SPORTSHOWROOM

ASICS

Gel-Kayano

Augsto tehnoloģiju skrējējs, kas turpina paplašināt robežas.

ASICS GEL-KAYANO
© ASICS

Svarīgs gads

1986. gads bija svarīgs gads ASICS, jo notika divi nozīmīgi notikumi, kas radikāli mainīja Japānas sporta apģērbu zīmola nākotni. Pirmais bija revolucionārās gēla balstītas amortizācijas tehnoloģijas ieviešana, bet otrais — talantīgā jauniešu apavu dizainera Toshikazu Kayano pievienošanās kompānijai. Mazāk nekā desmit gadus vēlāk Kayano radošais talants un ASICS jaudīgā gēla amortizācija apvienojās, lai radītu vienu no zīmola visvairāk atpazīstamiem un ilgtspējīgiem modeļiem: ASICS Gel-Kayano.

© ASICS

Līdzināšanās konkurentiem

1970. gados atpūtas skriešanas popularitātes pieaugums veicināja pieprasījumu pēc augstākās tehnoloģijas apaviem, un apavu amortizācija piedzīvoja nopietnas uzlabojumus, īpaši sporta nozarē. 1980. gados ASICS galvenajiem konkurentiem bija savi unikāli amortizācijas risinājumi — Nike izgudroja Air tehnoloģiju, bet adidas ieviesa Dellinger tīkla sistēmu. Turpretim Japānas zīmola dizaineri joprojām galvenokārt paļāvās uz putuplastu, un, lai gan 1985. gadā viņiem izdevās radīt tādas populāras apavu modeļus kā Epirus un Alliance, bija skaidrs, ka, lai turētu līdzi konkurentiem, viņiem būs jāizstrādā unikālāka amortizācijas tehnoloģija.

Jauna tehnoloģija

Risinājums šai problēmai bija ASICS Gel sistēma. Kad tā parādījās 1986. gadā, uzņēmuma katalogā šī tehnoloģija tika aprakstīta kā „daļēji šķidras, uz silikona bāzes vielas izmantošana, kas ir pastāvīgi iestrādāta spilventiņos”, lai „absorbētu lielāku triecienu spēku un enerģiju uz katru milimetru biezuma nekā putas vai iestrādāts gaiss”. Turpinot salīdzinājumu ar Nike konkurējošo Air tehnoloģiju, tajā pašā rakstā tika norādīts, ka ASICS Gel paliek stabils dažādu kustību laikā, „jo tas var absorbēt arī šķēres spēkus (sānu kustības) labāk nekā gaiss”. Turklāt želejas polsterējumi saglabāja savu formu garās distancēs, tādējādi samazinot kāju nogurumu un aizsargājot pret stresa traumām pat pēc atkārtotas lietošanas.

© ASICS

Toshikazu Kayano un Gel-Kayano Trainer

Turpmākajos gados ASICS turpināja ražot augstas kvalitātes skriešanas apavus, kas atbilst tā tuvāko konkurentu apaviem, vienmēr paļaujoties uz Gel polsterējuma neticamo stabilitāti un triecienu absorbēšanas spēju. Pat ar Nike Air Max un adidas Torsion System parādīšanos ASICS Gel palika augsti novērtēta tehnoloģija. Tomēr uzņēmumam bija jāturpina inovācijas, tāpēc Toshikazu Kayano, kurš jau bija strādājis pie tādiem populāriem modeļiem kā Gel-Saga, tika uzdots uzdevums izstrādāt 1992. gada GT-Cool Xpress skriešanas apavu pēcteci. Lūgts izveidot augstas veiktspējas garo distanču skriešanas apavus ar pārliecinošu dizainu, kas ietvertu zīmola modernākās tehnoloģijas, viņš izstrādāja robežas paplašinošu dizainu, kas kļuva pazīstams kā Gel-Kayano Trainer.

© ASICS

Iedvesmas meklējumi

Lai realizētu šādu ambiciozu projektu, Kayano iedvesmojās no ASICS dibinātāja Kihachiro Onitsuka, kura dizainu bieži ietekmēja daba. Tāpēc viņš vērsa savu rotaļīgo skatienu uz dabu, cerot atrast kādu īpašu dzīvnieku ar stāstu, kas uzrunātu sabiedrības sirdis. Beigās viņš izvēlējās harizmātisko vaboli. Šis spēcīgais kukaiņš, kas bieži tiek turēts kā mājdzīvnieks viņa dzimtajā Japānā, ar savu cieto ārējo apvalku un milzīgajām raguveida žokļiem sniedza Kayano ideālu stāstu par stabilitāti un izturību, kas piemērots izturīgām skriešanas apavām, kas spēj nodrošināt ilgstošu atbalstu daudzu kilometru garumā. Saskaņā ar šo tēmu viņš apaviem piešķīra tikpat spēcīgu estētiku, lai radītu emocionālu noskaņu, kā rezultātā tika izveidotas divas galvenās iezīmes: Hytrel ārējais skelets, kas veido ASICS logotipa svītras uz apavu augšdaļas, un dinamiskie protektora raksti uz apavu zoles, kas atgādina vaboles iespaidīgo žokļu formu.

