SPORTSHOWROOM

ASICS

GT-2160

Elegants tīkla skriešanas apavs no ASICS arhīviem.

ASICS GT-2160
© ASICS

GT-2000 sērija

ASICS GT-2000 sērija aizsākās jau 1990. gados, kad tā tika ieviesta kā alternatīva Gel-Kayano sērijai. Tāpat kā šīs premium klases apavi, GT-2000 modeļi bija stabili skriešanas apavi, kas izstrādāti, lai nodrošinātu komfortu un atbalstu. Līdz 2010. gada sākumam sērija bija kļuvusi par populāru izvēli gan sportiskām, gan ikdienas aktivitātēm, bet stilistiski tā iederējās klasiskajā tīkla skriešanas apavu estētikā, kas bija populāra kopš gadsimta sākuma. Desmitgade sākās ar cienīto GT-2150, un 2011. gada pavasarī tika izlaists GT-2160, bet pirms pat gada bija pagājis, šīs augstas kvalitātes skriešanas apavi tika aizstāti ar to pēcteci GT-2170. Tomēr, lai gan sākotnējā versija bija īslaicīga, GT-2160 netika aizmirsts; tas vienkārši gaidīja savu meistarīgo atgriešanos.

© ASICS

Agrīnās rekomendācijas

Oriģinālais ASICS GT-2160 bija labi izstrādāts skriešanas apavs un tolaik vieglākais GT-2000 sērijas pārstāvis, kura svars bija mazāks pat par daudz slavēto Gel-Kayano. Tā kopējais dizains bija vispiemērotākais vieglas un vidējas pakāpes pārliecības gadījumā, īpaši tiem, kam ir šaurākas vai sekles pēdas. Faktiski tas bija tik labs šajā ziņā, ka daži podologi ieteica šos apavus saviem pacientiem gan tādu vienkāršu elementu dēļ kā septiņas pāri aciņu, kas ļāva valkātājam sasniegt lielisku fiksāciju, gan arī tādu sarežģītāku funkciju dēļ.

© ASICS

Augsto tehnoloģiju zole

Lielākā daļa GT-2160 augsto tehnoloģiju komponentu atrodas zolē, kuras DuoMax sistēma apvieno divu veidu EVA putas. Mīkstas, saspiežamas putas tika izmantotas priekšējā pēdā un papēdī, kur tās papildināja plūstošas Gel ieliktņi, kas nodrošina triecienu absorbciju, amortizāciju un komfortu. Tikmēr stingrāka, nesaspiežama putu pēdas vidusdaļā palielināja stabilitāti, novēršot pēdas velves iegrimšanu uz iekšu, tādējādi samazinot pārlieku pronāciju. Šo efektu pastiprināja zīmola Space Trusstic System — TPU kātiņš, kas aptver pēdas velvi, nodrošinot torzijas stingrību un novēršot neparastu sagriešanos kustības laikā. Šis komponents, kas redzams gar vidējās zoles malām, sieviešu versijā sniedzas augstāk, lai labāk atbalstītu sieviešu pēdas formu.

© ASICS

Vadības līnija

Daudzi no šiem elementiem bija sastopami GT-2150 modelī, bet GT-2160 modelim bija jauna funkcija, ko sauca par Guidance Line, kas ļāva tam sasniegt labākus rezultātus nekā tā augsti novērtētajam priekštečim. Tā sastāv no dziļas rievas, kas vertikāli stiepjas pāri priekšpēdas centram un izliecas uz mediālo pirkstu, atspoguļojot pēdas dabisko formu, lai veicinātu simbiotisku kustību un pareizu priekšpēdas lieci. Šis šķietami vienkāršais komponents deva vairākus pozitīvus efektus, uzlabojot pielāgošanos, palielinot komfortu un mazinot slodzi uz locītavām.

© ASICS

Citas atbalstošas funkcijas

Vēl vairāk lieces rievas izvietotas sānos pāri zolei, lai radītu vēl lielāku kustību brīvību, un visa struktūra ir atbalstīta ar cietu gumijas ārējo zoli ar atdalītu papēdi, kas nodrošina spēcīgu triecienu absorbciju, un sarežģītu protektora rakstu, kas nodrošina izcilu saķeri. Apavu iekšpusē ComfortDry zolīte bija aprīkota ar antimikrobiālām īpašībām, kas nodrošināja papildu higiēnu, bet mīkstā atmiņas putu pēdas daļa nodrošināja augstāko komforta līmeni, tādējādi papildinot apavu izcilās funkcijas.

