New Balance
2002R
Aizmirstais sporta apavs, kas piedzīvoja ievērojamu atgriešanos.

Mainīgās tendences
1990. un 2000. gados New Balance izstrādāja virkni masīvu, uz veiktspēju orientētu skriešanas apavu. Tolaik tās bija populāras noteiktās grupās, jo īpaši tēvu vidū, kuri vēlējās praktiskas sporta kurpes, kas nodrošinātu ikdienas komfortu. Sākotnēji tās netika uzskatītas par īpaši stilīgām, taču 2010. gadu beigās šie funkcionālie modeļi atgriezās kā iecienīti dzīvesstila modeļi un tika pieņemti tā saucamās „tēva kurpes” modes piekritēji. New Balance atkārtoti izlaida vairākus Y2K laikmeta dizainus, no kuriem daudzi tika labi uzņemti gan vecās, gan jaunās paaudzes pārstāvju vidū. Viens no tiem bija 2002R — gandrīz aizmirsts apavs, kas kļuva par vienu no visvairāk pieprasītajiem modes priekšmetiem savā laikā.
Luksusa iedvesmas
Oriģinālais MR2002 tika izlaists kā daļa no zīmola veiksmīgās 1000 sērijas un kā tāds tika radīts ar domu par sportisku izmantošanu. Tomēr, kad tas tika izstrādāts 2008. gadā, mērķis bija radīt luksusa siluetu, ko cilvēki varētu izvēlēties valkāt vairāk kā izsmalcinātu modes izvēli, nevis kā sporta apavu. Andrew Nyssen bija cilvēks, kuram tika uzticēts izstrādāt apavu virsu, un, lai sasniegtu nepieciešamo domāšanas veidu, kas nepieciešams, lai iztēloties augstas klases apavu, viņš iztēlojās tādu sporta apavu veidu, kādu varētu valkāt uzņēmuma vadītājs. Faktiski, dizaina procesa laikā viņš uzzīmēja attēlus, kuros New Balance izpilddirektors Robs DeMartini bija redzams ar 2002. gada prototipiem kājās, kā sava veida koncepcijas pierādījumu. Papildus tam Nyssen iedvesmojās no luksusa preču zīmoliem, tostarp Šveices pulksteņu ražotāja Hublot un automobiļu ražotāja Bentley, no kuriem viņš aizguva ideju radīt kaut ko bagātīgu un greznu, kas vienlaikus būtu arī augstākā līmeņa veiktspējas apavu.
Izsmalcināta virsa
Ņemot vērā šos konceptus, Nyssen izstrādāja virsdaļu no vislabākās nubuka ādas ar elpojoša tīkla slāni papildu komfortam. Viņš pievienoja plašu polsterējumu ap kaklu un mēli un izklāja iekšpusi ar antibakteriālu, sviedru novadījošu zamšādu, kas bija grezni mīksta ap kājām. Uz papēža uzraksts „USA” liecināja, ka šīs kurpes pieder pie zīmola „Made in USA” sērijas, kas sastāvēja no izsmalcināti izstrādātiem, augstākās kvalitātes modeļiem, un sarežģītā pārklājumu slāņu kombinācija nodrošināja izsmalcinātāku stilu, nekā parasti var atrast skriešanas apavos.
Augstākās kvalitātes zole
Pēc tam, kad Nyssen bija izvēlējies atbilstoši izsmalcinātu virsu, viņam bija nepieciešama tikpat eleganta un augstas kvalitātes zole, tāpēc viņš vērsās pie New Balance Performance Running Team ekspertiem, lai saņemtu padomu. Viņš lūdza viņiem parādīt savu modernāko zoli, un saņēma zoli no cita sporta apavu modeļa, kas saucās 1906. Šie augstākās kvalitātes skriešanas apavi bija tikko izstrādāti, kas nozīmēja, ka tajos bija izmantotas zīmola labākās un visvairāk atbalstošās detaļas. To vidējā zole bija aprīkota ar pilna garuma N-ergy polsterējumu, kas bija uz gēla bāzes izstrādāta sistēma, kas nodrošināja izcilu izturību, triecienu absorbciju un komfortu. Zem tā bija izturīga gumijas kārta ar elastīgām rievas, kas atviegloja pēdas dabisko kustību, un sarežģīts protektora raksts, kas nodrošināja izcilu saķeri. Visbeidzot, pēdas velve tika atbalstīta ar vieglu, bet stingru struktūru, kas pazīstama kā Stability Web un kas novērsa pēdas vidusdaļas lieci un tādējādi samazināja tādu slimību kā plantāra fascīta rašanos.