© ASICS

Spēcīga zole

Pēc vizuālā izskata noteikšanas Kayano pievērsās apavu tehniskajām īpašībām, piešķirot tiem vislabāko ASICS tehnoloģiju. To pamatā bija divkāršā blīvuma EVA vidējā zole, kas nodrošināja vieglu atbalstu un labu kustību kontroli. Tajā bija iebūvēta ASICS Gel amortizācijas sistēma, kas sastāvēja no divu veidu elastīgām polsterējuma slāņiem. Priekšējā pēdas daļā bija mīksta poraina P-Gel spilventiņa, bet papēžā bija atbalstoša teta gēla spilventiņa, kas bija redzama caur nelielu logu ārējā zolē. Šī putu un gēla kombinācija nodrošināja augstu komforta līmeni, kā arī izcilu triecienu absorbciju un stabilitāti.

© ASICS

Uzlabots dizains

Papildus tam Gel-Kayano Trainer bija aprīkots ar citām funkcionālām detaļām, tostarp EVA ortopēdiskajām zolītēm, kas nodrošināja lielisku atbalstu, bet vajadzības gadījumā varēja tikt noņemtas, spandeksa Mono-Tongue fit sistēmu, kas savienoja mēli ar pārējo elastīgo virsu, nodrošinot uzlabotu, zeķbikšu tipa piegāji, un Coolmax oderētu sintētiskā zamšāda ārpusi, kas padarīja apavus patīkami elpojošus. Tajā pašā laikā izturīgais papēža stiprinājums noturēja pēdu vietā, elastīgās rievas ārējā zolē ļāva pēdai kustēties dabiski, bet vizuāli iespaidīgais ārējais karkass nodrošināja augšdaļai stingrību un strukturālu atbalstu. Kopā šie elementi padarīja Gel-Kayano Trainer par to, ko ASICS katalogā tolaik dēvēja par zīmola „vismodernāko apavu lieliem attālumiem”.

© ASICS

Pamanāms nosaukums

Kad Gel-Kayano Trainer tika pirmo reizi laists klajā 1993. gadā, tā modernā tehnoloģija, no kukaiņiem iedvesmotā estētika un augstas veiktspējas konstrukcija padarīja to neticami populāru gan Japānā, gan ārvalstīs Eiropā un Amerikas Savienotajās Valstīs. ASICS nosauca apavus pēc to dizainera vārda, cerot, ka pievilcīgais nosaukums būs viegli izrunājams angļu valodā runājošās kopienās, un pēc tam, kad 1995. gadā tika izveidots turpinājums, zīmols nolēma atteikties no vārda „Trainer” daļas, vienkārši nosaucot tos par ASICS Gel-Kayano. Kopš tā laika šis atmiņā paliekošais nosaukums ir kļuvis par kvalitātes un komforta sinonīmu.

Kaizen

Nākamajos gados ASICS un Toshikazu ievēroja japāņu principu „kaizen”, kas attiecas uz pakāpenisku un nepārtrauktu funkciju un procesu uzlabošanu. Pēc tā ieviešanas 20. gadsimta 40. gadu beigās kaizen tika piemērots dažādās Japānas rūpniecības nozarēs ar mērķi racionalizēt procedūras un samazināt atkritumus. Attiecībā uz Kayano līniju šī pieeja ir veicinājusi nepārtrauktu apavu veiktspējas un to ražošanas metožu attīstību. Saskaņā ar Toshikazu, kaizen filozofija ir izraisījusi arī izmaiņas vispārējā dizaina procesā, sākotnējie modeļi bija „estētiski orientēti”, vēlākie modeļi tika veidoti, balstoties uz „zinātniski pamatotām funkcijām”, bet jaunākie modeļi galveno uzmanību pievērš vides jautājumiem.

