu, kas atradās virsū, bet pārējā apdare bija paslēpta zem tā, piešķirot apaviem pievilcīgu izskatu. Tehnoloģiski tas atbilda vispārējam izlaidumam, tādējādi nodrošinot tikpat lielu komfortu, cik stilu. Visbeidzot, tā mēles uzlika bija pagarināta, veidojot cilpu, kas ir raksturīga iezīme daudziem Kostadinova dizainiem.
Piecas pievilcīgas krāsu kombinācijas
Kopumā tika izlaistas trīs vīriešu un divas sieviešu versijas Kiko Kostadinov x UB2-S Gel-1130. No pirmajiem viens bija dekorēts bagātīgā bordo krāsā, kas pazīstama kā Deep Mars, ar grafīta pelēkā krāsā izcēlumiem, otrs bija elegants ogļu pelēkā krāsā, ko sauc par Asphalt, ar izteiksmīgiem tīra sudraba akcentiem uz logotipiem un papēža paneļa, bet trešais bija ar dūmakainu pelēku Metropolis virsu un gaiši zilu Lichen Rock vidējo zoli. Savukārt sieviešu modeļi bija kopumā gaišāki toņos, pirmais bija Wasabi un Aquatic krāsu kombinācijā, kurā bija apvienoti dažādi zaļgani zilgani un turkīza toņi ar smalkiem rozā akcentiem, bet otrais bija smilškrāsas Lamb Wool krāsā ar Pure Silver akcentiem uz paneļiem.
Iedvesmojoša reklāmas kampaņa
Papildus Kostadinova dizainiem ASICS laida klajā klasisko Gel-1130 dažādās elegantas krāsās, kas tika prezentētas reklāmas kampaņā, kurā piedalījās divas citas radošas organizācijas: Tokijas kultūras žurnāls Sabukaru un Thuan Tran daudznozaru digitālo radītāju komanda Onlunchbreak. Kampaņa parādīja, kā katra grupa izmantoja kopīgo pieredzi, lai veidotu saikni ar cilvēkiem un paplašinātu savas kopienas, kas atspoguļoja Gel-1130 ētiku. Katrai organizācijai tika uzņemta īsfilma, kurā Onlunchbreak tika attēlota humoristiskā klases ainā, bet Sabukaru rādīja savus rakstītājus, kuri, tērpušies „White & Electric Red” krāsu kombinācijā, ceļoja pa rosīgo Tokiju, atklājot tās iedzīvotāju intīmās stāstus. Šie iedvesmojošie video uzsvēra kopienas spēku un to, kā cilvēki var apvienoties ap kopīgām interesēm, piemēram, interesi par modi, ASICS aprakstot šos sporta apavus kā „ilggadēju klasiku”, kas „apvieno cilvēkus un iedvesmo vienaudžus un kopienas”. Galarezultātā šis vēstījums bija pozitīvs un piesaistīja daudzus ASICS Gel-1130 fanu, kad tie pirmo reizi parādījās tirgū.
Piesaistošas partnerības
Pateicoties izdomātajai reklāmas kampaņai un Kiko Kostadinov Studio harizmātiskajām dizaina inovācijām, drīz vien arī citi modes zīmoli sāka interesēties par Gel-1130. 2022. gada pavasarī ASICS sadarbojās ar daudzpusīgo radošo studiju un sērijveida sadarbības partneri HAL Studios, lai izveidotu pirmo no vairākām krāsu kombinācijām ar rustikāliem toņiem un tekstūrām, kas iedvesmojušās no dabas. Vasaras beigās tika izstrādāta spilgta versija sadarbībā ar sieviešu aktīvās apģērbu zīmolu P.E Nation un eleganta versija, ko radīja sieviešu sporta apavu veikals NAKED Copenhagen. Pēdējais modelis bija balts un salvijas zaļš, izgatavots no pārstrādātiem un vegāniem draudzīgiem materiāliem, lai radītu ilgtspējīgu, ētisku apavu, kas atspoguļo ideju “dzīvot pacilāti ar ASICS”. Kiko Kostadinov arī atgriezās ar jaunu versiju 1130, pazīstamu kā UB4-S, šoreiz uzliekot tīkla apvalku uz sānu sienu logotipiem, pievienojot dinamisku priekšpēdas pārklājumu un piešķirot paneļiem gludu, spīdīgu apdari. Tika izlaistas trīs krāsu variācijas šīm futuristiskajām sporta kurpēm: divas tumšos brūnos toņos ar bagātīgiem violeti un dzelteni akcentiem, bet trešā – ar balto tīkliņu, zem kura ir debeszils tonis un virsū sudraba akcenti.