Augstākās klases sporta kurpes ar atbilstošu cenu
Lai nodrošinātu, ka šī augstas veiktspējas zole atbilstu Nyssen izsmalcinātajai estētikai, dizainers mainīja tās izskatu un toņu, lai tā izskatītos vairāk kā elegants ikdienas apavs, nevis sporta apavs. Ideja bija radīt siluetu, kas nepieciešamības gadījumā varētu pildīt augsta līmeņa sportiskas funkcijas, bet kas faktiski bija paredzēts ikdienas lietošanai. Rezultātā, kad 2010. gadā tika izlaistas 2002. gada kurpes, tās izskatījās un jutās lieliski, liekot leģendārajam sporta apavu dizaineram Ronnie Fiegam aprakstīt tās kā „perfektas 10”, kad viņš saņēma eleganto krāsu variantu. Tomēr, tā kā tās tika ražotas ASV, izmantojot augstākās klases tehnoloģijas un augstas kvalitātes materiālus, tās bija jāpārdod par daudz augstāku cenu nekā lielākā daļa citu apavu tirgū, padarot tās nepieejamas daudziem cilvēkiem. Pat Nyssen bija pārsteigts par to, cik dārgas tās bija, un, lai gan 2002. gada modelis izveidoja nelielu kulta sekotāju pulku, daži to uzskatīja par sava veida statusa simbolu, tomēr tas nesasniedza popularitāti, uz kuru cerēja viņš un zīmols. Drīz vien tas nonāca aizmirstībā un tika gandrīz pilnībā aizmirsts.
Izcelts no aizmirstības
Daudzus gadus 2002. gada modelis netika pieminēts sarunās par sporta apaviem, un tas varētu būt pilnībā pazudis no vēstures, ja nebūtu New Balance Japan darbinieka Tetsuya Shono darba. Shono, kurš bija liels oriģinālā 2002 modeļa silueta fans, kas bija kļuvis par diezgan populāru modes priekšmetu viņa dzimtajā valstī, pirmo reizi par tā atgriešanu domāja 2018. gadā. Viņa teorija bija, ka tas papildinātu 990 modeļa panākumus, piedāvājot atšķirīgu variantu, kas kontrastētu, bet nesadursmētos ar zīmola flagmaņa sēriju. Viņš izstrādāja plānu, lai to atkal laistu tirgū, izvēloties 2020. gadu kā ideālu gadu, jo tas būtu 2002. gada modeļa 10. gadadiena. Tomēr tas prasītu nopietnas pūles, lai modeli atjaunotu laicīgi, jo īpaši tāpēc, ka 1906. gada vidējā zole, kas tika izmantota oriģinālajā modelī, vairs netika ražota.
Oriģinālā modeļa atkārtošana
Tā vietā, lai baidītos no nepieciešamības atrast jaunu zoli, Shono to uztvēra kā iespēju eksperimentēt un ieviest inovācijas. Viņš pārnesa izstrādes un ražošanas procesu uz Āziju, kur to varēja veikt daudz ātrāk un lētāk nekā Amerikas Savienotajās Valstīs, vienlaikus saglabājot New Balance augstos kvalitātes kontroles standartus. Sadarbībā ar globālo radošo dizaina menedžeri Taylor Canby, kurš tobrīd jau gandrīz divdesmit gadus strādāja New Balance, Shono meklēja zoli, kas atbilstu 2002. gada modeļa pēdējai formai, jo viņš plānoja precīzi atkārtot Nyssen augšdaļas dizainu. Canby uzņēmās vadību šajā pēdējā uzdevumā, rūpīgi izvēloties materiālus, kuru kvalitāte atbilstu oriģinālam, un meklējot krāsas, kas to atbilstoši izceltu, īpaši koncentrējoties uz precīzu pirmā MR2002 krāsu varianta pelēkā nubuka paneļu atjaunošanu. Viņš pievērsās katrai detaļai, lai jaunā silueta sasniegtu tādu pašu stila un izsmalcinātības līmeni kā 2010. gada apavi, radot sajūtu par meistarīgu izgatavošanu, kas saistīta ar Made in USA modeli, kaut arī tagad tie tika ražoti Āzijā.