© ASICS

Daudzveidīgas iedvesmas

Izmantojot šo progresīvo pieeju, Toshikazu un viņa komanda katru gadu izstrādāja jaunas un uzlabotas Gel-Kayano versijas, iedvesmojoties no dažādiem avotiem — sākot no dabas, piemēram, nāvējošā lūgšanas vabole, līdz japāņu kultūras elementiem, piemēram, samurajiem, un citiem, tostarp Eiropas sporta automašīnām, pulksteņiem un pat cilvēka ķermeņa anatomijai. Patiesībā pēdējais temats bija par pamatu vienam no iecienītākajiem modeļiem šīs līnijas agrīnajos gados: Gel-Kayano 5.

Gel-Kayano 5

1999. gadā izlaistais Gel-Kayano 5 iezīmēja pāreju uz redzamu tehnoloģiju, ar diviem logiem, no kuriem viens atrodas ārējā zolē, bet otrs — sānu papēža daļā, atklājot Gel polsterējumu. Galvenā inovācija bija Duomax vidējās zoles atbalsta sistēma, kas apvienoja porainu putuplastu centrā ar cietāku putuplastu mediālajā pusē, lai nodrošinātu mīkstu polsterējumu un samazinātu pārlieku pronāciju, tādējādi stabilizējot pēdu katrā solī. Tāpat kā apavu Gel tehnoloģija, arī Duomax klātbūtne tika izcelta ar lieliem lielajiem burtiem, kas bija iespiesti uz zoles, radot drosmīgu estētiku. Tikmēr pēdas vidusdaļā veidota Trusstic atbalsta sistēma nodrošināja vēl lielāku stabilitāti, bet polsterētā mēle sniedza mīkstu komfortu virspusē, un tās centrā bija stilīgs ASICS zīmola uzlīmums. Tas viss padarīja Kayano 5 par lielisku daudzfunkcionālu apavu skriešanai, iešanai un citām sportiskām aktivitātēm, un tas joprojām ir fanu iecienīts līdz pat šai dienai.

© ASICS

Zinātniska pieeja

No tā brīža Gel-Kayano sērija kļuva daudz zinātniski orientētāka un uz veiktspēju vērsta savā dizainā, pateicoties ciešākai sadarbībai ar ASICS Sporta zinātnes institūtu. ISS, kas atrodas Kobē, Japānā, netālu no ASICS Corporation galvenās mītnes, tika dibināts 1985. gadā. Tas izauga no zīmola Tehnoloģiju pētniecības nodaļas un 1990. gadā tika pārcelts uz modernu pētniecības centru, kur zinātnieki varēja testēt jaunākos materiālus speciāli izstrādātā laboratorijā, kas varēja simulēt dažādus laika apstākļus, lai redzētu, kā apavi darbosies citos klimatiskajos apstākļos. Tas deva zīmolam priekšrocības salīdzinājumā ar konkurentiem, ļaujot tā dizaineriem personīgi sadarboties ar zinātniekiem, kuri izstrādāja nepieciešamos materiālus.

© ASICS

Toshikazu un ISS

Sadarbībā ar sportistiem, treneriem un dizaineriem, vienmēr ņemot vērā dabiskās cilvēka kustības, ISS 2000. gadā ieviesa jaunu perspektīvu Gel-Kayano 6. Tika atjaunināta tā forma, lai nodrošinātu labāku triecienu absorbciju, un aprīkota ar zīmola jauno Impact Guidance System (IGS), kas ir vispārējs dizaina shēmas risinājums, nevis viena konkrēta funkcija. Lai veicinātu dabiskāku gaitu, IGS ietvēra specializētus komponentus, piemēram, stabilitātes atbalstu ap papēdi, kas uzlaboja gan kontroli, gan pielāgošanos. Pārejot uz jauno tūkstošgadi, Toshikazu sadarbojās ar ISS, lai optimizētu savu sporta apavu līniju, un zīmols beidzot nolēma sākt piešķirt numurus katram modelim, izlaižot Gel-Kayano 7. Saskaņā ar ASICS katalogu no tā laika, šim dizainam bija „tas, ko daudzi skrējēji uzskata par visdabiskāko pāreju no papēža uz pirkstiem, kādu jebkad ir piedzīvojuši skriešanas apavos”, un tas bija par veselu unci vieglāks nekā iepriekšējā versija, padarot to vēl vieglāku kustēties.

