SPORTSHOWROOM

Nike

P-6000

Oda Nike vēsturiskajai Pegasus līnijai.

Nike P-6000
© Nike

Leģendārā Pegasus līnija

80. gadu sākumā Nike laida klajā savas pirmās Pegasus skriešanas kurpes. Atbildot uz sportistu vajadzībām, zīmols tās aprīkoja ar labākajām tolaik pieejamajām tehnoloģijām, tostarp elastīgo Air amortizāciju, kas tolaik vēl bija salīdzinoši jauna. Nākamajā desmitgadē sērija paplašinājās un attīstījās, vienmēr pielāgojoties skrējējiem, kam tā bija paredzēta. Tomēr 90. gadu vidū un beigās Pegasus zaudēja popularitāti, un tikai 2000. gadā tas atgriezās ar jaunu sparu, kad Nike divkāršoja savu apņemšanos atbalstīt skrējēju kopienu. Tas ievadīja šī modeļa uzplaukuma periodu, kad tika radīti daži no visvairāk mīlētajiem dizainiem. Gandrīz divdesmit gadus vēlāk dziļa nostalģija pēc Y2K stila veicināja Nike P-6000 izstrādi – elegantu veltījumu Pegasus skrējējiem jaunajā tūkstošgadē.

© Nike

Mainīgās tendences

P-6000 izveidi ietekmēja mainīgās 21. gadsimta modes tendences. 2010. gados normcore popularitātes pieaugums veicināja vienkāršu, funkcionālu ikdienas apģērbu popularitāti, kas savukārt izraisīja pieaugošu interesi par retro apaviem no 80. un 90. gadiem, kuru galvenā iezīme bieži bija komforts. Sniekeru fani uzvilka apjomīgus modeļus no šīs ēras, un parādījās tendence uz tā sauktajiem „tēva apaviem”, no kuriem daudzi bija praktiski skriešanas apavi no gadsimta sākuma. Nike Pegasus bija arhetipisks modelis, bet šajā brīdī līnija bija attīstījusies, un mūsdienu versijas gandrīz nemaz nelīdzinājās 2000. gadu modeļiem. Tās ne tikai izskatījās citādāk, bet arī bija aprīkotas ar augsto tehnoloģiju funkcijām, piemēram , Zoom Air un ReactX putām, kas dabiski radīja gludāku, futuristiskāku stilu. Tāpēc, tāpat kā daudzi citi apavu ražotāji, Nike atkārtoti laida klajā klasiskos Y2K siluetus, piemēram, Pegasus 2005. Tomēr, atšķirībā no daudziem konkurentiem, zīmols nolēma radīt pilnīgi oriģinālu modeli, kas gan atdarināja, gan godināja 2000. gadu skriešanas apavus.

© Nike

Pāris iedvesmojošu apavu

Lai izstrādātu savu jauno tēva apavu modeli, Nike pievērsās Pegasus modeļiem no 2000. gadiem, īpaši diviem modeļiem, kas ietekmēja tā konstrukciju. Tie bija Pegasus 25 un 2006, kuriem abiem bija tīkliņveida augšdaļa ar viļņveida sintētiskās ādas paneļiem, kas plūda pāri augšdaļai. P-6000 aizņēma šo ļoti elpojošo dizainu un pievienoja vēl vairāk vertikālu un horizontālu pārklājumu, lai veidotu režģu struktūru visā ārējā daļā. Tās vidējā zole arī pārņēma abu Pegasus modeļu viļņveida rievas, bet ārējā zole bija aprīkota ar klasiskajiem Waffle saķeres spilventiņiem, kas izmantoti daudzos Nike skriešanas apavos. Logveida paneļi uz pirkstiem un papēžiem arī bija līdzīgi Pegasus 2006 modeļiem, tāpat kā Swoosh logotipi, kuru centrālā daļa bija no formētas ādas un ar biezu izšūtu kontūru.

Stilīgs dzīvesveida apavs

Lai gan Nike P-6000 izskatījās kā retro skriešanas apavi, tie patiesībā bija labi izstrādāti dzīvesstila apavi ikdienas lietošanai. To vieglā, elastīgā virsa bija pārsteidzoši izturīga, ar polsterētu mēli, kas samazināja auklas spiedienu, un strukturētu konstrukciju, kas neļāva pēdai sasvērties. Tajā pašā laikā to zole bija aprīkota ar inženierijas EVA putām, kas nodrošināja lielisku amortizāciju vieglām skriešanas un ikdienas aktivitātēm. Pēdas apakšā kvadrātveida izciļņi un elastīgas rievas, kas izvietotas pa izturīgo gumijas ārējo zoli, nodrošināja uzticamu saķeri, netraucējot pēdas dabisko kustību. Šo praktisko konstrukciju papildināja apavu pieticīgais izskats, kas ietvēra metālisku toņu elementus, elegantu zīmolu un Bowerman Series uzrakstu uz auklas cilpas. Tas bija cieņas apliecinājums gan zīmola iedvesmojošajam līdzdibinātājam, gan faktam, ka Pegasus modeļi, uz kuriem tie bija balstīti, bija augstas veiktspējas skriešanas apavi Nike godalgoto sporta apavu sērijā.

© Nike

Ātrs kāpums

Kad P-6000 pirmo reizi parādījās 2019. gadā, tā stilīgais, nostalģiskais izskats bija pilnīgi atbilstošs modes tendencēm, un, neskatoties uz zemas tehnoloģijas konstrukciju, tas bija neticami ērts, kā arī izturīgs, elastīgs un viegls. Tas ātri piesaistīja stabilu sekotāju loku, pat neskatoties uz tādu modernāku modeļu kā Vomero 5 klātbūtni, un tika izmantots sadarbībā ar sieviešu sporta apavu veikalu Naked Copenhagen. Sadarbībā ar dāņu zīmolu Nike izlaida spilgtu Metallic Silver un Volt green krāsu kombināciju, kas perfekti atspoguļoja Y2K laikmeta retro-futūristisko estētiku. Faktiski tas atstāja tik spēcīgu iespaidu, ka Nike 2023. un 2024. gadā ieviesa pilnīgi jaunu vispārējās pārdošanas dizainu kolekciju, kā arī turpināja sadarbību ar citiem sporta apavu zīmoliem, piemēram, izveidojot premium izlaidumu sadarbībā ar Kanādas ielu modes veikalu Makeway. Zīmols pat atjaunoja fanu iecienīto 2019. gada izdevumu Platinum & Varsity Red krāsu kombinācijā. Reti kad Nike siluets tiek atkārtoti izlaists retro versijā tik drīz pēc sākotnējās laišanas tirgū, kas liecina par P-6000 ievērojamo popularitāti, ko tas spēja sasniegt tik īsā laikā.

© Nike

Godinot pagātni

Nike P-6000 atbilst paaudzes noskaņojumam, izveidojot lojālu fanu bāzi, kuru ieinteresēja tā vintage stils un ērtības. Iespaidīgi, ka tas viss tika panākts, neizmantojot nekādas slavenas tehnoloģijas, un tomēr tas tika slavēts kā praktisks, ērts un stilīgs. Galu galā, tā panākumi bija saistīti ar svētku noskaņu, kas godināja Nike bagāto skriešanas apavu mantojumu, Bila Bauermanna radošo meistarību un zīmola spēju radīt burvīgus dizainus no visvienkāršākajiem sākumiem.

Read more

SPORTSHOWROOM izmanto sīkdatnes. Par mūsu sīkdatņu politiku.

Turpināt

Izvēlieties savu valsti

Europe

Americas

Asia Pacific

Africa

Middle East