Jauna zole
Kad Canby bija pilnveidojis virsu, Shono turpināja meklēt zoli, un drīz vien atrada tādu, kas šķita piemērota. Viņš to atrada citā 2010. gada sākuma modelī, 860v2, kas tika atkārtoti laists klajā 2019. gadā kā daļa no zīmola centieniem godināt savus klasiskos modeļus un izmantot retro skriešanas apavu tendenci. Šī viegla zole bija izcila veiktspējas aprīkojuma sastāvdaļa, kurā priekšējā daļā bija integrēta ABZORB amortizācija, bet papēžā bija izmantotas gan ABZORB SBS, gan N-ergy tehnoloģijas.
Veiksmīgs prototips
Shono un Canby darīja visu iespējamo, lai nevainojami apvienotu abas apavu puses, bet viņi nezināja, vai tas izdosies, līdz tika saņemts pirmais prototips. Par laimi, kad tas ieradās, abi bija sajūsmā. Tas ne tikai atbilst oriģinālam, bet pat darbojas nedaudz labāk, kā apstiprināja pats Nyssen, kurš vēlāk komentēja, ka 860v2 zole vizuāli nedaudz labāk sader ar 2002. gada kopējo dizainu.
Jauns sākums
Pateicoties Shono un Canbys smagajam darbam, kad 2020. gada septembrī tika izlaists atjauninātais siluets, tas ātri pārspēja oriģinālā modeļa panākumus. Tagad saukts par New Balance 2002R, tā virsa bija tikpat eleganta un stilīga kā tās priekštecei, ar tādu pašu augstas kvalitātes materiālu kombināciju kā plūksnots zamšāds, izturīga āda un elpojošs tīkls, kas tai piešķīra Y2K laikmeta skriešanas apavu modernu izskatu. Tāpat kā 2010. gada versijā, tā mēle un papēdis bija ar biezu polsterējumu, kas nodrošināja ērtu un komfortablu uzvalku, bet harizmātiskie pārklājumi un elegants zīmols radīja retro izskatu, kas bija stilistiski daudzpusīgs. Pateicoties atjauninātajai zolei, tas arī pārstāvēja tehnoloģisko uzlabojumu un bija vēl ērtāks, stabilāks un atbalstošāks nekā iepriekš. Plašais zoles augstums nodrošināja vietu ABZORB, ABZORB SBS un N-ergy Gel polsterējuma kombinācijai, kas kopā veidoja stabilu, aizsargājošu platformu ar pietiekamu elastību, lai saglabātu pēdas dabisko kustību. Uzlabotais Stability Web stabilizēja pēdas vidusdaļu, bet izturīga gumija pārklāja ārējo zoli, nodrošinot izcilu saķeri un ilgmūžību. Tas viss bija ietverts pārsteidzoši vieglā konstrukcijā, kas bija ideāli piemērota ikdienas lietošanai. Vissvarīgākais, iespējams, bija tas, ka šis modelis bija ievērojami lētāks nekā oriģinālais 2002. gada modelis, tādējādi padarot to pieejamu un pievilcīgu daudz plašākai auditorijai.
Agrīnās sadarbības
Kad tika laists klajā pirmais 2002. gada modelis, New Balance nebija īpaši pazīstams ar sadarbību, bet desmit gadus vēlāk tas bija kļuvis par vienu no vadošajiem sporta apavu zīmoliem, ar kuru sadarbojās citas radošas organizācijas. Rezultātā 2002R jau no paša sākuma guva labumu no ārējiem ieguldījumiem. Neilgi pēc tam, kad 2020. gada septembrī tika izlaistas pirmās vispārējās krāsu variācijas, kas godināja tumšos, pelēktoņu toņus, kas tika izmantoti pirms desmit gadiem, Korejas ielu modes zīmols thisisneverthat radīja divus smalkus dizainus tipiski minimālistiskā stilā, kas 2002R izlaidumam deva ievērojamu popularitātes un interešu pieaugumu. Drīz sekoja citas partnerības, tostarp ar Taivānas apģērbu veikalu Invincible un Daisuke Obana modes zīmolu N. HOOLYWOOD, kas radīja valdzinošu krāsu kombināciju, atsaucoties uz elementiem no iepriekšējām sadarbībām ar New Balance. Invincible līdzdibinātājs Maikls Vinsents izvēlējās 2002R, jo uzskatīja, ka tas pieder “šim brīdim un nākotnē varētu kļūt par klasiku”. Izrādījās, ka viņam bija taisnība, jo drīz tika izlaists vēl viens kopīgs izlaidums, kas atjaunoto siluetu izvirzīja sneakeru kultūras priekšplānā.
