SPORTSHOWROOM

ASICS

Gel-NYC

Mūsdienīgs dzīvesveida siluets, kas pārstāv vairāk nekā trīsdesmit gadu ilgu Gel tehnoloģijas attīstību

ASICS GEL-NYC
© ASICS

Mantojuma godināšana

Kad 1986. gadā ASICS ieviesa Gel amortizāciju savās skriešanas apavos, tas pilnībā mainīja zīmola likteni, palīdzot tā sporta apaviem konkurēt ar nozares konkurentu jaunākajām inovācijām. Kopš tā laika Gel tehnoloģija ir izmantota desmitiem modeļu, un tās pastāvīgās uzlabošanas rezultātā tās veiktspēja ir uzlabota tiktāl, ka tagad tā ir viena no visvairāk cienītajām amortizācijas materiāliem mūsdienās. 2023. gadā ASICS nolēma atzīmēt šo mantojumu ar pilnīgi jaunu siluetu, ko nosauca par Gel-NYC. Tā dizains balstījās uz populārajiem Gel amortizācijas apaviem no arhīviem un iedvesmojās no Ņujorkas — dinamiskās pilsētas, pēc kuras tas tika nosaukts.

© ASICS

Awake NY

ASICS Gel-NYC tika paziņots 2022. gada beigās, bet ne tikai Japānas uzņēmums atklāja gaidāmo izlaišanu; informāciju publicēja arī apģērbu zīmols Awake NY. Sākotnēji 2012. gadā dibinātais Ņujorkas modes zīmols tika izveidots ar dizainera Angelo Baque palīdzību, kurš desmit gadu laikā, strādājot ielu modes zīmolā Supreme, bija ieguvis reputāciju kā ļoti izdomas bagāts radītājs. Pēc veiksmīga perioda kā zīmola direktors viņš aizgāja, lai nodarbotos ar saviem projektiem, viens no kuriem bija Awake NY. Ar savu radošo darbību Baque cerēja iemūžināt Ņujorkas būtību – pilsētu, kurā viņš pats bija dzimis un audzis – un parādīt to pasaulei. Pirmos pāris gadus viņš uzturēja nelielu uzņēmumu, piedāvājot ierobežotu skaitu savu stilīgo apģērbu, bet 2017. gadā zīmols sāka augt, un turpmākajos gados Baque atvēra pop-up veikaliņus tādās vietās kā Ņujorkas Dover Street Market.

© ASICS

Stiprs pamats

Divus gadus vēlāk, 2019. gadā, Awake NY un ASICS pirmo reizi sadarbojās, kopīgi strādājot pie Gel-Kayano 5 360, kas izrādījās ļoti populārs. Tas pavēra ceļu vairākiem citiem kopīgiem sporta apaviem, katrs no kuriem bija aprīkots ar zīmola elastīgo Gel polsterējumu. Līdz 2022. gadam viņi bija kļuvuši par spēcīgu komandu, un bija pienācis laiks spert nākamo radošo soli: kopīgi izstrādāt jaunu siluetu. ASICS tas nozīmēja ievērot principu „vesels gars veselā ķermenī”, no kura cēlies zīmola nosaukums, un godināt Gel amortizācijas skriešanas apavu mantojumu. Tikmēr Baque vēlējās modeli, kas godinātu Ņujorku un atspoguļotu Awake NY pamatfilozofiju, būdams daudzpusīgs un pievilcīgs cilvēkiem ar dažādu izcelsmi. Atgriežoties pie tā, ko viņš sauca par „ASICS sākuma būtību 2019. gadā”, Baque iedomājās, kādas kurpes vēlētos bērni, kas aug pilsētās, piemēram, Kvīnsa vai Parīzes priekšpilsētās. Tā rezultātā tika radīti sporta apavi, kurus var valkāt „ikdienā” un kuri labi izskatās „kopā ar uzvalku un treniņtērpu”. Tāpēc tiem bija jābūt augstākās kvalitātes, bet ne pārāk dārgiem. Lai to sasniegtu, bija nepieciešama meistaru prasme, bet Baque bija pārliecināts par ASICS, kas, pēc viņa teiktā, ražo „labākos skriešanas apavus”. Viņa pēdējais nosacījums bija, ka „Ņujorkas pilsēta tiktu atspoguļota apavu nosaukumā”, tāpēc tika izvēlēts nosaukums Gel-NYC, kas ietvēra divus galvenos šī modeļa iedvesmas avotus. Pēc šo pamatelementu noteikšanas abi zīmoli sāka apavu dizaina izstrādi, kas stāstītu par ielu modi un tās saikni ar radošumu, Ņujorku un plašāku kultūru.