© ASICS

Dinamisks ārējais izskats

Apavu augšdaļā bija viegls, elpojošs tīkls un izturīgi sintētiski pārklājumi. Estētiski tas bija gluds un plūstošs, ar izliektiem pārklājumiem un gludām ASICS strīpām, kas piešķīra eleganci sāniem. Izliektie paneļi nodrošināja izturību un stilu pirkstiem un papēžiem, kur Gel teksts norādīja uz zīmola raksturīgo amortizāciju. To atkārtoja pusmēness formas paneļi uz mēles ar ASICS logotipu centrā, bet modeļa nosaukums bija lepni izvietots uz sānu papēža pārklājuma, kas pats par sevi radīja intriģējošu efektu, slīpējoties uz leju, pirms vizuāli pārejot uz vidējo zoli ar līkumotu līniju, kas izliecās atpakaļ, lai savienotos ar priekšpēdas pārklājumu. Šeit līnija atgriezās atpakaļ, veidojot dinamisku bultas formu uz pirkstiem. Vairākas viļņotas rievas vidējā zolē atspoguļoja šo efektu, un divi redzami Gel lodveida podi papēžā kopā ar spuru formas kātiņu vidējā pēdā radīja valdzinošu estētiku. Kopā šie elementi piešķīra GT-2160 sportisku, bet tehnisko izskatu, kas galu galā veicināja tā lielisko atgriešanos.

© ASICS

Tīkla skriešanas apavu atgriešanās

Kad GT-2160 tika laists tirgū 2011. gadā, tas tika labi uzņemts, bet drīz vien zaudēja popularitāti pēc tam, kad tika ieviests tā pēctecis. Pēc desmit gadiem ASICS piedzīvoja milzīgu panākumu uzplaukumu, ko veicināja pieaugošā tendence uz Y2K laikmeta tīkla skriešanas apaviem. Pēc Gel-Kayano 5 atgriešanās 2018. gadā zīmols atkārtoti laida klajā vairākus citus modeļus no Kayano līnijas, tostarp populāro Gel-Kayano 14, kas veicināja vairāku tradicionālo siluetu atgriešanos no 2000. gadu beigām un 2010. gadu sākuma. Papildus tādu modeļu kā 2008. gada Gel-1130 atgriešanai, ASICS radīja arī jaunus apavus, kas atbilst dominējošajai tendencei, īpaši stilīgos Gel-NYC. Daudzi no šiem modeļiem kļuva ļoti pieprasīti, tāpēc zīmols izpētīja savus arhīvus, lai atrastu citus modeļus, kas varētu nodrošināt plašāku izvēli retro stila cienītājiem. Tas noveda pie GT-2160 atdzimšanas, kura vieglā, ērta konstrukcija un pievilcīgā retro estētika padarīja to par perfektu papildinājumu Kayano, NYC un 1130 modeļiem.

© ASICS

Sporta stila atjaunošana

Atjaunotais GT-2160, kas tika izlaists kā daļa no ASICS Sportstyle līnijas, izskatījās ļoti līdzīgi apaviem, kas to iedvesmoja. Tam bija tāds pats sportisks izskats, ar nelielām tehnoloģiskām izmaiņām, tostarp cita veida ārējā zole, kas vairāk piemērota ielas apģērbam, un atjaunināta Trusstic sistēma, kas optimizēta drīzāk iešanai, nevis skriešanai lielos attālumos. Sākotnējās krāsu kombinācijas bija iedvesmojušās no 2011. gada izlaides oriģinālajiem dizainiem, un kopējā estētika tika veidota tā, lai vairāk uzsvērtu modi nekā citas, tehniskākas Sportstyle modeļus.

© ASICS

Iedvesmojoša prezentācija

Tas viss padarīja GT-2160 par izcilu dzīvesstila apavu, bet ASICS vēl bija jāpierāda tas plašākai apavu kopienai. Tāpēc 2023. gada Parīzes modes nedēļā zīmols atklāja apavus pop-up pasākumā, kura tēma bija „Nekas nav labāks par kustēšanos ar ASICS”. Cerot uzsākt tiešu saziņu ar sporta apavu faniem, zīmols organizēja aizraujošu prezentācijas ballīti, lai atklātu nedēļas garo pasākumu, un sagatavoja iedvesmojošu zīmola pieredzes zonu, kurā cilvēki varēja iepazīties ar zīmola kultūru un vērtībām. Papildus tam tika izveidota boutique, kurā tika izstādītas gan GT-2160 vispārējās versijas, gan vairākas aizraujošas sadarbības.

