New Balance
9060
Drosmīga cieņas izrādīšana klasiskajai ērai no New Balance vēstures.

Godinot vēsturi
New Balance jau sen ir pazīstams kā augstas kvalitātes sporta apavu ražotājs, bet 2010. gadu beigās zīmols sāka paplašināt savu klātbūtni arī dzīvesstila tirgū. Tas notika galvenokārt, atkārtoti laistot tirgū savus tradicionālos skriešanas apavus, kas nejauši iekļāvās tolaik strauji izplatītajā normcore stilā. Moderni cilvēki visās vecuma grupās sāka valkāt tā sauktos “tēva apavus” – masīvus, ērtus sporta apavus ar tīkla virsu un daudzām ādas ielāpām – un New Balance bija viens no populārākajiem izvēles variantiem. Zīmols izmantoja arī savus plašos arhīvus, lai smeltos idejas oriģināliem dizainiem, un 2019. gadā diviem dizaineriem tika uzdots izstrādāt jaunas sporta kurpes, kas godinātu uzņēmuma pagātni, vienlaikus raugoties uz nākotni. Viņi radīja New Balance 9060 — izteiksmīgu dzīvesveida siluetu, kas godināja dažas no ikoniskākajām sporta apavām Y2K laikmetā.
Divi talantīgi dizaineri
New Balance vadība saprata, ka, lai izstrādātu apavu dizainu, kas efektīvi apvienotu zīmola pagātni, tagadni un nākotni, ir nepieciešama talantīga komanda, tāpēc izvēlējās divus talantīgus radošos cilvēkus ar plašu pieredzi. Pirmais bija vecākais apavu direktors James Lee, kurš uzņēmumā strādāja kopš 2014. gada, piedaloties Trailbuster Freshfoam pārgājienu apavu un sportiskās versijas 997 izstrādē, kā arī citos projektos. Viņa partneris bija vizionārs Yue Wu, kurš tobrīd New Balance strādāja tikai divus gadus, bet bija inženieris un labi pārzināja veiktspējas dizainu. Tas deva viņam pilnīgi atšķirīgu perspektīvu nekā Lee, kura tradicionālāka karjeras trajektorija bija ļāvusi viņam attīstīt savas prasmes vairākās apavu ražošanas kompānijās, pirms nonākt New Balance. Ar savām kontrastējošajām darba pieredzēm, kas katram deva savu atšķirīgo stilu, abi bija potenciāli lieliska komanda, un tāda viņiem arī bija jābūt, jo pasaule gatavojās viņiem uzdot milzīgu izaicinājumu, kura pārvarēšanai būtu nepieciešama visa viņu atjautība.
Jauns darba veids
Pēc tam, kad 2019. gada beigās Lee un Wu sāka strādāt kopā, viņiem gandrīz nebija laika sākt darbu pie 9060, jo sākās globālā pandēmija. Visas tradicionālās darba metodes pēkšņi tika pārtrauktas, un dizaineri, tāpat kā lielākā daļa iedzīvotāju, bija spiesti palikt mājās. Viņi vairs nevarēja sēdēt vienā telpā, apspriest idejas un fiziski aptaustīt prototipus, lai redzētu, kā vislabāk attīstīt dizainu. Tagad viņiem bija jāsadarbojas attālināti, izmantojot videozvanus, ziņojumus un digitālo modelēšanu, lai apmainītos ar informāciju. Nezaudējot drosmi, viņi turpināja strādāt šādā jaunā veidā un drīz vien saprata, ka tam ir savas priekšrocības. Tā vietā, lai pastāvīgi būtu kopā, šī metode ļāva pieņemt pārdomātāku pieeju, ko pats Lee ir aprakstījis kā „uzmundrinošu”. Tā viņiem deva laiku un telpu, lai aizietu un rūpīgi pārdomātu savas idejas, pirms atgrieztos pie galda, lai tās apspriestu komandā.