© ASICS

Y2K stils

Lai godinātu ASICS un tā Gel skriešanas apavu mantojumu, Baque un viņa komanda iedziļinājās japāņu zīmola arhīvos, lai redzētu, ko var atrast. Viņi atklāja gan tehniskos, gan estētiskos elementus, kas pārstāvētu Gel sērijas labāko, un apvienoja tos Gel-NYC, lai nodrošinātu tā funkcionalitāti un stilistisko meistarību. Kā galvenā ietekme uz apavu augšdaļu tika izmantoti divi 2000. gadu sākuma skriešanas apavi, galvenā iedvesma bija Gel-Nimbus 3, bet Gel-MC Plus V sniedza idejas smalkākajām detaļām. Rezultātā tika izveidota daudzslāņu virsa ar ļoti elpojošu atvērtu šūnu tīkliņu kā pamatu un dažādiem izliektiem paneļiem virsū. Šie pārklājumi, kas izgatavoti no augstākās kvalitātes materiāliem, piemēram, sintētiskās ādas un zamšādas, lai nodrošinātu augstu kvalitāti, atspoguļoja Gel-NYC ietekmi no Y2K laikmeta, piešķirot tam pievilcīgu retro stilu. Tajā pašā laikā ASICS raksturīgie viļņu logotipi plūst gar sāniem, bet Gel uzraksts ir ieausts apavu aizmugurē, uz mēles ir vēl viens izšūts emblēma, un 3D ASICS teksts rotā sānu papēdi, papildinot apavu eleganto zīmolu.

© ASICS

Modernā zole

Zole bija aprīkota ar tehnoloģiski progresīvām funkcijām, tostarp elementiem, kas pārņemti no 2014. gada Gel-Cumulus 16, kas bija pazīstams ar savu ērtu polsterējumu. Tai bija FluidRide vidējā zole, kas apvienoja vieglu, triecienus absorbējošu Solyte materiālu ar izturīgu, atsaucīgu SpEVA putuplastu, lai nodrošinātu neticamu atbalstu. To papildināja redzami Gel ieliktņi priekšējā pēdā un papēdī, kas nodrošināja papildu atsperes sajūtu, vienlaikus radot arī acīm tīkamu vizuālo efektu. Attiecībā uz saķeri, sadalītā gumijas ārējā zole bija gan saķere, gan elastīga, ar Guidance Line līniju tās centrā. Šī vertikālā elastīgā rieva, kas stiepjas no papēža līdz pirkstiem, palīdzēja pēdai kustēties dabiskāk, liecoties tā, lai veicinātu pareizu priekšpēdas lieci un absorbētu katra soļa slodzi, tādējādi uzlabojot pielāgošanos, palielinot komfortu un samazinot pēdu sāpes. Zem pēdas vidusdaļas elastīga, torsijas samazinoša kātiņa nodrošināja labāku stabilitāti un kontroli, padarot Gel-NYC par izcilu universālu sporta apavu.