© ASICS

Rūpīgi izvēlēti sadarbības partneri

2020. gada sākumā ASICS kļuva pazīstams ar sadarbību ar plašu radošo organizāciju grupu, sākot no vietējiem Japānas veikaliem līdz globāliem modes zīmoliem. Lai palīdzētu GT-2160 atkārtotai ieviešanai tirgū, zīmols vērās pie gan vecajiem, gan jaunajiem sadarbības partneriem, lūdzot viņiem izstrādāt dizainu pop-up izstādei. Tika izvēlēti trīs partneri, kas apaviem piešķīra savu unikālo redzējumu: dāņu dizaineres Cecilie Bahnsen pašas nosaukuma zīmols, Monreālas skateshop Dime un Losandželosas amatnieku zīmols AIREI.

© ASICS

Cecilie Bahnsen un Dime

Bahnsen koncentrējās uz komfortu un sievišķīgu stilu, pilnībā pārveidojot GT-2160 par kaut ko, kas atgādina baleta apavus vai tā saukto „Mary Jane” apavu. Apavi bija nostiprināti ar Velcro lenti tradicionālo auklīšu vietā, tiem bija neformāls, uzvelkamais izskats, un to augšdaļu rotāja eleganti ziedu grafiskie motīvi. Dizaina attēli tika izstādīti Cecilie Bahnsen izstādes telpas daļā, kurā tika attēloti modeļi visā Tokijā, kuri valkāja gan formālus apģērbus, gan brīvus ikdienas apģērbus kopā ar viņas GT-2160, stilīgi demonstrējot to daudzpusību. Savukārt Dime līdzīpašnieki Vincent Tsang un Phil Lavoie aprakstīja savu „Arctic Wolf” krāsu kombināciju kā modernu 2160 versiju, kas joprojām saglabā oriģinālā modeļa retro noskaņu. Lai panāktu plašu pievilcību, viņi izmantoja elegantas neitrālas krāsas kopā ar acīm piesaistošiem krāsu pārejiem, kas piešķir papildu intriģu, bet viņu izstādes daļa bija veltīta skeitborda kultūrai.

© ASICS

Unikāls sadarbības rezultātā radīts sporta apavs

Visticamāk, visatšķirīgākais GT-2160 modelis pasākumā bija AIREI radītais. Zīmola dibinātājs Drew Curry ar rokām rada unikālus modes priekšmetus ar dekonstruētiem, nekonvencionāliem dizaina elementiem, un sadarbībā ar ASICS viņš apavu augšdaļu pārklāja ar eksperimentālu ģipša pārklājumu. Tās iesauka ir „Crafts by Mind” (Arods ar prātu), un tās izceļas ar safrāna krāsas akcentiem, kas ir atsauce uz Curry bērnību, ko viņš pavadīja Indijā un Dienvidaustrumāzijā, kur šī garšviela simbolizē uguni un tīrību. Viņš vēlējās savā versijā ietvert šīs pašas idejas, vienlaikus saglabājot zināmu perfekcijas līmeni, izmantojot ģipša pārklājumu. Tika izgatavotas tikai piecdesmit pāri, un Curry unikālie roku darba elementi padarīja katru no tiem par unikālu modes priekšmetu, daļa no ieņēmumiem tika ziedota labdarības organizācijai, kas atbalsta maznodrošinātos bērnus, iesaistot tos sportā.

© ASICS

Aizvien pieaugošais sadarbības partneru saraksts

Ar šādiem apbrīnojamiem dizainiem ASICS Sportstyle pop-up pasākums nodrošināja GT-2160 izcilu startu, un sadarbības kļuva par šī modeļa īpašu stipro pusi turpmākajos mēnešos un gados. Līdz 2023. gada beigām apavu radošo partneru saraksts bija ievērojami paplašinājies, iekļaujot dažādus modes zīmolus no visas pasaules. Sākot ar tuvāko apkārtni, ASICS sadarbojās ar japāņu luksusa dvieļu ražotāju Fujitaka, izgatavojot apavus no dažādiem plūksnotiem dvieļu audumiem. Ķīnā viņi vērsās pie Shenzhen COSTS, kas izveidoja krāsu kombināciju ar nosaukumu "Shao Ji" pēc ķīniešu austā bambusa groza, ko tradicionāli izmantoja tādām darbībām kā rīsu mazgāšana. Sekojot šīm tēmām, COSTS izrotāja zolītes ar dažādu stilu grozu attēliem, bet augšējā daļa tika izstrādāta tā, lai izskatītos kā bambusa pinums.