Miers ceļojumā
Šis neaizmirstamais sadarbības sporta apavu modelis bija spilgti oranžā krāsā, kas radīts sadarbībā ar ietekmīgo apavu dizaineri Salehe Bembury. Tajā laikā viņš bija nesen iecelts par Versace sporta apavu un vīriešu apavu viceprezidentu un bija pazīstams ar savu prasmi radīt luksusa apavus ar ielu modes elementiem; šo reputāciju viņš ieguva, strādājot kopā ar Kanye West pie viņa episkā Yeezy projekta. Vienmēr meklējot inovācijas un darot lietas citādāk, Bembury izvēlējās 2002R, nevis populārāko 992, kas faktiski bija viņa pirmā sadarbība sporta apavu jomā, jo tas atspoguļoja viņa nostalģisko saikni ar New Balance un kalpotu kā izcilāka platforma viņa idejām. Iedvesmojoties no spožajiem toņiem, ko rada Navajo smilšakmens sienas Antelope Canyon, Arizonā, kur viņš bieži devās pārgājienos, Bembury izrotāja savu 2002R zābaku zamšādas uzlikas ar košu dedzinātā apelsīna toni. Pastaigas pa sarežģīto kanālu sistēmu, kas veido kanjonu, palīdzēja viņam nomierināt prātu, un viņš izvēlējās frāzi „Peace Be The Journey” no 1993. gada filmas „Cool Runnings” kā apavu nosaukumu, lai atspoguļotu šo faktu. Pirms izlaišanas šīs iespaidīgās sporta kurpes Instagramā iepriekš apskatīja amerikāņu mūziķis Džons Meijers, kura zvaigžņu statuss palīdzēja radīt interesi par kopīgo dizainu, un, kad tās beidzot tika izlaistas 2020. gada 23. oktobrī, tās bija neticami pieprasītas.
Ātri augoša kolekcija
Salehe Bembury sadarbības popularitāte būtiski ietekmēja New Balance 2002R kopējo panākumu, un turpmākajos gados tā popularitāte turpināja pieaugt. Papildus arvien paplašinātajai stilīgo vispārēji pieejamo krāsu gammu klāstam, zīmols sadarbībā ar partneriem izstrādāja vairākas unikālas versijas. 2021. gadā Bembury izveidoja otro krāsu variantu ar nosaukumu „Water Be The Guide”, kas balstīts uz Grand Canyon Havasu ūdenskrituma skaistajiem zili zaļajiem toņiem. Apmēram tajā pašā laikā japāņu ielu modes zīmols BAPE izveidoja „Apes Together Strong Pack”, kurā bija divi sporta apavi ar acīm piesaistošu haizivs spuras grafiku ap papēdi un zīmola firmas zīmolu – kamuflāžas rakstu uz apakšējās daļas. Tomēr, iespējams, visvairāk pārsteidzošie 2002R izlaidumi 2021. gadā bija trīs modeļi, kas veidoja dizainera Yue Wu “Protection Pack”. Sākotnēji nosaukti par “Refined Future”, pēc koncepcijas, kas to iedvesmoja, šīs avangardiskās kolekcijas apavi izcēlās ar radikālu, dekonstruētu izskatu, ko radīja to zamšādas pārklājumu raupjās malas. Tas deva tiem sadarbības modeļu izskatu, lai gan tādi nebija, un tie tika uzņemti ar tādu pašu sajūsmu, kad tika izlaisti 2021. gada augustā.