© ASICS

Zīmola maiņa

Gadu gaitā ISS un kaizen princips ieviesa dažas drosmīgas izmaiņas gan tehnoloģijā, gan sporta apavu līnijas estētikā, un viena no visievērojamākajām izmaiņām bija 2003. gada Gel-Kayano 9. Papildus izliektiem pārklājumiem Toshikazu nolēma uz mēles uzlikas pievienot savu uzvārdu kanji rakstzīmēs. Lai gan tas radīja unikālu stilu, kas bija populārs ārpus Japānas, šīs kurpes nebija pieejamas ASICS dzimtenē, jo īpašnieks Kihachiro Onitsuka baidījās, ka Kayano varētu tikt nepareizi interpretēts kā jauns zīmola nosaukums. Rezultātā šis bija vienīgais galvenais modelis ar uzkrītošo uzlīmi uz mēles, un nākamajā gadā Gel-Kayano 10 atgriezās pie tradicionālāka zīmola.

© ASICS

Olimpiskais modelis

Tehnoloģiski 10. izlaidums bija aprīkots ar Speva vidējo zoli, kas bija gan elastīgāka, gan izturīgāka nekā citi modeļi, un bija pirmais, kurā tika izmantota Biomorphic Fit sistēma, kas bija redzama priekšpēdas sānos starp priekšējo un vidējo pēdas daļu. Šis šķietami vienkāršais papildinājums nostiprināja atbalstu ap kurpes daļu, kas kustības laikā tiek pakļauta vislielākai slodzei un deformācijai, tādējādi nodrošinot uzlabotu piegāji un papildu komfortu, kad pēda ir kustībā. Šī versija bija tik iespaidīga, ka tika izvēlēta par oficiālo kurpi Japānas sportistiem, kuri piedalījās 2004. gada Atēnu Olimpiskajās spēlēs.

Eras beigas

Toshikazu palika neatņemama ASICS Gel-Kayano dizaineru komandas daļa arī nākamajās versijās, ieviešot tādas tehnoloģijas kā Space Trusstic System, kas veicināja vidējās pēdas daļas deformāciju, nodrošinot efektīvu pēdas darbību, un Solyte polsterējumu, kas bija neticami viegls, vienlaikus arī ļoti izturīgs un izcilas elastības. Tomēr, pēc tam, kad 2007. gadā tika izlaists vēl viens stabils modelis Gel-Kayano 13, leģendārais līnijas dibinātājs pievērsās citām lietām, galu galā kļūstot par ASICS bagātās arhīvu vēstures kuratoru.

© ASICS

Gel-Kayano 14

Toshikazu prombūtnes dēļ Gel-Kayano 14 vajadzēja jaunu dizaineri, un zīmols šim darbam izvēlējās Hidenori Yamashita. Strādājot pēc tādiem pašiem principiem kā viņa priekštecis, Yamashita veica nelielas izmaiņas tehnoloģijā, piemēram, pievienojot labāk pielāgojamu atmiņas putu papēdim, pirms pievērsās apavu estētikai. Izmantojot koncepciju „flash” kā vadlīniju, viņš iedomājās skrējēju, kas ar katru soli virzās uz priekšu, un pārnesa šo enerģisko kustību uz visiem apavu vizuālajiem aspektiem, sākot no intriģējošām tekstūrām līdz dinamiskajām pārklājumu formām. Šī ideja ietekmēja arī viņa krāsu izvēli, kas bieži bija spilgtas un metāliski mirdzošas, ar acīm piesaistošiem atstarojošiem elementiem visā dizainā. Skriešanas entuziasti iecienīja Gel-Kayano 14 par to nepārspējamo komfortu un augsto veiktspēju, bet apavu iespaidīgais izskats padarīja tos īpaši atmiņā paliekošus, un tie kļuva par vieniem no pieprasītākajiem apaviem Kayano klāstā.

© ASICS

Apbalvotie apavi

Pēc tam, kad 2009. gadā parādījās pēctecis, 14. izlaidums pazuda no tirgus. Tāpat kā Gel-Kayano 14, arī 15. izlaidums saņēma apbalvojumus par savām skriešanas īpašībām, kas tika uzlabotas, pievienojot vēl vairāk Gel polsterējuma un ieviešot asimetrisku auklas sistēmu, kas samazināja berzi un uzlaboja apavu pielāgošanos, atbilstoši pēdas dabiskajai izliekumam. Lai gan zīmols vienmēr bija laidis klajā Gel-Kayano vīriešu un sieviešu versijas, 15. versijā tehnoloģija katrā no tām tika pielāgota konkrētajam dzimumam, kā rezultātā pieauga sieviešu fanu skaits. Līdz tam brīdim pārdošanas apjomus dominēja vīriešu skrējēji, bet 2009. gada rādītāji liecināja par gandrīz vienādu sadalījumu.