Iedvesmas meklējumi
Pielāgojušies attālinātai sadarbībai, dizaineri iedziļinājās New Balance arhīvos, lai atrastu iedvesmu. Nesenie izlaidumi ietvēra 327, kas bija balstīts uz diviem novatoriskiem skriešanas apaviem no 1970. gadiem, un 57/40, kas pārstrādāja neticami populāro 574 no 1988. gada, ar elementiem, kas bija aizgūti gan no oriģinālā modeļa, gan no 90. gadu versijām, kas sekoja. Loģiski turpinot šo attīstību, Lee un Wu nolēma meklēt iedvesmu retrofutūristiskajos stilos, kas bija populāri ap tūkstošgades miju un vēlāk. Viņi izvēlējās dažādus modeļus no episkās 99X sērijas, kas pastāvēja kopš 80. gadu sākuma un katrā nākamajā desmitgadē tika atjaunota ar jauniem modeļiem. Tad viņi pievienoja elementus no 860v2 — augstas veiktspējas skriešanas apaviem, kas pirmo reizi parādījās 2010. gadu sākumā, bet tika atkārtoti izlaisti tieši tad, kad 2019. gadā tika uzsākts 9060 projekts. Visi šie apavi tika izgatavoti pirmām kārtām vieglatlētikai, un tāpēc to panākumi balstījās uz kustības ideju, konkrēti, uz to, kā to atšķirīgās sastāvdaļas darbojās kopā, lai nodrošinātu valkātājam dinamiskas kustības sajūtu. Tādējādi tas kļuva par vienu no galvenajām 9060 koncepcijām, kas ietekmēja gan tā estētiku, gan tehnoloģiju.
Dramatiska virsa
Kad apavu dizaina iedvesmas avoti bija noteikti, komanda sadalījās divās grupās, Wu koncentrējoties uz virsdaļu, bet Lee – uz zoli. Attiecībā uz virsdaļu Wu mērķis bija pārņemt klasiskās iezīmes no iepriekšējiem modeļiem un tās pārinterpretēt negaidītā veidā, lai radītu kaut ko pārspīlētu un dramatisku. Lielisks piemērs tam bija Sway Bars izmantošana virsējā daļā — iezīme, kas tika pārņemta tieši no 990 modeļa un piemērota platākās un daudzākās joslās, lai 9060 modelim piešķirtu dizaineru vēlamo kustības sajūtu. Visspēcīgākais New Balance silueta elements ir liels simbols „N” uz katra sāna, un, nevis pieturoties pie simetriskā izskata, kāds ir lielākajai daļai sporta apavu, Wu izrotāja sānu malas ar nesaskaņotiem logotipiem. Sānos bija sudraba atstarojošs "N", bet vidū tas bija nevainojami iekļauts pārklājumos, jo tā forma bija definēta ar virkni biezi izšūtu joslu. Pārējā augšējā daļa sastāvēja no elpojoša tīkla pamatnes ar dažādiem zamšādas un ādas paneļiem, kas bija novietoti viens uz otra, lai radītu ģeometriskus rakstus visā virsmā. Vairāk zīmola elementu bija eleganti iešūti apakšējā daļā un papēža vidū, bet Wu izveidoja kaut ko patiesi unikālu mēles uzlikai. Viņš to veidoja, pamatojoties uz ABZORB polsterējumu, kas redzams 991 priekšējā daļā, izmantojot tā neregulāro trīsstūra formu un spīdīgo, dārgakmeņiem līdzīgo apdari, lai izveidotu atšķirīgu emblēmu 9060, kas godina 2001. gada sporta kurpes.
Drosmīga un atbalstoša zole
Kamēr Wu veidoja šo acīm tveramo virsu, Lee darīja kaut ko tikpat drosmīgu ar zoli. Viņš piepildīja divkāršās blīvuma vidējo zoli ar milzīgiem ABZORB polsterējuma lokveida podiem, kas redzami izcēlās no pārējās kurpes, paceldami to augstu virs zemes, vienlaikus nodrošinot maksimālu triecienu absorbciju un komfortu. Papēdis tika stabilizēts ar specializētu ABZORB SBS polsterējumu, un izturīgajai gumijas zolei bija sešas masīvas protektora struktūras, četras priekšējā daļā, divas zem papēža, katrai no tām centrā bija dimanta forma. Tās bija pārspīlētas versijas no 860 modeļa zoles malu saķeres dizaina, tādējādi godinot šo agrāko modeli gan ar izskatu, gan nodrošinot līdzīgu augstu saķeri. Apkārt papēdim Lee pievienoja vēl vienu ikonisku New Balance tehnoloģiju CR ierīces veidā, atkal pievēršot uzmanību tās klātbūtnei, padarot to īpaši lielu. Sākotnēji izstrādāta, lai stabilizētu zīmola 990 skriešanas apavus ar kustību kontroles efektu, CR ierīce tika izgatavota no izturīgas plastmasas, kuru Lee vēl vairāk uzlaboja, piešķirot tai teksturētu izskatu un caurspīdīgu apdari. Papildus pievilcīgam spīdīgam efektam šis funkcionālais komponents palīdzēja atbalstīt pēdu, tāpat kā tā pamatā esošās smalkākās versijas.