© ASICS

Ceļojums apkārt pasaulei

Tikmēr Austrālijas ielu modes veikals Above The Clouds atgriezās, lai trešo reizi sadarbotos ar ASICS. Viņi izstrādāja krāsu kombināciju „Shamrock Green”, piešķirot tai daļēji caurspīdīgu virsdaļu, kas izgatavota no eksperimentāliem, bet praktiskiem materiāliem, piemēram, Nexkin, un krāsu shēmu, kas iedvesmota no Japānas dabiskās un cilvēka radītās vides. Savukārt ASV ASICS sadarbojās ar Ronnie Fieg populāro dzīvesstila zīmolu Kith, lai izlaistu pāri neitrālu krāsu modeļu ar kontrastējošiem akcentiem: „Scarab” ar bagātīgiem zaļiem akcentiem un „Solar Power” ar dzīvīgiem dzelteniem akcentiem. Josué Thomas’ Losandželosas apģērbu zīmols Gallery Dept. izstrādāja modeli ‘ComplexCon’, kura ārpusē bija izsmidzinātas daudzkrāsainas krāsas, bet Ņujorkas ielu apģērbu zīmols Hidden NY sadarbojās ar speciālistu dizaineri JW Customs, lai izveidotu acīm tveramo modeli ‘Crystal Pine’.

© ASICS

Eiropas saiknes

Eiropā Cecilie Bahnsen radīja vēl divus ziedu GT-2160 modeļus: „Habanero” ar krāsainiem rozā akcentiem un „Midnight” ar pāri regulējamām Velcro siksnām, kas rotātas ar dažādām zilām puķēm. ASICS apvienoja deviņus Eiropas zīmolus, izaicinot tos sadarboties vienu sporta apavu izstrādē. Tā bija pirmā ASICS rīkotā klātienes tikšanās kopš globālās pandēmijas sākuma, kas notika tieši pēc Covid, un ļāva dažādiem zīmoliem dalīties ar radošām idejām, lai kopīgi stāstītu vienu kopīgu stāstu. Viņu darbs bija balstīts uz tēmu „Kogarashi” – japāņu termins, kas burtiski tulkojams kā „koku nāve”, bet faktiski attiecas uz sajūtu, ko izraisa gadalaiku maiņa, kad saulains laiks nomaina aukstāks. Tādējādi rezultātā tapušais GT-2160 „Tomo Curation” tika dekorēts ar bagātīgiem sarkaniem un ledaini ziliem akcentiem, kas iedvesmoti no rudens krāsām, bet pats projekts kļuva par pārliecinošu sadarbības simbolu.

© ASICS

Spēcīgs maoru kultūras tēls

Līdz 2024. gadam GT-2160 bija kļuvis par vienu no ASICS populārākajiem dzīvesstila sporta apaviem, kas iecienīts savas komforta funkcijas un klasiskā tīkla skriešanas apavu stila dēļ. Paplašinot klāstu, zīmols laida klajā variantu ar nosaukumu NS ar bezšuvju augšdaļu, kas nodrošināja gludu izskatu un izturīgu sajūtu, bet jau tā plašais sadarbības dizainu klāsts paplašinājās vēl vairāk. Above The Clouds pievienoja vairākas jaunas krāsu kombinācijas saviem 2023. gada sporta apaviem, tostarp izsmalcināto “Black”, eleganto “Pure Silver” un bagātīgo “Chocolate Brown”, pirms austrāliešu zīmols Earls Collection laida klajā savu GT-2160 modeli. Luksusa apģērbu zīmols, ko dibinājis bijušais Jaunzēlandes regbija līgas zvaigzne Lewis Brown, izveidoja unikālus sporta apavus ar spēcīgu stāstu, kas atsaucas uz viņa maoru mantojumu. Kopā ar savu nosaukumu „Ngāwari” – kas tulkojumā nozīmē „kājām klusi” – toņi un faktūras godina viņa senčus, kuri nāca no attālajām Četema salām, un viņa vectēvu, kurš 16 gadus valkāja ASICS apavus, lai aizsargātu savas kājas pēc Ahileja cīpslas traumas.