© ASICS

Divas spilgtas krāsu kombinācijas, kas iedvesmotas no Ņujorkas pilsētas

Ar savu izcilo nostalģiskā izskata un modernu tehnoloģiju apvienojumu, ASICS Gel-NYC kopējais dizains pārstāvēja labāko no vecā un jaunā. Tas ļāva Baque pārņemt ietekmes no dinamiskā Ņujorkas gara un piemērot tās siluetam, lai radītu divas spēcīgas debijas krāsu kombinācijas, kas godināja viņa dzimto pilsētu. Iepriekšējās sadarbībās ASICS un Awake NY bija izveidojuši reputāciju kā drosmīgi un enerģiski krāsu izvēlē, un šie apavi nebija izņēmums. Iedvesmojoties no pilsētas dzīvīgās mūzikas skatuves, Baque izveidoja divus atšķirīgus Gel-NYC sporta apavu pārus, katram ar savu unikālo stāstu. Pirmajām bija Pure Silver pamatne, zamšādas uzlikas bagātīgā violeta tonī, kas pazīstams kā Gothic Grape, un zelta akcenti uz sānu logotipiem un vidējā zolē. Šī spēcīgā krāsu kombinācija bija atsauce uz amerikāņu reperi Raekwon un viņa 1995. gada solo albumu “Only Built 4 Cuban Linx…”. Raekwon, viens no monumentālā hiphopa kolektīva Wu-Tang Clan dibinātājiem, pēc dažiem gadiem grupā nolēma turpināt karjeru kā solo mākslinieks, un šis 1995. gada ieraksts bija viņa pirmais individuālais darbs. Tas saņēma plašu atzinību gan no kritiķiem, gan hiphopa faniem, kuri to uzskata par vienu no visu laiku labākajiem albumiem. Gel-NYC dizainā Baque izmantoja krāsas no oriģinālā „Only Built 4 Cuban Linx…” kasetes izdevuma, kura vāciņš un kasete bija violeta krāsā. Cits amerikāņu reperis, CamRon, iedvesmoja Baque ar ideju par otro krāsu kombināciju: Gel-NYC „Teal Pink”. Šim modelim bija tāds pats Pure Silver pamats, ar zamšādas apdares elementiem spilgtā tirkīza krāsā, ko sauc par Green Blue State, un pasteļrozā akcentiem. Pēdējā krāsa bija tieša atsauce uz Manhetenas mākslinieka mīlestību pret rozā apģērbu, jo īpaši godinot kažoku, ko viņš slaveni valkāja 2000. gadu sākumā Ņujorkas modes šovā. Pats būdams dedzīgs modes sekotājs un reizēm arī dizainers, Cam'Ron ir paudis arī savu simpātiju pret tirkīza krāsas apģērbu, tādēļ šis toņš tika pievienots Baque otrajam Gel-NYC dizainam.

© ASICS

Veiksmīga izlaide

ASICS Gel-NYC x Awake NY sadarbības sporta apavi tika atklāti pasaulei 2023. gada janvārī, kad tie parādījās uz mēles Parīzes modes nedēļā. Vēl bez galvenā veikala — tas tika atvērts Ņujorkas Lower East Side rajonā vēlāk tajā pašā gadā — Baque piedāvāja apavus virknē pop-up veikalu, no kuriem viens atradās Francijas galvaspilsētas Rue des Francs-Bourgeois ielā, kas pazīstama ar savām augstākās klases modes boutiquēm. Gel-NYC guva tūlītēju panākumu, un 2023. un 2024. gadā sekoja daudzas vispārējās izlaides krāsu variācijas. Līdz ar to Awake NY apburošie dizaini iedvesmoja citas radošas organizācijas radīt savas sadarbības versijas jaunajam siluetam, kā rezultātā tika radīta virkne ekscentrisku sporta apavu.

© ASICS

Jaunas partnerības

Šīs sadarbības sākās jau Gel-NYC dzīves cikla sākumā, un pirmās partnerības tika izveidotas tikai dažus mēnešus pēc Awake NY sporta apavu izlaišanas. Varbūt piemēroti, pirmās divas bija ar Bostonas apģērbu mazumtirgotāju Bodega un japāņu luksusa dvieļu ražotāju Fujitaka. Bodega apavi tika nosaukti par ‘After Hours’, godinot abu zīmolu dzimtenes pilsētas. To plašais tīkls atgādināja pilsētas žogus, un pārklājumu dizains atspoguļoja sarežģītās saiknes, kas raksturīgas pilsētas infrastruktūrai, savukārt pelēko un brūno toņu krāsu palete atgādināja izbalējušo asfaltu un betona sienas, bet spilgtie akcenti imitēja veikalu skatlogu neona gaismas pēc krēslā. Pretstatā tam Fujitaka dizains izcēlās ar klusāku krāsu gammu, kurā dominēja elegants tumši zils un citi bagātīgi zila toņi, bet plūstošais dvieļu audums un dinamiskie izšuvumi piešķīra tam īpašu izskatu.