Gatavais produkts
Lee un Wu vairāk nekā divus gadus strādāja, lai izstrādātu modeli, ar kuru abi būtu apmierināti. Pateicoties viņu smagajam darbam un spēcīgajām attiecībām, kas izveidojās šajā laikā, prototipa izstrādes fāze noritēja neticami gludi, un pārim vajadzēja veikt tikai pāris labojumus, lai iegūtu gatavo produktu. Vēl bija nepieciešams nosaukums, tāpēc viņi apvienoja divu galveno ietekmju nosaukumus, 990 un 860, un izveidoja 9060, tādējādi perfekti ietverot jauno izpausmi, ko šīs kurpes pārstāvēja. Atlikušais uzdevums bija izlemt par krāsu gammu pirmajiem izlaidumiem, bet šim nolūkam viņi vērās pie cita radošā partnera: Joe Freshgoods.
Joe Freshgoods
2020. gada sākumā New Balance bija kļuvis slavens ar saviem stilīgajiem sadarbības sporta apaviem, kas tika izstrādāti kopā ar daudziem nozares radītājiem un modes zīmoliem. Viens no tiem bija Čikāgas Joe Robinson, kurš ar savu zīmolu Joe Freshgoods 2020. un 2021. gadā izveidoja 992, OMN1S un 990v3 versijas. Jau no paša sākuma bija skaidrs, ka Robinson nevēlējās savas zīmola nosaukumu uzlikt uz apaviem tikai tāpēc, ka tā ir. Viņš vēlējās katram siluetam piešķirt savu unikālo stilu un vienlaikus stāstīt stāstu, kas savienotu viņa plašo fanu kopienu. Piemēram, viņa 990v3 dizains tika nosaukts par "Outside Clothes" (Āra apģērbs), atsaucoties uz 1990. gadu pilsētas dzīvi, kad mātes saviem bērniem teica, lai tie uzmanās, valkājot āra apģērbu mājās.
Inside Voices Pack
Joe Freshgoods x New Balance 9060 būtu turpinājums šim 2021. gada apavam, tāpēc tas vēl vairāk balstījās uz viņa bērnību kā turpinājums tai pašai tēmai. Viņš izveidoja divas elegantas krāsu kombinācijas, kas tika apvienotas lielākā apģērbu kolekcijā ar nosaukumu „Inside Voices” – vēl viena atsauce uz 90. gadu māmiņām, šoreiz atsaucoties uz to tendenci bērniem teikt, lai sabiedrībā runātu klusāk, nevis skaļi kliegtu. Abās kolekcijās tika izmantota rozā krāsa, kas jau bija kļuvusi par Freshgoods raksturīgo toni, jo dizainers bija sajūsminājies par to savā jaunībā, redzot amerikāņu reperi Cam’Ron valkājot rozā apģērbu modes pasākumos un mūzikas videoklipos. Tas īpaši attiecināms uz pirmo paziņoto krāsu kombināciju „Penny Cookie Pink”, kas bija elegants sporta apavs ar rozā toņu tīkliņu, auklām un sānu logotipiem. Apavu pārklājumi bija maigi smilškrāsā tonī, bet gaiši zaļie akcenti piešķīra papildu kontrastu. Joe Freshgoods pirmo reizi atklāja „Inside Voices” kolekciju 2022. gada janvārī, parādot divas apavu kastes, bet tikai vienu krāsu kombināciju. Tie, kas gaidīja tās izlaišanu 2022. gada maijā, nācās pagaidīt vēl dažus mēnešus, lai redzētu otro krāsu kombināciju, kas tika nosaukta „Baby Shower Blue”. Šajā modelī pasteļrozā toņi papildināja gaiši akvamarīna pārklājumus un gaiši brūnu tīkliņu, radot kurpes, kas bija tikpat elegantas kā to analogi. Abas kurpes bija apdarinātas ar Inside Voices uzrakstu, kas bija izšūts uz papēžiem tieši zem JFG zīmola, bet īpaša steptā iekšējā odere nodrošināja papildu mīkstumu un greznu sajūtu ap kājām.
Ideāls priekštecis
Tikai mēnesi pirms 9060 modeļa izlaišanas tika paziņots, ka Joe Freshgoods ir iecelts par New Balance kampaņas „Conversations Amongst Us” radošo direktoru. Kampaņa, kuras sākotnējā izlaišana bija plānota 2022. gada aprīlī un kurā bija iekļauti arī vintage New Balance modeļi, bija ideāls priekštecis 9060 modelim. Tā parādīja, cik lielu uzticību zīmols izrāda Freshgoods radošajām spējām, un pievērsa uzmanību viņa citiem projektiem, kuru skaits kopš tā laika ir tikai pieaudzis. Kad maijā tika izlaisti viņa 9060 modeļi, tie guva neticamu popularitāti, radot milzīgu ažiotāžu un satraukumu par jūlija vispārējo izlaišanu.