Prioritāšu maiņa

16. un 17. modeļi bija līdzīgi Gel-Kayano 15 modeļiem, bet 18. modeļa izlaide 2012. gadā iezīmēja vēl vienu kaizen iedvesmotu izmaiņu zīmola prioritātēs. Ņemot vērā pieaugošo globālo izpratni par vides jautājumiem, ASICS nolēma lūgt palīdzību Masačūsetsas Tehnoloģiju institūtam (MIT), lai samazinātu savu jaunāko apavu ietekmi uz planētu. Šī ētiskāka nostāja kopš tā laika ir aizstājusi estētisko un tehnoloģisko pieeju, kas tika izmantota iepriekšējos modeļos, kā galveno prioritāti katrā jaunā Gel-Kayano dizainā.

© ASICS

Svinot nozīmīgu notikumu

2013. gadā ASICS atzīmēja Gel-Kayano 20 gadu pastāvēšanu ar 20. versiju. Apavi, kurus radīja pieredzējušais skriešanas apavu dizaineris Yoshiyasu Ando, kurš uzņēmumā strādāja kopš 2004. gada, bija aprīkoti ar divu desmitgažu laikā izstrādātajām modernākajām tehnoloģijām. Atkal tika izmantota IGS sistēma ar Gel polsterējumu priekšējā daļā un papēdī, kā arī Guidance Line centrā, lai līdzsvarotu valkātāja svaru. Tām bija arī Dynamic Duomax vidējā zole, kurā izmantots FluidRide un SpEVA 55 ar mainīgas blīvuma putām, lai nodrošinātu labāku stabilitāti un atbalstu, divslāņu tīklveida virsa, kas austs no vieglām šķiedrām, lai padarītu to mīkstu un elpojošu, un jauns FluidFit komponents, kas sastāv no metinātu pārklājumu tīkla, kas savienots ar virsu, lai nodrošinātu ērtu, elastīgu piegāji un lielisku fiksāciju. Pēdējais elements atspoguļoja Gel-Kayano 20 dizaina urbāno iedvesmu, kas tam piešķīra unikālu arhitektonisko estētiku un padarīja to populāru gan izskata, gan veiktspējas dēļ.

© ASICS

Nepārtraukta inovācija

Ando palika Gel-Kayano sērijas galvenais dizaineris arī nākamajiem modeļiem, palīdzot padarīt 21. modeli ievērojami vieglāku un ērtāku nekā tā priekšgājēji, pateicoties atjauninātajai FluidRide tehnoloģijai, un ieviešot bezšuvju inženierijas tīklojumu 22. modeļa virsai, lai uzlabotu elpojamību un samazinātu svaru. 23. modelim viņš pievienoja Flytefoam Propel tehnoloģiju, kuras avangardiskajā konstrukcijā tika izmantots jauns TPS elastomērs, kas izgatavots no vieglas putas, nodrošinot augstu enerģijas atdevi un dodot skrējējam enerģiskāku soli, neietekmējot izturību. Šī elastīgā pēdu polsterējuma tehnoloģija tika pārņemta gan 24., gan 25. modelī, kas bija iecienīts savā gludākajā, aerodinamiskākajā dizainā, zeķbikšu formas piegājumā un kimono iedvesmotajā estētikā. Tomēr Gel-Kayano 25 nebija vienīgais modelis, kas tika izlaists 2018. gadā; šis bija gads, kad ASICS sāka atgriezties pie dažiem no populārākajiem siluetiem sērijā, sākot ar patiesu klasiku: Gel-Kayano 5.

© ASICS

Klasikas atgriešanās

2010. gadu vidū un beigās radās nostalģija pēc retro sporta apaviem, tostarp Y2K laikmeta sporta apaviem ar metāla pārklājumu un 80. un 90. gadu tā sauktajiem tēva apaviem. Kad ASICS 2018. gadā atkārtoti laida klajā Gel-Kayano 5, tas ierindojās kaut kur starp abiem, ar savu praktisko konstrukciju, kurā apvienotas vecās tehnoloģijas, piemēram, Duomax, un jaunas, piemēram, Quadra-lacing, nodrošinot augstu komforta līmeni. Papildus tam, tā bieza zole, slāņveida augšdaļa un vintage zīmols to padarīja par perfektu tēva apavu normcore tendenci.