Nākamais hīts
2022. gadā parādījās vēl vairāk krāsu variantu, gan no sadarbības projektiem, gan no New Balance dizaineru komandas. Vēl vairāk izdevumu tika pievienoti "Protection Pack", kas pats par sevi paplašinājās, iekļaujot dažus no zīmola citiem populāriem siluetiem, un tika izlaists 2002R Mule variants. Šim slip-on variantam bija tā pati komfortu nodrošinošā tehnoloģija kā oriģinālam, bet ar samazinātu papēdi un bez auklām, kas nodrošināja stilīgu ikdienas izskatu. Tikmēr thisisneverthat, Invincible un N. HOOLYWOOD atgriezās ar savām jaunajām versijām, pirms iesaistījās virkne citu radošo partneru. Daži no visvairāk pieprasītajiem bija elegants divu pāru komplekts no japāņu apģērbu zīmola AURALEE, trīs īpaši izturīgi sporta apavi zemes toņos no jauniešu kultūras kopienas The Basement, divi uzkrītoši krāsu varianti, kas izgatavoti Austrālijas apavu veikalam Up There, elegants „Pistachio” krāsu kombinācija no Ronnie Fieg’s Kith un divi eleganti apavi ar izteiksmīgām kontrastējošām vīlēm un teksturētu grafiku, ko radījis mūsdienu dāņu zīmols GANNI, kas palīdzēja 2002R iekļūt sieviešu modes galvenajā straumē. Losandželosas mākslinieks Braients Džails bija atbildīgs par diviem standarta krāsu toņiem un vienu izteiksmīgu Mule dizainu, katru no kuriem raksturo oriģināli mākslinieciski akcenti, bet leģendārais sporta apavu sadarbības partneris Džo Freshgoods izveidoja krāsu toņu „Conversations Amongst Us”, kura elegantiem baltiem pārklājumiem bija dzirkstoši dzintara oranži akcenti.
Arvien paplašinātais radošo partneru saraksts
2023. gadā sadarbības dizaina studija JJJJound turpināja daudzgadu sadarbību ar New Balance, izveidojot eleganto „Storm Blue” 2002R, kura maigie zilie toņi atspoguļoja rudens un ziemas debesis, pirms pārejot uz divām GORE-TEX versijām — eleganto „Pine” un „Charcoal” krāsu kombināciju — un tad uz ādas GORE-TEX versiju 2024. gadā, kuras visas tika izstrādātas īpaši ziemas pilsētvidei. Lai gan šī bija viena no iecienītākajām sadarbībām tajā gadā, New Balance turpināja sadarboties ar citiem partneriem, tostarp apavu mazumtirgotājiem, piemēram, Shoe Palace, Hype DC un Foot Locker, ielu apģērbu zīmoliem, piemēram, DTLR un atmos, luksusa aktīvās apģērbu zīmolu Bandier un pat kanādiešu basketbolistu Jamal Murray, kurš nesen bija uzvarējis savā pirmajā NBA čempionātā ar Denver Nuggets.
Ievērības cienīga atdzimšana
Neskatoties uz meistarību un rūpību, kas tika ieguldīta oriģinālajā New Balance 2002, tā augstā cena lika šim sporta apavam pazust daudz ātrāk, nekā tas, iespējams, būtu bijis nepieciešams. Tādam augstas kvalitātes apavu modelim tas bija īsts trieciens, kas viegli varēja nozīmēt tā pilnīgu izzušanu. Tomēr, pateicoties Tetsuya Shono un Taylor Canby novatoriskajai vīzijai, šis tradicionālais modelis beidzot ieguva pelnīto atzinību, kad 2020. gadā atgriezās kā 2002R. Kopš šīs ievērojamās atdzimšanas tas ir sasniedzis lielus panākumus, piesaistot izcilus dizainerus no visas pasaules, lai radītu dažas no visvairāk vēlamajām sadarbībām šajā desmitgadē, un galu galā kļūstot par 2020. gadu modes ikonu. New Balance 2002R nav ne pilnībā retro, ne arī pilnīgi jauns sporta apavs, bet tajā ir perfekti apvienots tradicionālais stils un mūsdienu tehnoloģijas, lai saglabātu šo iespaidīgo panākumu daudzus gadus.