Pieprasīts modes priekšmets
Papildus šiem atšķirīgajiem sadarbības sporta apaviem ASICS izlaida virkni stilīgu vispārēji pieejamu krāsu variantu, un līdz 2023. gadam Gel-1130 varēja redzēt uz modes mīļotāju kājām no Londonas līdz Ņujorkai. Gada sākumā dāņu luksusa apģērbu zīmols Cecilie Bahnsen parādīja šos apavus Parīzes modes skatē kā daļu no savas FW23 kolekcijas, piešķirot tiem augstas modes pievilcību. Siluets guva plašāku atzinību sociālajos tīklos, kur īpaši populāra bija sadarbība ar NAKED Copenhagen. Tad rudenī amerikāņu modele Kaia Gerber tika nofotografēta, valkājot elegantu balto krāsu variantu, atrodoties Losandželosā, parādot, ka ASICS Gel-1130 sāka iegūt popularitāti slavenību vidū. Šajā laikā tika izlaistas vēl vairākas sadarbības, tostarp Kith’s ‘Vintage Tech Pack’, kurā atbilstoši bija iekļauti arī Gel-Kayano 14. Mākslinieciskais Losandželosas apģērbu zīmols Gallery Dept. izveidoja ekskluzīvu dizainu ar roku izgrieztām detaļām, un japāņu ielu apģērbu veikals atmos sadarbojās ar Dienvidkorejas modes zīmolu OJOS, lai radītu spēcīgi ēteriskas sporta kurpes.
Unikālas sadarbības
ASICS Gel-1130 popularitāte 2024. gadā tikai pieauga, un zīmols izlaida jauno NS variantu. Izgatavots no izturīgiem ripstop audumiem un pastiprināts ar bezšuvju elementiem, nevis sietu, NS piedāvāja izturīgāku variantu ar kosmosa laikmeta izskatu, ko radīja gluda ārpuse un drosmīgas krāsu kombinācijas. Tikmēr Kith atgriezās ar jaunu sadarbību, šoreiz piesaistot Marvel, lai radītu krāsu kombināciju, kas iedvesmota no slavenā X-Men varoņa Magneto, atzīmējot Marvel Comics 85 gadu jubileju. ASICS arī godināja pilsētu, kurā atrodas uzņēmuma galvenais birojs, radot divas krāsu kombinācijas Vissel Kobe futbola komandai, izmantojot gan mājas, gan izbraukuma formu toņus. Tomēr, iespējams, visunikālākais no visiem Gel-1130 sadarbības projektiem bija kanādiešu zīmola BENTGABLENITS darbs. BGN, kas pazīstams ar to, ka ražo unikālus modes priekšmetus, pārstrādājot vecus materiālus, izmantoja savu plašo arhīvu ar vintage Cracker Jack rotājumiem, kas 20. gadsimtā bija atrodami amerikāņu uzkodu iepakojumos, lai radītu īpaši pielāgotas Gel-1130 versijas. Tā saucamās „Toy Surprises” tika pakārtas pie ķēdes vai auklas ap katru no 200 pāriem, kas tika ražoti, padarot katru apavu par unikālu. Tie, kuros bija retākās un visvairāk kolekcionējamas rotaslietas, tika ievietoti īpašā kastē, kas bija roku darbs Milānas rekvizītu studijas Edith Di Monda, tādējādi piešķirot papildu autentiskumu spēcīgajai retro noskaņai kolekcijā „A Prize In Every Box”.
Ikoniska silueta
ASICS Gel-1130 sākotnēji bija iesācēju līmeņa skriešanas apavi, bet vairāk nekā desmit gadus pēc to pirmās izlaišanas Kiko-Kostadinov iedvesmots atgriešanās padarīja tos par vieniem no visvairāk pieprasītajiem dzīvesstila apaviem tolaik. 2021. gada atkārtotajā izlaidumā tās tika dēvētas par „klasiku”, kas „apvieno mūžīgu dizainu, komandas vienotības ideju un stāstīšanu caur kopīgām pieredzēm”. Tas atklāj ASICS mērķi radīt ikonisku siluetu, kas varētu apvienot kopienas, un daudzi uzskata, ka Gel-1130 ir tieši tāds. Kopš tā laika to pārliecinošais retrofutūristiskais stils, daudzpusīgā funkcionalitāte un spēcīgais dizaina stāsts ir padarījis to ārkārtīgi populāru visā pasaulē.