© ASICS

Svinības un nostalģija

Zīmols godināja jauno Gel-Kayano 5 un tā japāņu saknes, rīkojot ballīti Berlīnes naktsklubā IPSE, kas atrodas dinamiskā un eklektiskā Kreuzbergas rajonā Spree upes krastā. Ar upes skaistumu vienā pusē un pilsētas kņadu otrā pusē, eklektiska sporta apavu entuziastu, ielu modes cienītāju un modes mīļotāju grupa pulcējās, lai svinētu Gel-Kayano 5, palīdzot stilīgi ieviest retro siluetu. Tikmēr plašāka reklāmas kampaņa izmantoja nostalģiskas sajūtas, publicējot produktu attēlus, kas atgādināja 90. gadu žurnālos redzētos, ar vecmodīgiem lozungiem, piemēram, „Klasiku nevar iztēloties bez ASICS” un „Skrien kā 99. Burtiski.” Vienas reklāmas apakšā bija vārdi: “Lai atrastu tuvāko ASICS izplatītāju, apmeklējiet World Wide Web.” – patīkams atgādinājums par interneta pirmsākumiem tiem, kas to piedzīvoja, un amizants vēstures mirklis tiem, kas bija pārāk jauni, lai to piedzīvotu.

© ASICS

Alternatīvie modeļi

Gadu pēc atgriešanās ASICS izveidoja divas alternatīvas Gel-Kayano 5 versijas: 5.1 un 5 360. 5.1 modelis bija ātrāks nekā oriģinālais un tika izgatavots no moderniem materiāliem, kas ievērojami samazināja tā svaru un palielināja komfortu. Savukārt 360 modelis bija vairāk hibrīda tipa apavi ar 1999. gada izlaiduma pamata formu un modernu Gel-Quantum 360 amortizāciju, kam ir 360 grādu Gel vidējā zole un Flytefoam tehnoloģija maksimālai triecienu absorbcijai un atbalstam.

© ASICS

Iedvesmojošas sadarbības

Šī izdomātā Gel-Kayano 5 pārstrādāšana piesaistīja Angelo Baque un viņa ielu apģērbu zīmola Awake NY uzmanību, rezultātā radot divas stilīgas sadarbības versijas 360 atjauninājumam. Baque, kuru piesaistīja ASICS zīmola popularitāte starp dažādu izcelsmes jauniešiem Parīzē, radīja sudraba un zaļā krāsu kombināciju, iedvesmojoties no savas bērnības klejojumiem Ņujorkā, kuras metāliski toņi ir tieši ietekmējuši nerūsējošā tērauda Unisphere pilsētas Flushing Meadows Corona Park. Papildus tam viņš izstrādāja zelta un melnā krāsu versiju, balstoties uz Parīzes ielu apgaismojuma siltā mirdzuma, kad Francijas galvaspilsēta pāriet no dienas uz nakti. Tajā pašā laikā OG Kayano 5 tika izmantots vairākās augstas klases sadarbībās, tostarp ar Berlīnes apģērbu zīmolu GmbH un ietekmīgo modes dizaineri Vivienne Westwood.

© ASICS

Gel-Kayano 26 un Vivienne Westwood

Drīz vien Vivienne Westwood iesaistījās sadarbībā ar galveno Gel-Kayano līniju, kad ASICS izpētīja savus arhīvus, lai uzzinātu, ko varētu izmantot, lai padarītu savu flagmani par vēl efektīvāku sporta apavu modeli. Rezultātā Gel-Kayano 26 tika aprīkots ar atjauninātu Gel tehnoloģiju un papēža fiksācijas sistēmu, kas uzlaboja stabilitāti un aizsargāja pēdu no traumām. Kamēr vispārējā versija bija augsto tehnoloģiju skriešanas apavi, Westwood sadarbības rezultātā tapušie sporta apavi bija unikāls modes priekšmets, kas iedvesmots no 1980. gadu jaunromantisma perioda, kad viņa sāka savu karjeru modes pasaulē un izveidoja sēriju maisveida apavu kolekciju, kas balstījās uz Viktorijas laikmeta stilu. 2020. gadā viņa izmantoja šo pieredzi, lai Gel-Kayano 26 piešķirtu pilnīgi atšķirīgu izskatu, izveidojot divas vienkrāsainas krāsu kombinācijas ar izturīgu Ripstop neilonu virsējā daļā, kas apklāta ar īpašu tīkliņu, kuru var sasprindzināt, izmantojot regulējamu aizdares sistēmu.