Veiksmīga vispārējā tirdzniecības uzsāk
Tāpat kā daudziem New Balance modeļiem, 9060 izlaišanas krāsu gamma bija pilsētas toņos, piemēram, pelēkā un smilškrāsā. Veicināta Joe Freshgoods sadarbības panākumiem un modes žurnālos slavēta kā “vasaras sporta kurpes”, tā ātri kļuva par populāru izvēli gan vecajiem, gan jaunajiem New Balance faniem, kuri iepriekšējie baudīja tās retro izskatu un atsauces uz klasiskajiem modeļiem, piemēram, 997 un 991. Tikmēr zīmola jaunākie atbalstītāji bija sajūsmā par tā retrofutūristisko estētiku un augsto komforta līmeni, kas padarīja to par lielisku ikdienas apavu. Jaunāka, modes apzinīgāka auditorija tika piesaistīta vēlāk šajā gadā, kad amerikāņu mūzikas zvaigzne un New Balance vēstnieks Džeks Harlows parādījās reklāmas kampaņā jaunajiem 9060„Truffle” un „Ivory” krāsu toņiem.
Pārsteidzošas sadarbības
New Balance 9060 bija tik valdzinošs, ka drīz vien to izvēlējās kā sadarbības siluetu citas radošas organizācijas. 2022. gadā tika izlaisti divi diskrēti dizaini sadarbībā ar modes zīmolu Mowalola un izsmalcinātais krāsu variants “Age of Discovery” no Bostonas mazumtirgotāja Bodega, kas tika laists klajā ar ietekmīgā amerikāņu repera Aminé palīdzību. Tikmēr 2023. gadā tika izlaistas atmiņā paliekošas sporta kurpes, kas izstrādātas sadarbībā ar Losandželosas apģērbu zīmolu Bricks & Wood, James Whitner ielu modes zīmola The Whitaker Group „Missing Pieces Pack” un dzīvesstila mazumtirgotāja DTLR spilgtās „Fire Sign” un „Glow” krāsu kombinācijas. Šī tendence turpinājās 2024. gadā, kad New Balance sadarbojās ar ķīniešu dizaineri Younker Hong un viņa ielu apģērbu mazumtirgotāju Randomevent, lai radītu elegantu melnu un zelta krāsas sporta apavu modeli, pirms atgriežoties pie sadarbības ar DTLR, šoreiz radot iespaidīgu modeli, kas atainoja pavasara krāšņo pārvērtību. Gada beigās zīmols izkāpa ārpus modes pasaules, sadarbojoties ar amerikāņu sportisti Sydney McLaughlin-Levrone, lai radītu stilīgo 9060 „Linen” pirms viņas pasaules rekordu labojošā un zelta medaļu ieguvušā snieguma Parīzes olimpiskajās spēlēs. Pateicoties tik daudzām augsta līmeņa sadarbībām, 9060 turpināja pieaugt popularitātē, un slavenības tika redzētas tos valkājot ikdienā. Īpaši Margot Robbie 2024. gada jūnijā divreiz tika fotografēta, valkājot neitrālu krāsu apavu modeli, kas piesaistīja žurnālu uzmanību, tādējādi demonstrējot tā augsto modes līmeni un padarot to par obligātu apavu modeli.
Spēcīga mantojuma svinēšana
Neskatoties uz to, ka New Balance 9060 tika izstrādāts mūsdienu vēstures nemierīgā periodā, tas ir kļuvis par vienu no pievilcīgākajiem dzīvesstila sporta apaviem šajā desmitgadē. Zīmola mantojuma svinības piešķir tam elegantu Y2K estētiku, bet tā komforta funkcijas nodrošina daudzpusību, kas ļauj tos valkāt gan ikdienā, gan īpašos gadījumos. Ar savu gudro, robežas paplašinošo 99X sērijas pārinterpretāciju Lee un Wu ielika dizainā savu mīlestību pret klasiskajām New Balance skriešanas apavām, pirms Joe Freshgoods pievienoja savu stāstīšanas talantu šim apjomīgajam siluetam. Šī dinamiskā kombinācija nodrošināja 9060 vislabāko iespējamo sākumu, bet tieši dizaineru drosmīgais stils un uzmanība detaļām nodrošināja tā ilgtermiņa panākumus.