© ASICS

Vēl vairāk spēcīgu sadarbības dizainu

Citi sadarbības partneri nāca no tālākām vietām, tostarp Kanādas dizaina studija JJJJound, kas izveidoja trīs drosmīgu krāsu toņu kolekciju, un Kopenhāgenas Wood Wood, mūsdienu modes zīmols, atsaucoties uz savu pirmo sadarbību ar ASICS 2017. gadā ar GT-2160 „Cream Oatmeal”. Kith arī atgriezās ar jaunu sadarbības projektu, šoreiz piesaistot Marvel, un abi kopā radīja divus komiksu tematikas sporta apavus: “Venom vs Spiderman Pack” un “Green Goblin”. ASICS turpināja arī produktīvo sadarbību ar bulgāru radošo personību Kiko Kostadinovu un viņa inovatīvo dizaina studiju. Gada laikā Kostadinov izlaida sēriju ar trīs dažādām krāsu variācijām, katrā no kurām bija redzami raksturīgi detaļas, piemēram, ekscentriska mēles cilpa. Tie bija dekorēti arī ar valdzinošām krāsām, piemēram, UB6-S „Grey Floss” tumši zaļā un brūnā krāsā, UB7-S „Lava Orange” spilgti oranžā krāsā un UB8-S „Brown Storm” kontrastējošā brūnā, rozā un krēmkrāsā.

© ASICS

Pašmāju partnerības

Atgriežoties Āzijā, ASICS sadarbojās ar Bangkokas mazumtirgotāju Carnival, lai izstrādātu modeli „Concrete Bloom”, kura zemes toņi bija iedvesmoti no ziediem, kas aug caur betona plaisām, pirms sāka sadarboties ar vairākiem Japānas uzņēmumiem. Sadarbībā ar luksusa juvelierizstrādājumu ražotāju Tasaki tika radīta sērija elegantu sporta apavu, kas rotāti ar zīmola firmas zīmolu pērlēm, bet sadarbībā ar ielu modes veikalu atmos tika izstrādāts elegants „Tapetum” krāsu risinājums, kura izteiksmīgā melnā ārējā daļa izceļas ar atstarojošiem sudraba logotipiem. Apģērbu zīmols BEAMS bija daļa no starptautiskas partnerības ar Parīzes kafejnīcas īpašnieku James Didri sporta apavu koncepciju Papergirl, kas izveidoja eleganto krāsu kombināciju „Silver Polka Dots ”. 2024. gada beigās ASICS pat sadarbojās ar populārās japāņu anime sērijas Bleach veidotājiem, lai atzīmētu tās 20. gadadienu ar drosmīgu krāsu kombināciju, kas balstīta uz sērijas galveno varoni Ichigo Kurosaki un nosaukta viņa vārdā.

© ASICS

Izmantojot panākumus

2025. gadā GT-2160 popularitāte neparādīja pazīmes, ka tā mazinātos, jo modes žurnāli tos novērtēja kā labākos ikdienas sporta apavus gaidāmajiem pavasara un vasaras mēnešiem, ierindojot tos līdzās citiem elegantiem modeļiem, kas bija kļuvuši par daļu no mūsdienu retro skriešanas apavu tendences. Izmantojot šo popularitāti, ASICS laida klajā virkni jaunu krāsu kombināciju, kā arī jaunas sadarbības, tostarp izturīgu, piedzīvojumiem piemērotu GT-2160 versiju, kas izstrādāta sadarbībā ar atmos un citu Japānas uzņēmumu Grip Swany, kas pazīstams ar augstas kvalitātes āra aprīkojumu.

© ASICS

Pamanāma vēsture

ASICS GT-2160 ir piedzīvojis ievērojamu ceļojumu kopš tā sākotnējās izlaišanas 2011. gadā. Neskatoties uz to, ka tas bija pieejams tikai dažus mēnešus, pirms tika aizstāts ar jaunāku modeli, tas tika izvēlēts no visas GT-2000 sērijas kā retro sporta kurpes mūsdienu laikmetam. Ar savu funkcionālo dizainu un tradicionālo izskatu GT-2160 ir viens no veiksmīgākajiem zīmola atgriešanās stāstiem, kas lielā mērā ir saistīts ar ASICS sadarbības partneru radošumu un izdomu. Tas ir stāsts, kas ir aizrāvis veselu jauno sporta apavu entuziastu paaudzi, nodrošinot ilgstošu mantojumu šim neaizmirstamajam dzīvesveida siluetam.

Read more

SPORTSHOWROOM izmanto sīkdatnes. Par mūsu sīkdatņu politiku.

Turpināt

Izvēlieties savu valsti

Europe

Americas

Asia Pacific

Africa

Middle East