© ASICS

Atjauninājumi un variācijas

2024. gadā ASICS paplašināja Gel-NYC kolekciju ar Utility variāciju — izturīgāku variantu, kura izturīgās un ūdensizturīgās īpašības padarīja to lielisku āra piedzīvojumiem. Cits modelis ar nosaukumu Gel-NYC 2055 bija iedvesmots no zīmola skriešanas apaviem GT-2050 un GT-2060, pārstrādājot papēža, auklas un sānu logotipu aspektus, lai radītu savu pievilcīgo izskatu. Turklāt NYC turpināja būt populāra izvēle sadarbības partneriem. ASICS apvienoja spēkus ar citām Japānas kompānijām, piemēram , Needles, kas izstrādāja diskrētu melnu un violetu sporta apavu modeli, sportisko ielu modes zīmolu ballaholic, kura elegants krāsu risinājums bija pārklāts ar košu zaļu zamšādu, jogai veltītu modes zīmolu emmi, kas piedāvāja stilīgu ekskluzīvu sieviešu apavu modeli, un ielu modes veikalu atmos, kura Blue Topaz krāsu risinājums tika izstrādāts sadarbībā ar sieviešu apģērbu zīmolu Lagua Gem. Tālākā attālumā amerikāņu dzīvesstila zīmols PLEASURES radīja no dabas iedvesmotu krāsu kombināciju ar nosaukumu „World of Pleasures”, bet Ņujorkas ielu modes uzņēmums Hidden NY strādāja pie elegantiem baltiem un zaļiem sporta apaviem, kas izceļas ar pikseļveida efektu, atsaucoties uz savu tiešsaistes izcelsmi. Eiropas zīmoli, piemēram, Sneakmart, arī radīja unikālas versijas, bet Berlīnē bāzētā skaistumkopšanas influencere, modele, grima māksliniece un Schwarzkopf zīmola vēstniece Kicki Yang Zhang izveidoja divas ļoti atšķirīgas versijas – vienu melnu ar apbrīnojamiem sudraba akcentiem, otru – elegantu balto un rozā toņu kombināciju. Šanhajā dzimusī modes personība pati demonstrēja apavus atmiņā paliekošā reklāmas kampaņā, kurā viņa konsultējās ar profesionālu kaskadieri, kurš iemācīja viņai, kā pareizi krist uz muguras, lecot uz batuta, un balansēt uz virvēm, lai iegūtu nepieciešamos kadrus, kas atbilstu izlaiduma kvalitātei. Ārpus modes pasaules populārās japāņu anime sērijas Bleach un Naruto saņēma savus dizainus, katrs ar raksturīgām detaļām, kas atsaucas uz attiecīgo sēriju varoņiem, padarot tos ļoti pieprasītus starp kaislīgiem faniem.

© ASICS

Spēcīgs stāsts

Izstrādājot Gel-NYC, ASICS darīja kaut ko, ko zīmols nekad iepriekš nebija darījis: sadarbojās ar citu uzņēmumu, lai radītu pilnīgi jaunas kurpes. Lai gan to estētika ir atvasināta no iepriekšējo modeļu sērijas, Gel-NYC ir savs unikāls izskats, kas, kā pats Baque ir teicis, apvieno „nedaudz jaunas tehnoloģijas ar nedaudz vecāku dizainu”. Rezultāts ir ērti sporta apavi, kas izsaka modernu stilu, bet liekas, it kā tie būtu pazīstami jau gadiem ilgi. Kā ASICS un Awake NY veiksmīgās sadarbības rezultāts, tie atspoguļo drosmīgo Ņujorkas stilu, nezaudējot vecās skolas skriešanas apavu sportisko raksturu, vienlaikus stāstot spēcīgu stāstu par ielu modes kultūru un zīmola mantojumu.

Read more

SPORTSHOWROOM izmanto sīkdatnes. Par mūsu sīkdatņu politiku.

Turpināt

Izvēlieties savu valsti

Europe

Americas

Asia Pacific

Africa

Middle East