© ASICS

Atgriežas vēl viens fanu iecienīts siluets

Leģendārais britu dizaineris turpināja darbu, radot Gel-Kayano 27 sadarbības versiju, šoreiz piešķirot tai DIY estētiku, kas cildina dizaina meistarību, vienlaikus izmantojot izturīgus materiālus, lai padarītu to par spēcīgu apavu modeli gan fiziski, gan vizuāli. Papildus tam ASICS laida klajā, iespējams, savu līdz šim populārāko retro modeli: Gel-Kayano 14. Sākumā zīmola vadība apsprieda Gel-Kayano 13 atkārtotu laišanu tirgū, bet bulgāru vīriešu apģērbu dizaineris Kiko Kostadinovs, kurš kopš pirmās sadarbības 2018. gadā bija kļuvis par uzticamu modes konsultantu, pārliecināja viņus izvēlēties citu virzienu. Tāpēc viņi respektēja viņa viedokli un ieklausījās, kad viņš ieteica, ka Gel-Kayano 14 futuristiskā estētika rada spēcīgu ātruma sajūtu un padara to par dinamiskāku izvēli. Pēc Kostadinova ieteikuma Hidenori Yamashita tika aicināts pārstrādāt savu sākotnējo dizainu, papildinot to ar gaisīgu tīkliņu, mirdzošiem metāliskiem pārklājumiem un krāsainiem akcentiem. Y2K stils padarīja atjaunoto Gel-Kayano 14 par ideālu sporta apavu tolaik dominējošajām modes tendencēm, un tas kļuva vēl pieprasītāks nekā 2008. gada versija.

© ASICS

Tehnoloģijas un dizaina robežu paplašināšana

Nākamajos gados ASICS ieviesa vēl vairāk inovatīvu tehnoloģiju šajā sērijā, pievienojot FF Blast polsterējumu Gel-Kayano 28. Šis viegls, elastīgs materiāls nodrošināja augstu enerģijas atdevi un tika uzlabots līdz FF Blast Plus 29. versijā, kas bija par 19 % vieglāka nekā iepriekšējā versija. Lai gan šie komfortu nodrošinošie uzlabojumi padarīja katru jauno Gel-Kayano par populāru sporta apavu izvēli, Gel-Kayano 14 tradicionālais stils padarīja to par neaizstājamu dzīvesstila apavu. Tie kļuva īpaši pieprasīti kā sadarbības paraugs, kas sākās ar četru gabalu komplektu no Kiko Kostadinov 2020. gadā, pirms Angelo Baque 2021. gadā izveidoja savu krāsaino dizainu un amerikāņu DJ Zack Bia 2022. gadā atzīmēja sava mūzikas izdevniecības Field Trip Recordings atklāšanu ar valdzinošu melnbaltu krāsu kombināciju. Visticamāk, veiksmīgākā no visām Gel-Kayano 14 sadarbībām bija 2022. gada sadarbība ar Justin Saunders radošo dizaina studiju JJJJound, kas radīja divas elegantas sudraba krāsu kombinācijas, kas rotātas ar izsmalcinātu dubulto zīmolu.

© ASICS

30 gadi Gel-Kayano

2023. gadā, kad Gel-Kayano 14 pamazām kļuva par vienu no visvairāk ikoniskajām sporta kurpēm visā sērijā, pateicoties stilīgām sadarbībām ar tādiem zīmoliem kā atmos, KITH, Aritzia un Unaffected, ASICS atzīmēja šīs līnijas 30. gadadienu ar Gel-Kayano 30. Tās dizaineri ņēma vērā vides aizsardzības prasības, izgatavojot virsdaļu no vismaz 75 % pārstrādātiem materiāliem un FF Blast Plus Eco putas no aptuveni 20 % bioloģiskas izcelsmes materiāliem, kā arī krāsojot zolīti, izmantojot procesu, kas patērē par 33 % mazāk ūdens un samazina oglekļa emisijas par 45 % salīdzinājumā ar tradicionālajām metodēm. Tie arī piepildīja to ar augsto tehnoloģiju funkcijām, pievienojot izturīgu Ahar Plus papēža aizsargu, inženierijas izstrādātu elastīgu trikotāžas virsdaļu un modernāko PureGEL polsterējumu, kas bija par 65 % mīkstāks nekā iepriekšējie zīmola želejas. Zole tika aprīkota ar jaunu 4D Guidance System, kas pielāgojās katra skrējēja formai, nodrošinot līdzsvaru un vadot pēdu vienmērīgi katrā solī.

© ASICS

Īpaša svinēšana

Līdz ar Gel-Kayano 30 izlaišanu ASICS nolēma godināt savu flagmaņa skriešanas apavu vēsturi ar īpašu modeli, ko nosauca par Gel-Kayano Legacy. Tā dizainers bija Yuuki Okumura, kurš jau kopš pievienošanās uzņēmumam 2013. gadā bija piedalījies vairāku Gel-Kayano siluetu izstrādē, tādējādi kļūstot par ideālu personu, kas var apvienot dažādus šīs līnijas pagātnes aspektus. Viņa dizainā tika iekļauti estētiskie elementi no galvenajiem Gel-Kayano modeļiem, tostarp oriģinālajiem Gel-Kayano Trainer, kā arī tehnoloģijas, kas bija nozīmīgi pagrieziena punkti šo apavu attīstībā. Katra krāsu kombinācija tika veidota, balstoties uz vienu no arhīva krāsu kombinācijām, un Gel-Kayano Legacy kļuva par spēcīgu visas sērijas svinību simbolu.

© ASICS

Gel-Kayano 20 pārveidošana

Šajā brīdī Gel-Kayano retro izlaidumi kļuva tikpat populāri kā katrs jauns modelis, un 2024. gadā atgriezās vēl viens vēsturisks modelis: 2013. gada Gel-Kayano 20. Tas tika radīts, pateicoties apbrīnojamai sadarbībai ar luksusa franču modes zīmolu Kenzo, ko 1970. gados dibināja japāņu dizaineris Kenzo Takada. Kopš 2021. gada par Kenzo māksliniecisko direktoru strādā cits japāņu modes dizaineris Nigo, un tieši viņš radīja trīs atmiņā paliekošus dzīvesstila sporta apavus šai kolekcijai. Divos no tiem bija izmantota mākslīgā kažokāda ar tīģera svītrām, kas simbolizēja abus zīmolus, bet trešais bija pārklāts ar krāsainu mozaīku, kurā katram elementam bija savs raksts. 

© ASICS

Ronnie Fieg un Gel-Kayano 12.1

Tā paša gada beigās Ronnie Fieg un viņa Ņujorkā bāzētais dzīvesstila zīmols KITH atgriezās ar vēl vienu klasisku modeli, izveidojot mūžīgu sadarbību, kuras rezultātā radās hibrīda siluets, pazīstams kā Gel-Kayano 12.1. Tas apvienoja Toshikazu Kayano 2006. gada Gel-Kayano 12 ar 2015. gada ASICS maratona apavu Gel-Nimbus 17, lai iegūtu labāko no abām pasaulēm. Tā tīkla, metāla un krāsaino akcentu kombinācija padarīja to par vēl vienu elegantu Y2K stila sporta apavu, savukārt Kayano raksturīgais mēles uzlāpums no Gel-Kayano 9 atgriezās kreisajā apavā, bet labajā apavā bija uzraksts “draugs” kanji rakstzīmēs, atsaucoties uz Fieg zīmola Kith and Kin saukli.

© ASICS

Tehnoloģisks meistardarbs

Lai gan šīs sadarbības nodrošināja Gel-Kayano panākumus modes pasaulē, ASICS sporta zinātnieki un apavu eksperti joprojām smagi strādāja, attīstot galveno Kayano līniju, un 2024. gadā viņi laida klajā zīmola tehnoloģiski visvairāk attīstīto skriešanas apavu modeli: Gel-Kayano 31. Tāpat kā tā priekšgājējs, šis modelis tika izstrādāts, lai nodrošinātu stabilitāti un atbalstu, un tam tika uzlabota 4D Guidance System sistēma, PureGEL polsterējums, FF Blast Plus Eco putas, inženierijas tīklveida virsa, OrthoLite X-55 zolīte, atstarojoši elementi un jauna hibrīda ASICSGrip ārējā zole, kas nodrošināja labāku saķeri nekā jebkad agrāk. Šis neticami futuristiskais dizains liecina par zīmola nemainīgo ambīciju izstrādāt vislabākos sporta apavus visstrādājošākajiem sportistiem.

© ASICS

Laikmetīgais Gel-Kayano

Vairāk nekā trīsdesmit gadus Gel-Kayano ir pārsteidzis skrējējus un sporta apavu cienītājus ar savu inovatīvo apavu dizainu, kas vienmēr ir izmantojis tehnoloģijas iespējas, lai sasniegtu augstāko stabilitātes, komforta un atbalsta līmeni. Lai gan šī sērija ilgu laiku tika uzskatīta par sporta apavu sēriju, pēdējā laikā tā ir iekarojusi vietu augstās modes aprindās, pateicoties daudzajām radošajām sadarbībām ar dažiem no nozares lielākajiem vārdiem. Tomēr Gel-Kayano pamatā joprojām ir Toshikazu Kayano izdomas bagātā prāta un rotaļīgā gara radīts produkts, kas šai sērijai piešķir mūžīgu pievilcību, kas saglabāsies vēl daudzus gadus.

Read more

SPORTSHOWROOM izmanto sīkdatnes. Par mūsu sīkdatņu politiku.

Turpināt

Izvēlieties savu valsti

Europe

Americas

Asia Pacific

Africa

Middle East